۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۲۸۱۵۴۰
کارشناس مسائل اجتماعی:

جامعه ای شعار زده در تحقق ازدواج آسان شده ایم/ فاصله بسیار گفتمان ازدواج آسان از شعار تا عمل

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل اجتماعی با بیان این‌که اسلام ازدواج سالم و صحیح را مقدمه ای برای تربیت صحیح و انتقال فرهنگ الهی به نسل ها و آمادگی برای ایفای نقش سازنده و مثبت در اجتماع می داند، گفت: گفتمان ازدواج آسان از شعار تا عمل فاصله بسیار دارد و در این زمینه جامعه ای شعار زده شده ایم.
ازدواج آسان

خانم رحمانی،  کارشناس مسائل اجتماعی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره ازدواج آسان گفت:اسلام ازدواج سالم و صحیح را مقدمه ای برای تربیت صحیح و انتقال فرهنگ الهی به نسل ها و آمادگی برای ایفای نقش سازنده و مثبت در اجتماع می داند.

 

وی با بیان اینکه خانواده موفق وابسته به ازدواج موفق و آسان است، اظهار کرد: خداوند متعال والدین و بزرگ تر ها را مکلف کرده که  در امر ازدواج جوانان کوشا باشند  و علاوه بر آن خود جوانان هم باید به دنبال این امر مقدس باشند بنابراین جامعه باید زمینه ازدواج آسان را فراهم کند.

 

وی با بیان اینکه ازدواج در دین مبین اسلام اهمیت زیادی دارد افزود: رسول اکرم(ص) ازدواج را عاملی برای کسب روزی معرفی می کند بنابراین یکی از علل باز شدن درهای رحمت آسمانی به سوی بندگان ازدواج بخصوص ازدواج آسان است.

 

این کارشناس مسائل اجتماعی بیان کرد: امروزه تسهیل در امر ازدواج جوانان به اصطلاح ازدواج آسان به گفتمان رایج در میان مسؤولان تبدیل شده اما از حرف تا عمل فاصله بسیار است و هنوز هزینه های ازدواج بالاست بطوری که ازدواج آسان به شکل آرمانی آن رواج پیدا نکرده است.

 

رحمانی با اشاره به اینکه جامعه ای شعار زده در تحقق ازدواج آسان شده ایم، عنوان کرد: اگر می خواهیم سنت های غلط در عمل را از بین ببریم باید از بزرگان شروع شود وقتی مسؤولان و افراد شناخته شده مراسم ازدواج ساده ای بگیرند، بی شک در بین بقیه مردم هم تأثیر گذار خواهد بود، بنابراین با آگاهی ،دور اندیشی و اندکی قناعت در زندگی راهی به سوی ازدواج آسان برای نسل جوان باز کنیم و این سنت قدسی را بر اساس آموزه های دینی حیاتی دوباره ببخشیم./9705/ت302/ح

ارسال نظرات