۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۲۸۱۵۳۵
مجیدی در اختتامیه اجلاس اتحادیه رادیو و تلوزیون های اسلامی:

جهان اسلام در حق پیامبر اکرم کوتاهی کرده است/ اسلام دین محبت و خوبی‌ها

خبرگزاری رسا ـ مجیدی در اختتامیه اجلاس اتحادیه رادیو و تلوزیون های اسلامی با بیان این‌که جهان اسلام در حق پیامبر اکرم(ص) کوتاهی کرده است، گفت: دلیل توهین های صورت گرفته به حضرت محمد(ص) از سوی غرب، کم‌کاری مسلمانان است.
جهان اسلام در حق پیامبر اکرم کوتاهی کرده است/ اسلام دین محبت و خوبی‌ها جهان اسلام در حق پیامبر اکرم کوتاهی کرده است/ اسلام دین محبت و خوبی‌ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت مجید مجیدی کارگردان فیلم مجمد رسول الله(ص) همزمان با مراسم اختتامیه هشتمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی عصر امروز سه شنبه در مرکز همایش های بین المللی سازمان صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

 

مجیدی با بیان اینکه جهان اسلام در حق پیامبر اکرم(ص) کوتاهی کرده است، تأکید کرد: دلیل توهین های صورت گرفته به حضرت محمد(ص) از سوی غرب، کم‌کاری مسلمانان است، امروز شاهدیم دشمن در فلسطین، عراق و افغانستان چه تصویر دروغینی از اسلام به مردم القاء می کند.

 

وی افزود: اسلام دین محبت و خوبی ها است و بنده تلاش کردم قطره‌ای از اقیانوس رحمت پیامبراکرم(ص) را به مردم نشان دهم، امیدواریم در سالروز میلاد امام رضا(ص) از این فیلم رونمایی شده و تصویر صحیح اسلام به جهانیان نشان داده شود.

 

مجیدی در ادامه سخنان خود ابراز داشت: ما باور داریم نمایش این فیلم نهضتی در جهان اسلام ایجاد خواهد کرد، شهرک ساخته شده در 70 کیلومتری جاده تهران قم، به گونه ای است که تا 30 سال آینده می‌تواند محل ساخت این چنین فیلم هایی باشد.

 

وی افزود: جشنواره دانمارک قصد برگزاری مراسم گرامیداشت بنده رو داشت و این اتفاق با توهین به پیامبر اکرم(ص) هم زمان شد، بنده طی نامه ای به عنوان اعتراض در آن بزرگداشت شرکت نکردم و پس از آن اتفاق با عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی توفیق ساخت این فیلم به بنده داده شد و ایشان با تمامی درایت، نگاه زیبا و حمایت های معنوی خود شرایطی را ایجاد کردند تا این کار به سرانجام برسد.

 

کارگردان فیلم محمد رسول الله(ص) با بیان اینکه تلاش در جهت انعکاس حقیقت اسلام ناب باید بیشتر شود، تأکید کرد: اتحادیه رادیو و تلویزیون های کشورهای اسلامی وظیفه حضور در این عرصه را دارند.

 

وی ادامه داد: با اشاره به سخنان برخی که مدعی اند ایران با تفسیر خود این فیلم را ساخته است، گفت: برای تحقیقات این فیلم از علمای اهل سنت نیز استفاده شده است، آقای ابراهیم کارامان ابن فیلم را چراغی برای جوانان می داند، نگرانی هایی که درباره نشان دادن چهره پیامبر اکرم(ص) در این فیلم بیان می شود صحیح نیست، زیرا چهره حضرت در کودکی نیز نشان داده نشده است، امیدواریم این فیلم قرائت صحیحی از جهان اسلام به دنیا نشان دهد.

 

مجیدی با تشکر از حجت الاسلام کریمیان، دبیر کل اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی به جهت برگزاری این مراسم، گفت: دعای عاقبت به خیری سبب شد توفیق ساخت فیلم حضرت محمد رسول الله(ص) به بنده عنایت شود./811/پ202/ح

ارسال نظرات