۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۲۸۲۶۷۲
معاون فنی و عمرانی استاندار قم ارائه کرد؛

گزارشی از پروژهای زیرساختی و عمرانی استان قم

خبرگزاری رسا ـ معاون فنی و عمرانی استاندار قم گزارشی از پروژهای زیرساختی و عمرانی استان قم ارائه داد و گفت: تا پایان سال 4500 واحد مسکن مهر به بهره‌برداری و در سال 94 پروژه مسکن مهر در استان قم به پایان می‌رسد.
استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جواد دلاوری، معاون فنی و عمرانی استاندار قم، پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت که در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، ضمن تبریک و گرامیداشت هفته دولت گفت: 221 پروژه عمرانی با اعتبار 340 میلیارد تومان در هفته دولت آماده بهره‌برداری و کلنگ‌زنی است که 216 پروژه افتتاح و 5 پروژه کلنگ زنی می‌شود که این پروژه‌ها در زمینه‌های تأسیسات زیربنایی و زیرساختی، عمران شهری، حمل و نقل و راه‌سازی، مسکن، کشاورزی و آبخیزداری، عمران روستایی، احداث فضاهای آموزشی، گردشگری و کارخانجات تولیدی و صنعتی است.

 

دلاوری با بیان این که پروژه‌های عمرانی با همکاری 15 دستگاه اجرایی، بهره‌مندی از اعتبارات ملی و استانی و استفاده از تسهیلات بانکی و سرمایه‌گذاری تأسیس شده است،گفت: گازرسانی به روستاهای استان، احداث و تقویت شبکه‌های برق و نصب ترانس و تأمین روشنایی معابر استان قم ار مهم ترین پروژه‌ها عمرانی استانی است.

  

دلاوری با بیان اینکه اجرای 9 طرح هادی روستایی از مهم‌ترین اقدامات بخش عمران روستایی است، افزود: احداث پایگاه اورژانس شهری، مراکز بهداشتی درمانی روستایی و احداث سوله‌های امدادی جمعیت هلال احمر و مجتمع‌های توانبخشی بهزیستی از برنامه‌ها استانداری است.

 

معاون فنی و عمرانی استاندار قم ابراز داشت: اعتبارات مناسبی در بخش کشاورزی از سوی دولت برای بهینه‌سازی مصرف منابع آب در بخش کشاورزی اختصاص پیدا کرده است، اجرای پروژه‌های مختلفی همانند ایجاد شبکه‌های آبیاری پرفشار، احداث باغ‌ها به روش آبیاری قطره‌ای و احداث استخرهای دو منظوره ذخیره آب و پرورش ماهی از جمله این طرح‌ها است.


معاون فنی و عمرانی استاندار قم درباره مسکن مهر استلان قم گفت: 3500 مسکن مهر با اعتباری بالغ بر 88 میلیارد تومان برای واگذاری به متقاضیان آماده بهر‌ه‌برداری شده است.

 

وی با بیان این که 46 هزار واحد مسکن مهر در برنامه استان قم بوده است، گفت: 41 هزار و 500 واحد مسکن مهر تاکنون به بهره‌برداری رسیده است که 12 هزار واحد از این تعداد در دولت یازدهم احداث شده است و 4500 واحد باقیمانده تا پایان سال به بهره‌برداری و در سال 94 پروژه مسکن مهر در استان قم به پایان می‌رسد.


دلاوری اظهار داست: مجتمع گردشگری بین راهی با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به بهره‌برداری می‌رسد و تکمیل زیرساخت‌های مجتمع‌های اقامتی در شهر قم از جمله این اقدامات است./998/پ203/ی

ارسال نظرات