۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۲۸۱۶۱۲
حجت‌الاسلام سالک:

رهبری دستور اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر را داده‌اند/خلاء های موجود در قانون عفاف و حجاب برطرف می‌شود

خبرگزاری رسا رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: برای احیای مطالبات رهبری، قانون امر به معروف و نهی از منکر را برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به تصویب رساندیم اما در نهایت بعد از تصویب آن در صحن علنی و تأیید از سوی شورای نگهبان،‌ دولت به دلیل وجود برخی ایرادات آن را به شورای حل اختلاف قوا ارسال کرد که در نهایت با نظر رهبری دستور اجرای این قانون اعلام شد که این موضوع امنیت و صیانت را در جامعه ایجاد خواهد کرد.
احمد سالك، رئيس كميسيون فرهنگي مجلس

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد سالک در نشست خبری که صبح امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد با تأکید بر اینکه باید برای رفع چالش های فرهنگی تلاش کنیم، گفت: در عرصه جهاد فرهنگی مشکلاتی وجود دارد که باید راهکار قانونی برای آن پیدا کرد.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هجمه سنگینی در ارتباط با مسائل اعتقادی، تفکرات، ‌اندیشه و انحراف در اندیشه امام(ره) و مقام معظم رهبری وجود دارد، عنوان کرد: در مقابل این هجمه ها باید تلاش هایی صورت گیرد و اطلاع رسانی دینی به مردم به عنوان یک ضرورت مورد توجه واقع شود در این میان لازم است که رسالت رسانه ها و دستگاه های دولتی مورد اهمیت قرار گیرد.

 

وی به اقداماتی که در این خصوص در کمیسیون فرهنگی انجام داده اشاره کرد و افزود: برای احیای مطالبات رهبری، قانون امر به معروف و نهی از منکر را برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به تصویب رساندیم اما در نهایت بعد از تصویب آن در صحن علنی و تأیید از سوی شورای نگهبان،‌ دولت به دلیل وجود برخی ایرادات آن را به شورای حل اختلاف قوا ارسال کرد که در نهایت با نظر رهبری دستور اجرای این قانون اعلام شد که این موضوع امنیت و صیانت را در جامعه ایجاد خواهد کرد.

 

حجت الاسلام سالک در ادامه به بررسی طرح صیانت از عفاف و حجاب که اخیرا در کمیسیون مشترک فرهنگی و حقوقی و قضایی مورد بررسی قرار گرفته است، یادآور شد: این طرح قصد دارد خلاء های قانونی موجود در قانون عفاف و حجاب را برطرف کند.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نهم با یادآوری برگزاری ششمین جشنواره خدمت رسانی و پاسخگویی، ادامه داد: این جشنواره برای پاسخگویی به مسایل فرهنگی به وجود آمده، برگزار خواهد شد تا از سوی نخبگان پاسخ داده شود؛ همچنین مشارکت توده مردم در دفاع از فرهنگ دینی در ابعاد مختلف ضروری است که متأسفانه در برخی فضاهای آموزشی دیده نمی شود؛ برای مثال برخی دانشگاه ها جولانگاه جریانات سیاسی شده اند.

 

وی برگزاری این جشنواره را در راستای لبیک به فرمایشات عالمانه مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد همدلی و همزبانی دولت و ملت‌ دانست و گفت: طرح تکریم خدمت رسانان (دولت) توسط خدمت گیرندگان (ملت) در قالب ششمین جشنواره خدمت رسانی و پاسخگویی اجرا می شود.

 

حجت الاسلام سالک با بیان اینکه این طرح همسو با اصل هشتم قانون اساسی و مبتنی بر سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری که در خصوص نظارت مردم و تشکل ها بر دولت است،‌ گفت: از نقشه راه اصلاح ساختاری اداری مصوبه 14 اسفند 92 شورای عالی اداری، کلیات موضوع و محور جشنواره طراحی شده است.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس نهم، در ادامه به هدف نامگذاری سال ها در این جشنواره اشاره و عنوان کرد: رسالت آحاد کشور در مقابل این نامگذاری‌ها تبیین می شود و طی این حرکت،‌ دستگاه‌های اجرایی موفق در پاسخگویی، تشویق خواهند شد و معیار این تشویق نیز میزان پاسخگویی به رسانه‌ها خواهد بود که با نظرسنجی از رسانه‌ها صورت می گیرد.

 

وی در ادامه محسن اسکندری را به عنوان دبیر این جشنواره معرفی کرد و گفت: بر این اساس دانشمندان و علاقمندان جهت ارائه مقالات خود می توانند با دبیرخانه جشنواره به شماره 66551495 و یا به وب‌سایت www.gporseshgaran.ir مراجعه کنند.

 

حجت الاسلام سالک در ادامه با تأکید بر دفاع از فرهنگ انقلاب در مراکز شغلی و دستگاه های دولتی، بیان داشت: اگر قانون امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه های دولتی عمل شود، 50 درصد از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نهم اضافه کرد: دشمن به دنبال نفوذ فرهنگی در داخل کشور است که از آن جمله فرهنگ غذاخوری و مدهای جدیدی است که از طریق ژورنال های خارجی وارد کشور می شود لذا با توجه به تأکید رهبری در خصوص جلوگیری از نفوذ فرهنگی و اقتصادی غرب به داخل کشور و اعلام ایستادگی ایشان در برابر این هجمه، ‌تکلیف جدیدی بر دوش کمیسیون فرهنگی گذاشته شده است.

 

حجت الاسلام سالک به بررسی طرح صداوسیما و طرح نظام جامع رسانه اشاره و مطرح کرد: امیدواریم بررسی طرح نظام جامع رسانه هرچه سریع تر به اتمام برسد تا کنترل بیشتری روی سایت هایی که شناسنامه نداشته اما با اخباری که منتشر می کنند تأثیر روی افکار جامعه می گذارند، ‌صورت گیرد.

 

وی افزود: برای مقابله با فرهنگ بیگانه نیازمند عزم ملی بین سران قوا و مردم هستیم که می تواند جهت صحیح انقلاب فرهنگی را نشان دهد و راهبرد آن در فیلم های دینی است چرا که 75 درصد فراگیری جامعه از طریق بینایی و تصاویر و 15 درصد آن از طریق شنوایی و صدا است.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی در پایان با اعلام حمایت کمیسیون فرهنگی از فیلم‌های دفاع مقدس و دهه فجری که در راستای ارزش های دینی است، خاطرنشان کرد: در این خصوص توجه به تئاتر و ادبیات نیز مهم و ضروری است که در این حوزه ها نیز باید برنامه ریزی شود. /858/د102/ج

ارسال نظرات