۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۲۸۱۱۰۵
رییس دانشکده علوم قرآنی مازندران:

بهره گیری از معارف قرآنی راهگشای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشکده علوم قرآنی مازندران با بیان این‌که بهره گیری از معارف قرآنی راهگشای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است، گفت: دشمنان در تهاجم فرهنگی سرمایه‌گذاری بسیاری دارند و تلاش می‌کنند تا از همه امور برای تحقق اهداف و خواسته‌های خود استفاده کنند که بهره‌گیری از تعالیم و معارف ارزشمند قرآن کریم در مسیر مقابله با هجمه های دشمنان ثمربخش و بااهمیت است.
رييس دانشکده علوم قرآني آمل

حجت الاسلام محمود ابوترابی، رییس دانشکده علوم قرآنی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با اشاره به این که دانشکده علوم قرآنی در سطح استان های شمال کشور در آمل فعالیت دارد، گفت: این دانشکده تحت نظر دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور و وابسته به سازمان اوقاف و امورخیریه کشور است که به توسعه علوم و فعالیت های قرآنی می پردازند.


وی با بیان این‌که دانشکده علوم قرآنی آمل در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد فعالیت می‌کند، بیان داشت: 200 دانشجو در این دانشکده مشغول تحصیل و پژوهش در علوم قرآنی هستند.


رییس دانشکده علوم قرآنی مازندران با اشاره به راه‌اندازی انجمن قرآن یاوران دانشکده علوم قرآنی در شهرستان آمل، تصریح کرد: این انجمن با حضور جمعی از خیرین شهرستان آمل تشکیل شده است و تلاش دارد تا حمایت های لازم را برای توسعه فعالیت های علمی، آموزشی، مطالعاتی و پژوهشی در دانشکده علوم قرآنی آمل صورت دهد.


حجت الاسلام ابوترابی افزود: انجمن قرآن یاوران دانشکده دارای هیأت امنایی با حضور جمعی از خیرین متدین و علاقه‌مند توسعه فعالیت های قرآنی است که در مسیر حمایت از فعالیت‌های دانشکده علوم قرآنی آمل گام برمی دارد تا بتوانیم سطح اقدامات خود را توسعه دهیم.


وی ادامه داد: تکمیل و راه اندازی پروژه های مهم در امور توسعه علوم و فعالیت های قرآنی و حمایت از فعالیت های علمی و پژوهشی نیازمند بهره گیری از ظرفیت های ارزشمند خیرین است.


حجت الاسلام ابوترابی با بیان این که افتخار ارزشمند دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم حرکت در مسیر نشر قرآن کریم و ترویج تعالیم و معارف والای این کتاب نورانی و گرانقدر است، گفت: این دانشگاه تلاش دارد تا در مسیر ترویج کلام الله مجید تلاش کند و از ظرفیت های موجود در مسیر گسترش معارف و علوم قرآنی استفاده کند.


رییس دانشکده علوم قرآنی مازندران با اشاره به فعالیت های اخیر صورت گرفته در این دانشکده تصریح کرد: برگزاری همایش قرآن یاوران دانشکده علوم قرآنی آمل، برگزاری نشست های مختلف علمی و دانشجویی و افتتاح خوابگاه پسران شهید آوینی از جمله فعالیت های صورت گرفته است.


حجت الاسلام ابوترابی با اشاره به این که قرآن کریم به عنوان کتابی آسمانی برای همه زمان ها و مکان ها در اختیار ما قرار دارد، بیان داشت: هیچ زمانی کهنگی در این کتاب نورانی راه ندارد و ما باید امانت دار خوبی برای قرآن کریم باشیم و تلاش کنیم از این نعمت الهی بهره کافی ببریم.


وی با تأکید بر این که بهره گیری از معارف والای قرآن کریم زندگی انسان را در مسیر رستگاری و سعادت قرار می دهد، گفت: انس و الفت با این کتاب نورانی به عنوان عاملی ارزشمند در مسیر تعالی انسان است که می تواند زندگی ما را در مسیر ترقی و تعالی قرار دهد.


رییس دانشکده علوم قرآنی مازندران تصریح کرد: تلاوت قرآن کریم و تدبر در آیات آن از اهمیت بسیار گرانقدری برخوردار است که باید تلاش کنیم تا برنامه های زندگی خود را در راستای بهره گیری و استفاده شایسته از آن قرار دهیم.


حجت الاسلام ابوترابی با بیان این که قرآن کریم بهترین هدایت کننده و سعادت آفرین برای جامعه بشری است، گفت: انسان باید تلاش کند تا در برنامه های زندگی خود از تعالیم و معارف ارزشمند قرآن کریم به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است بهره گیری کند.


وی با تاکید بر این که بهره گیری از معارف قرآنی راهگشای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است، افزود: دشمنان در تهاجم فرهنگی سرمایه گذاری بسیاری دارند و تلاش می کنند تا از همه امور برای تحقق اهداف و خواسته های خود استفاده کنند که بهره گیری از تعالیم و معارف ارزشمند قرآن کریم در مسیر مقابله با هجمه های دشمنان ثمربخش و با اهمیت است./1314/ت302/ح

ارسال نظرات