۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۲۸۱۵۲۴
به همت ستاد اقامه نماز خراسان رضوی؛

مسابقات اذان نوجوانان و بزرگسالان در خراسان رضوی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی با بیان این که پس از شناسایی مؤذنان برتر، مسابقات اذان برگزار می شود، گفت: در این مسابقات افرادی که علاقه مند به اجرای اذان زنده هستند شناسایی و سپس آنان در مراکز عمومی اذان می گویند.
امرالله سبحاني نيا

حجت الاسلام امرالله سبحانی نیا، رییس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: با توجه به این که افرادی علاقه مند هستند تا در مناطق شهری و روستایی اذان بگویند در همین راستا مسابقات اذان با هدف شناسایی استعدادها در دو رده سنی نوجوانان و بزرگسالان در استان برگزار می شود.

 

وی با بیان این که پس از شناسایی مؤذنان برتر، مسابقات اذان برگزار می شود، افزود: در این مسابقات افرادی که علاقه مند به اجرای اذان زنده هستند شناسایی و سپس آنان در مراکز عمومی اذان می گویند.

 

حجت الاسلام سبحانی نیا  در ادامه درباره دیگر برنامه های ستاد اقامه نماز استان از فراخوان نخستین جشنواره استانی شعر «نماز و نیایش» در استان خبرداد و اظهار داشت: 21 شهریور آخرین مهلت ارسال آثار است.

 

رییس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی ادامه داد: هدف از برگزاری این جشنواره این است که در قالب هنر بتوان مفاهیم و اسرار نماز و مفاهیم دینی را به اقشار مختلف جامعه  انتقال داد.

 

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در هر شهرستان با حضور شاعران محلی شب شعر برگزار می شود و پس از انتخاب افراد برتر، شب شعر دیگری با حضور شاعران برتر استانی برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان این که این جشنواره با موضوعات «نماز در سیره معصومین»،« نماز و آثار اجتماعی و تربیتی آن»، «جلوه های نماز عاشورا،عید فطر و عید قربان»، «نماز، کودکان و نوجوانان» و«اسرار نماز» است، اظهار کرد: اختتامیه این جشنواره در 27 شهریور در مشهد برگزار می شود.

 

رییس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی درادامه با اشاره به مقررات شرکت در جشنواره گفت: شرکت در جشنواره «نماز و نیایش» برای عموم شاعران استان آزاد است و اشعار در دو گروه سنی زیر 25 سال و بالای 25 سال داوری می شود و به هشت نفر از برگزیدگان هدایای نقدی اهدا می شود.

 

وی در ادامه درباره دیگر برنامه های این ستاد گفت: جشنواره کتابخوانی «شیوه های دعوت به نماز» نوشته حجت الاسلام قرائتی ویژه هسته یاوران نماز همزمان با سراسر کشور دراستان برگزار شد.

 

رییس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی با بیان این که کتاب «شیوه‌های دعوت به نماز» به بیان ویژگی‌های دعوت کننده به نماز و اصول و مبانی دعوت و شیوه‌های آن پرداخته است، اظهار کرد: گام های مهم پیش از دعوت، وظایف نهادها و مسؤولان وآسیب ها و موانع دعوت از دیگر سرفصل های این کتاب است.

 

رییس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی با بیان که امروز با توجه به گستردگی مناطق جغرافیایی در شهر تشکیل هسته های میلیونی و صد نفری میسر نسیت، تصریح کرد: امروز باید هسته های کوچک در مساجد با مسؤولیت افراد توانمند که تجربه بیشتری دارند، تشکیل شود.

 

تشکیل 100 هسته نماز یاوران در کانون های مساجد

وی در ادامه از تشکیل 100 هسته نماز یاوران در کانون های مساجد خبرداد و گفت: برای تشکیل هسته های یاوران نماز، خدمات آموزشی برای پاسخگویی به دانش آموزان صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام سبحانی نیا ادامه داد: از نیروهای جدید و آشنا و علاقمند این هسته ها تشکیل می شود واین هسته ها حمایت ها می شوند و تحت آموزش های عمومی قرار می گیرند.

 

وی درادامه درباره فعالیت های هسته یاوران نماز مساجد گفت: اهدای بسته های فرهنگی و برگزاری ماهانه یک نشست توجیهی ونشست های فصلی نیز با حضور متخصصین از دیگر برنامه های این هسته ها است. 

 

رییس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی درادامه درباره دیگر فعالیت ها اظهار داشت: هدایت، هدف اصلی در مساجد است و با تشکیل هسته های نماز یاور می توان تبلیغ نماز کرد هماهنگونه که نماز ظهر عاشورا تبلیغ می شود.

 

وی در ادامه به بیان دیگر فعالیت های ستاد اقامه نماز استان پرداخت و خاطرنشان کرد: ایجاد هسته های نماز یاور یکی از فعالیت های شاخصی است که در حال انجام است که نیاز به زمان و مکان و امکانات ندارد.

 

رییس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی افزود: ایجاد هسته های نماز یاوران ائمه جماعات عضو شورای محلات شهرداری مشهد، با هدف تربیت دینی نوجوانان و جوانان با محور نماز، قرآن و مسجد از جمله دیگر فعالیت های ستاد اقامه نماز خراسان رضوی است./934/ت302/ب4

ارسال نظرات