۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۲۸۲۰۸۷
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

شعر و شاعری در مسیر حق، مورد تأیید ائمه معصومین است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: عمل شاعران و شعرهای آنان که در مسیر حق گام برمی دارند و قلم می زنند، به طور یقین مورد تأیید قولی، فعلی و تقریری معصومین(ع) است، چون ذهن، زبان و فکر شاعران مؤمن در مسیر اهل بیت(ع) کار می کند.
نشست صميمي نماينده ولي فقيه و امام جمعه اروميه با اصحاب رسانه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی شب گذشته در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) فرموده اند «به زودی پاره ای از بدن من در خراسان دفن می شود که هیچ انسان غمگینی به زیارت او نمی رود، مگر اینکه خداوند متعال غم و اندوه او را برطرف کند و هیچ گنهکاری زائر او نمی شود، مگر اینکه خداوند منان همه گناهان او را بخشیده باشد».

 

وی در تبیین و تفسیر حدیث رسول اکرم(ص)، افزود: رسول خاتم(ص) در زمانی این حدیث را بیان فرمودند که هنوز امام رضا(ع) به دنیا نیامده بودند و این حدیث یکی از معجزات پیامبر اکرم(ص) است که از آینده خبر می دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی به منابع استخراج فقه و احکام مسلمانان اشاره و اضافه کرد: ما مسلمانان اعم از شیعه و سنی برای به دست آوردن احکام فقاهتی خود از چهار منبع قرآن، سنت، عقل و اجماع استفاده می کنیم و سنت اعم از قول، فعل و تقریر پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) است.

 

وی گفت: قول معصوم همان کلام و بیان ایشان است که به ما رسیده، فعل عمل ایشان است مانند اینکه پیامبر اکرم(ص) برای نماز صبح بلند شده و دو رکعت نماز خوانده اند و تقریر معصوم عمل شخصی است که در حضور پیامبر اکرم(ص) یا یکی از امامان معصوم(ع) عملی انجام داده و معصوم(ع) آن عمل را تایید فرموده اند و یا در برابر آن عمل سکوت فرموده و به آن اعتراض نفرموده اند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی شعر و شاعری در مسیر حق را مورد تایید معصومین(ع) عنوان و اضافه کرد: پیامبر خاتم(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از نظر قول، فعل و تقریر، شعر و شاعری در مسیر حق را زمانی که از شاعری شعری را شنیده اند، به هر سه شیوه تأیید فرموده اند.

 

وی افزود: کسانی که شعر در مسیر حق می گویند با زبان خود دین خدا را یاری کرده و در سبیل الله جهاد می کنند، همچنان که از رسول مهربانی ها نقل است که فرمودند؛ «مومنان با جان و زبان خود دین خدا را یاری می کنند».

 

امام جمعه ارومیه به ماجرای ملاقات دعبل خزایی با امام رضا(ع) و خواندن ابیاتی برای آن حضرت اشاره کرد و گفت: در این ملاقات امام رضا(ع) پس از شنیدن شعر خزایی دو بیت به اشعار وی اضافه فرمودند و با این عمل شان به حق بودن شعر دعبل را تایید فرمودند.

 

وی ادامه داد: در آن دو بیتی که امام رضا(ع) به شعر دعبل خزایی اضافه فرمودند در اصل از شهادت خودشان در توس و از آینده خبر دادند و اینکه توس محل تجمع زائران و عاشقان آن حضرت می شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین قریشی در پایان تأکید کرد: عمل شاعران و شعرهای آنان که در مسیر حق گام برمی دارند و قلم می زنند، به طور یقین مورد تایید قولی، فعلی و تقریری معصومین(ع) است، چون ذهن، زبان و فکر شاعران مومن در مسیر اهل بیت(ع) کار می کنند.

 

گفتنی است، اختتامیه جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری با حضور تعدادی از خدّام حرم ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) و پرچم حرم آن حضرت، در سالن آمفی تئاتر اداره برق برگزار شد./936/پ202/ح

ارسال نظرات