۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۸۱۷۰۲
ظهر امروز صورت گرفت؛

رونمایی از کتاب «مسند اباصلت» با حضور آیت الله سبحانی در مشهد

خبرگزاری رسا ـ کتاب مسند اباصلت تألیف حجت‌الاسلام ربانی‌بیرجندی، ظهر امروز با حضور حضرت آیت‌الله سبحانی از مراجع عظام تقلید و اساتید و طلاب حوزه علمیه در مدرسه علمیه نواب مشهد رونمایی شد.
رونمايي از کتاب مسند اباصلت

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم رونمایی از کتاب مسند اباصلت ظهر امروز، 28 مرداد ماه با حضور حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید، در محل مدرسه علمیه عالی نواب مشهد برگزار شد.


حجت الاسلام ایزدی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره اوقاف خراسان رضوی در ابتدای این مراسم اظهار کرد: امروز مفتخر هستیم تا در محضر آیت الله جعفر سبحانی برای رونمایی یکی از برجسته ترین فعالیت های فرهنگی باشیم و آن تالیف کتابی تحت عنوان مسند اباصلت است؛ در حقیقت شخصیت اباصلت به دلایلی در تاریخ مغفول واقع شده و از جایگاه حقیقی او در جامعه شیعی ما کاسته شده است.


وی ادامه داد: جامعه علمی ما به حضور شخصیت هایی همچون اباصلت در سطح جامعه واقف هستند، تلاشی نیز که به همت اداره اوقاف خراسان رضوی و در راس آن حجت الاسلام و المسلمین گنابادی نژاد، تولیت بقعه اباصلت صورت گرفته است، جای قدردانی و تشکر دارد. مقدمه این کتاب به قلم حضرت آیت الله سبحانی مزین شده است و بنا است در کتابخانه های کشور نشر پیدا کند تا  اینکه بتواند حلقه اتصالی میان فرهنگ و دین باشد.

 

ضرورت تبدیل امامزاده ها به قطب فرهنگی در جامعه


معاون فرهنگی، اجتماعی اداره اوقاف خراسان رضوی با بیان اینکه ما در خراسان رضوی یک خورشید و  254 ستاره داریم، خاطرنشان کرد: خورشید خراسان وجود حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام است و ستارگان هم امامزادگان ما هستند؛ همچنین به تعبیر حضرت امام رحمةالله علیه وجود امامزادگان مایه آرامشی برای مردم بوده و امامزادگان باید به قطب فرهنگی جامعه تبدیل شوند، همچنین جا دارد تا از حضرت آیت الله سبحانی که توجه ویژه ای به اباصلت داشتند تقدیر کنم.

حجت الاسلام محمد حسن ربانی بیرجندی، مولف کتاب مسند اباصلت، با بیان این که من به توصیه حضرت استاد گنابادی نژاد تصمیم گرفتم تا این کتاب را سامان دهم، یادآور شد: در راستای تالیف این کتاب اشارات استاد گلزار، مسؤول بقعه اباصلت در یاری من موثر بود و موجب شد تا این کتاب به حضرت آیت الله جعفر سبحانی برای مزین کردن مقدمه داده شود.


مولف کتاب مسند اباصلت ادامه داد: این کتاب بیست و هفتمین کتابی است که از بنده منتشر می شود و هیچ نویسنده ای خالی از اشتباه و دور از خطا نیست؛ بنابراین چنانچه نقص و کمبودی در این نوشته ها ملاحظه می شود، از کم تجربگی بنده حقیر است، ما در فاصله نزدیکی به مرز افغانستان هستیم و در مکانی قرار داریم که هم شیعه و هم سنی در این جا روزگار می گذرانند و بسیاری از افغان ها و سنی ها به کشور ما رفت و آمد می کنند.

 

ضرورت حضور روحانی برای رفع دغدغه های مردم در روستاهای اطراف کلانشهر ها


وی با بیان این که ما در یک مثلثی هستیم که بسیار حساس است، تصریح کرد: هر کشوری در این مثلث در وسع خودشان تبلیغاتی را دارند،  ما در روستای خودمان سیصد خانوار داریم و گاهی در بیرجند و شاید بتوانم بگویم که در بیست دهات اطراف روحانی نیست و این یک دغدغه است؛ باید آراء و نظریات دوستان جمع بشوند تا ارتباط با مناطق قطع نشده و پیگیری ها ادامه دار باشند.


حجت الاسلام ربانی بیرجندی افزود: من از این فرصت برای دعوت از سرشاخه ها  استفاده کردم تا به جهت این نیاز فرهنگی که در روستاهای ما احساس می شود، همه با هم متحد شویم تا جلوی حرکت دشمنان نظام گرفته شود؛ امروز 14 هزار طلبه در مشهد وجود دارد و 250 هزار نفر یک روحانی برای اقامه نماز جماعت در روستاها ندارند و باید به این درد درمان مناسب بدهیم.


در این مراسم حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی، از مراجع عظام تقلید که بر کتاب مسند اباصلت مقدمه نوشته است، ضمن تشکر از همه کسانی که در تألیف کتاب مسند اباصلت همکاری داشته‌اند، نسبت به تالیف کتاب‌های مسند بیشتری اظهار امیدواری کرد.


گفتنی است؛ در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین جمال ایزدی، معاون فرهنگی، اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ربانی‌بیرجندی، مؤلف کتاب، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد و غلامرضا گلزار، تولیت بقعه اباصلت نیز در این مراسم، حضور داشتند، در پایان این مراسم نیز، عمامه گذاری پنچ تن از طلاب از سوی حضرت آیت الله سبحانی انجام شد./864/پ202/ق

ارسال نظرات