۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۲۸۱۱۶۰
شیخ الازهر:

جهان اسلام با خطر بی‎سوادی دینی و فتوای عالم‎نماها مواجه است

خبرگزاری رسا ـ مفتی الازهر مصر تاکید کرد که مشکل امروز جهان اسلام بی سوادی دینی و فتوای عالم نماها است.
احمد طيب در کنگره جهاني فتوا
به گزارش خبرگزاری رسا، احمد طیب شیخ الازهر مصر در مراسم افتتاحیه کنگره جهانی فتوا که صبح امروز در قاهره برگزار شد، با خوشامد گویی به مهمانان حاضر گفت: امروز در سایه گسترش موج افراط‌گرایی و تروریسم در جهان در این مکان جمع شدیم تا به بررسی راه‌های مناسب حل این مشکل بپردازیم.
 
طیب افزود: جامعه اسلامی از یک سو با خطر بی سوادی دینی و فتوای عالم نماها و از سوی دیگر با زشت جلوه دادن چهره اسلام در زمانی که برخی به دنبال تهدید مردم هستند، مواجه است.
 
شیخ الازهر با تبیین نقش فتوا در صیانت از امنیت جامعه و رویارویی با تندروی خاطر نشان کرد: فتوا نقش کلیدی و مهمی را در هدایت مردم به سوی ارزش‌های اخلاقی و دوری از خرافات دارد و از این روی باید با مشکلاتی که در این عرصه وجود دارد به مقابله برخیزیم.
 
کنگره جهانی فتوا از سوی دارالافتای مصر و با هدف ریشه کن کردن تفکر افراطی، قومیت گرایی و تروریسم و با حضور جمعی از نخبگان و اندیشمندان کشورهای جهان اسلام برگزار شده است.
 
در این کنگره از طرح ایجاد مجمع جهانی فتوا رونمایی خواهد شد که مقر آن در قاهره بوده و جلسات متعددی را برای همفکری و هم نظری در مورد مسائل مشترکی که نیازمند صدور فتواست تشکیل خواهند داد.
 
این در حالی است که هیچ شخصیتی از جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت در این کنگره دعوت نشده است./981/ب902/د
ارسال نظرات