۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۲۷۹۹۵۳
مسؤول کانون فرهنگی مسجد حضرت علی شهرضا مطرح کرد؛

جهاد فرهنگی امام صادق سبب افزایش قدرت علمی تشیع در جهان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کانون فرهنگی مسجد حضرت علی(ع) شهرضا با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، جهاد فرهنگی آن حضرت را سبب افزایش قدرت علمی تشیع در جهان دانست و گفت: خدمات علمی آن حضرت سبب شد مبانی فقهی و روایی شیعه مستحکم‌تر شده و در برابر سایر ادیان و مذاهب قدرت بیشتر داشته باشند.
شهادت امام صادق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان حجت الاسلام محسن علینژاد، مسؤول کانون فرهنگی مسجد حضرت علی(ع) شهرضا، شب گذشته در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) که در روستای بوان شهرضا برگزار شد با اشاره به حدیثی از امام ششم شیعیان اظهار کرد: مسلمانان وظیفه دارند تا در هر شرایطی و به هر وسیله ای اعم از قولی و فعلی، به دنبال خیر و نیکی برای دیگران باشند.

 

وی در ادامه مسؤولیت اجتماعی مسلمانان را بسیار سنگین تر مسؤولیت های فردی آنها دانست و عنوان کرد: بنا به تصریح روایت «کلکم راع و کلکم مسؤول عن رعیته» همه ما وظیفه داریم تا نسبت به وقایع اطراف خود واکنش نشان دهیم و جلو موارد خلاف و منکر را بگیریم.

 

مسؤول کانون فرهنگی مسجد حضرت علی(ع) شهرضا همچنین اظهار کرد: روایات اسلامی مسلمانان و مؤمنان را از مجالست با افرادی که اخلاق و منش آنها باعث فراموشی یاد خداوند می شود بر حذر داشته است زیرا این جماعت از اولیای شیطان و اعوان و مددکاران او هستند.

 

حجت اسلام علینژاد با تأکید بر لزوم دوری از افرادی که تجاهر به فسق و فجور می کنند، گفت: افراد مؤمنی که آبروی دینداری خود را با رنج و مرارت بسیار بدست آورده اند، نباید به دنبال افراد فاسد باشند، زیرا گاهی مردم از نیت خیر افراد آگاه نیستند و معاشرت افراد مؤمن با فاسدان را حمل بر بدی می کنند.

 

وی با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، جهاد فرهنگی آن حضرت را سبب افزایش قدرت علمی تشیع در جهان دانست و افزود: خدمات علمی آن حضرت سبب شد مبانی فقهی و روایی شیعه مستحکمتر شده و در برابر سایر ادیان و مذاهب قدرت بیشتر داشته باشد./939/پ203/ح

ارسال نظرات