۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۲۷۹۶۰۹

اخبار کوتاه فرهنگی ‌کاشان

خبرگزاری رسا ـ کارشناس فرهنگی و هنری آموزش و پرورش کاشان گفت: سه نفر از دانش آموزان این شهرستان رتبه های برتر سی و سومین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش آموزان کشور را به دست آوردند.
اخبار كوتاه فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، سید محسن سکوت کارشناس فرهنگی و هنری آموزش و پرورش کاشان گفت: ‹‹محسن محمدی سده›› رتبه اول در رشته حفظ قرآن، ‹‹امیرحسین ظاهری نژاد›› و ‹‹ مهدی عسگری›› از شهرستان کاشان رتبه اول رشته مداحی را به دست آوردند.

 

وی افزود: قرآن الگوی بسیار خوبی برای زندگی آگاهانه بوده و جشنواره های قرآنی که با حضور دانش آموزان برگزار می شود، موقعیت مناسبی برای انتقال ارزشهای معنوی است.

 

سکوت افزود: با ایجاد انگیزه و ترویج معرف قرآنی، مراکز دارالقرآن تشکیل شده است که باید کانون رشد و بالندگی دانش آموزان بر محور قرآن قرار بگیرد.

 

کارشناس فرهنگی و هنری آموزش و پرورش کاشان گفت: مسابقات فرهنگی و هنری گروه خواهران در هفته آینده در شهر مشهد و گروه پسران نیز، شهریور ماه در اصفهان برگزار خواهد شد.

 

شایان ذکر است، این دوره از مسابقات قرآن و عترت دانش آموزان کشور در بخش آوایی به میزبانی استان خراسان رضوی هفته جاری در شهر نیشابور برگزار شد.

 

پخش زنده مراسم معنوی مشهد اردهال جهانی شد

معاون برنامه ریزی ، اداری و مالی فرمانداری کاشان گفت: با تجهیز آستان مقدس حضرت سلطان علی بن محمد باقر (ع) در مشهد اردهال کاشان به فیبر نوری و دوربین های ضبط تصویر و صدا امکان پخش زنده و مستقیم مراسم و برنامه های فرهنگی و مذهبی این قطب فرهنگی و پایگاه دینی از شبکه های صدا وسیما فراهم شد.

 

 محسن فخری معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرمانداری کاشان گفت: تجهیز شبکه داخلی به دستگاه های انتقال صوت و تصویر و همچنین اتصال آستان به فیبر نوری از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه است.

 

وی افزود: با اقدامات انجام شده از سوی مخابرات کاشان، فیبر نوری از کاشان به مشهد اردهال به طول 60 کیلومتر با هزینه بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون ریال عملیاتی شد و کابل های انتقال از فیبر ویژه «ایندور» در آستان به طول یکهزار مترنیز اجرا شده است.

 

فخری یاد آورشد: در سال های گذشته، پخش زنده و مستقیم مراسم مذهبی به ویژه مراسم سنتی قالیشویان از طریق سیستم های انتقال صدا و تصویر سیار‹‹سی ان جی›› انجام می شد اما در حال حاضر با تجهیزات موجود از طریق فیبر نوری این قابلیت به راحتی امکان پذیر است.

 

معاون فرماندار کاشان گفت: اجرای اتاق فرمان و نصب تجهیزات صدا و سیما برای استقرار در این مجموعه برنامه ریزی شده و بخشی از آن نیز عملیاتی شده و تکمیل آن در دستور کار صدا و سیما است که فرمانداری اجرای کامل آنرا پیگیری می کند.

 

وی اعتبار لازم برای تکمیل اطاق فرمان آستان مقدس را 10 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تلاش می شود با استفاده از اعتبارات دولتی و کمک های خیرین و مردمی فرآیند ضبط و پخش مراسم آستان مقدس را به بهترین شکل انجام شود.

 

معاون فرماندارکاشان با بیان ویژگی های فیبر نوری یادآور شد: فیبر نوری این امکان را دارد که داده های صوتی و تصویر را با توجه به پهنای باند مناسب با سرعت و کیفیت بالاتر انتقال دهد.

 

وی افزود: پخش جهانی مراسم از آستان اولین رهبر شیعی در ایران در راستای معرفی فرهنگ ناب اسلامی است.

 

90 درصد مساجد کاشان در امور فرهنگی و اجتماعی فعالیت دارند

مسؤول امور مساجد شهرستان کاشان گفت: 90 درصد از 525 مسجد در شهرستان کاشان در امور فرهنگی و اجتماعی فعالیت دارند.

 

حجت الاسلام رحمت الله نوروز زاده مسؤول امور مساجد شهرستان کاشان گفت: در راستای گرایش فعالیت های مساجد با الگو گیری از محوریت قرار گرفتن مسجدالنبی حدود 90 درصد ازمساجد شهرستان کاشان در زمینه‌های امور فرهنگی و اجتماعی فعالیت دارند.

 

وی با اشاره به پیشنهاد شهردار کاشان در زمینه فعالیت ‌های شورایاری ‌ها در مقوله فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و خدماتی در مساجد گفت: اجرای این طرح با استقبال خوب امور مساجد روبرو شده است.

 

حجت الاسلام نوروز زاده یاد آورشد:برگزاری جلسات‌کارشناسی طرح شورایاری در مرحله نخست بیست و دو  مسجد انتخاب شده که از هر مسجد ائمه جماعت و رییس هیأت امنا و یک نفر از معتمدان محلی در این جلسات حضور داشتند./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات