۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۲۸۱۱۰۷
معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین:

مرحوم ابوترابی نقش مهمی در مقاومت اسرا ایفا کرد

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین یاد و خاطره آزاده سرافراز مرحوم حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی را گرامی داشت و گفت: این آزاده مقاوم و عالم مجاهد و جلیل القدر در زمان اسارت و در میان آزادگان از محبوبیت فراوانی برخوردار بود.
حجت الاسلام علي عباسي

حجت الاسلام علی عباسی معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دشمنان در صدد بودند که این انقلاب برآمده از خون شهدا را به خیال خودشان به انزوا بکشند اما با رهبری داهیانه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب نقشه شوم آنها به سنگ خورد.

 

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: در دوران پر افتخار دفاع مقدس رزمندگان شجاع ما بارها در جبهه ها پیروزی های درخشانی از خود به یادگار گذاشته وعده ای از این افراد ارزشمند یا به شهادت رسیده و یا جانباز و عده ای دیگر نیز به اسارت دشمن بعث در آمدند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: آزادگان سرافراز ما در میان اردوگاه های رژیم صدام و حزب بعث با اعتقاد به ائمه اطهار و آموزه های دینی و سختی و شکنجه های ناجوانمردانه دست از ایمان و اعتقاد به ولایت و وطن برنداشته و حتی عده ای از آنها به حفظ قرآن ونهج البلاغه می پرداختند.

 

این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: اسرای سرافراز ما در آن دوران سختی با وجود مکان نامناسب، غذای نامطلوب، در هوای سرد زمستان و هوای گرم، هیچگاه در مقابل دشمنان از خود ضعف نشان ندادند، این امر خود نشان دهنده اعتقاد قلبی رزمندگان ما به دین اسلام و میهن بود.

 

حجت الاسلام عباسی جنگ روانی دشمنان بر علیه آزادگان ما در دوران اسارت را یادآور شد و بیان داشت: رژیم صدام با ایجاد جنگ روانی در صدد تخریب روحیه اسرا داشتند اما با حضور حجت الاسلام مرحوم ابوترابی و روحیه مثال زدنی آزادگان ما سبب شد که آنها نتوانستند به اهداف پلید خود دست پیدا کنند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین یاد و خاطره آزاده سرافراز مرحوم حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی را گرامی داشت و گفت: این آزاده مقاوم و عالم مجاهد و جلیل القدر در زمان اسارت و در میان آزادگان از محبوبیت فراوانی برخوردار بود.

 

وی در پایان تصریح کرد: این انسان خود ساخته و شجاع نقشه راه و برنامه زندگی را برای اسرا ترسیم کرده و حتی پس از بازگشت از عراق به هدایت گری خود ادامه داد./955/ت302/ب4

ارسال نظرات