۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۲۷۹۹۳۵
رییس شورای روحانیون آذربایجان غربی:

روحانیان با انسجام و وحدت بیشتری به مهار و کنترل توطئه های شیطانی بپردازند

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای روحانیون آذربایجان غربی با اشاره به تهدیدات فرهنگی که امروزه جوامع اسلامی را مورد هجوم قرار داده است، گفت: لازم است روحانیت با انسجام و وحدت بیشتری به مهار و کنترل مشکلات جامعه پرداخته و با همدلی و همزبانی راه هایی را برای مقابله با افکار شیطانی پیدا کنند، چراکه مرزهای دین به وسیله شما علما محافظت می شود.
روحانيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سپهری، رییس شورای روحانیون آذربایجان غربی، عصر امروز در مراسم گردهمایی فضلا و روحانیون و تجلیل از مروجان و مبلغان بزرگ ارومیه که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: به همت حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان شورای روحانیت در آذربایجان غربی پایه گذاری شده و اساسنامه آن با همکاری جامعه روحانیت استان تدوین شده و تاکنون جلسات متعددی تشکیل شده است.

 

وی افزود: دغدغه اعضای شورا و نماینده ولی فقیه این است که در این شورا وضعیت کسانی که مرزداران دین بوده و عمری قال الباقر(ع) و قال الصادق(ع) گفته اند مشخص شده و بانک اطلاعاتی روحانیت تشکیل شود تا مسائل مربوط به آنان تحت عنوان معیشت روحانیون بررسی شود.

 

حجت الاسلام سپهری در ادامه گفت: مسأله مسکن روحانیان فاقد مسکن و روحانیان نیازمند به تسهیلات با همکاری مرکز خدمات حوزه های علمیه در استان پیگیری می شود، اما به منظور حل مشکلات اساسی مبلغان نیازمند صندوق قرض الحسنه‌ای با مشارکت روحانیون و امام جمعه ارومیه و با همکاری برخی از بانک ها ترتیب داده شده تا در خدمت روحانیت باشد و در صورت بروز مشکلات یا ازدواج فرزندان شان تسهیلاتی به آنان پرداخت شود.

 

وی اضافه کرد: منابعی جهت این امر تهیه شده است، ولی از علمایی که وضع مالی بهتری دارند در خواست می شود در این امر مشارکت کرده و بر اعتبارات صندوق اضافه کنند تا در صورت لزوم همه روحانیت بتوانند از این اعتبارات استفاده کنند.

 

رییس شورای روحانیون آذربایجان غربی با تأکید بر این مسأله که در منطقه ما علمایی که عمر خود را صرف خدمت به دین اسلام کرده اند مورد توجه قرار نمی گیرند، گفت: این جلسه به منظور تجلیل از بزرگانی است که عمری خدمت کرده و بر گردن ما حقی دارند و از این رو این برنامه ها دوام خواهند داشت.

 

وی اضافه کرد: شورای روحانیت نهادی دولتی، حکومتی و اجرایی نیست، خود روحانیون این شورا را تشکیل داده و افرادی را به عنوان عضو این شورا انتخاب کرده اند، از این رو از جامعه روحانیت خواهان تعاون و همکاری بیشتر با این شورا هستم.

 

امام صادق(ع) فردی فرصت شناس بود

حجت الاسلام سپهری به ویژگی های دوران امامت امام صادق(ع) اشاره و اظهار کرد: امامت امام ششم ما شیعیان با زمانی همراه شد که بنی امیه در حال انقراض و بنی عباس در حال تأسیس بوده و افکار و عقاید زیادی وارد جامعه اسلامی شده بود و مؤمنان و جامعه فرهنگی آن عصر تهدید می‌شد.

 

وی ادامه داد: امام صادق(ع) با تربیت چهار هزار انسان هوشیار و ارسال آنان به شهرها و نقاط مختلف جهان اسلام و شهرهایی که تازه به کشوراسلامی اضافه شده بودند، به تبلیغ و ترویج و احیا دین پرداختند و در عصر حاضر نیز فرصتی طلایی برای عالمان دین ایجاد شده تا به نشر دین بپردازند.

 

رییس شورای روحاینت آذربایجان غربی با اشاره به تهدیدات فرهنگی که امروزه جوامع اسلامی را مورد هجوم قرار داده است، گفت: لازم است روحانیت با انسجام و وحدت بیشتری به مهار و کنترل مشکلات جامعه پرداخته و با همدلی و همزبانی راه هایی را برای مقابله با افکار شیطانی پیدا کنند، چراکه مرزهای دین به وسیله شما علما محافظت می شود.

 

گفتنی است، شورای روحانیت در آذربایجان غربی پس از انتخاب حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی از سوی مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ایشان در استان، با تلاش و همت ایشان تشکیل شده و تا به امروز جلسات متعددی را جهت یک دل، یک رنگ و یک صدا کردن روحانیت در استان جهت تقویت جبهه حق تشکیل داده است./1301/پ202/ح

ارسال نظرات