۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۲۸۳۰۰۸
رییس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد؛

نظارت 31 روحانی بر ذبح شرعی دام‌ها در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان این‌که تبیین راه های کسب روزی حلال و پاک از رسالت های مبلغان دینی و روحانیون است، گفت: در استان آذربایجان غربی 31 روحانی بر ذبح شرعی در کشتارگاه‌ها نظارت می کنند.
ذبح شرعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اسمعیل کریم زاده، رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت، اظهار داشت: تبیین راه های کسب روزی حلال و پاک از رسالت های مبلغان دینی و روحانیون است.

 

وی به نقش پویا و سازنده روحانیون و مبلغان در عرصه های مختلف اجتماعی اشاره و افزود: حضور فعال و سازنده مبلغان و روحانیون در سازمان جهادکشاورزی موجب بهرمندی از معارف دینی و اسلامی می شود.

 

کریم زداه به فعالیت روحانیون در کشتارگاه های استان اشاره کرد و افزود: نظارت بر چگونگی ذبح شرعی دام و فرآورده های گوشتی، روش های اسلامی ذبح دام در سطح استان و همچنین نظارت در گمرکات جهت ورود گوشت های سالم از اهم وظایف این روحانیون است.

 

وی با اشاره به حضور 31 روحانی در کشتارگاه ها، خاطرنشان کرد: 27 روحانی در کشتارگاه های استان و چهار روحانی نیز در شرکت های تولید فرآورده های گوشتی در زمینه نظارت بر ذبح اسلامی حضور دارند.

 

325 پروژه جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری می‌رسد

رییس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: 325پروژه جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

 

وی اضافه کرد: 325 پروژه جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اعتبار 586 میلیارد ریال در هفته دولت امسال آماده بهره‌برداری شد.

 

کریم زاده ادامه داد: علاوه بر این 291 پروژه آب و خاک با اعتباری بالغ بر 212 میلیارد ریال از محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه و اعتبارات ملی و استانی در همین هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

 

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 8 میلیون و 900 هزار واحد دامی در سطح استان وجود دارد، تصریح کرد: در این باره 2 میلیون و 500 هزار مرتع درجه یک تا سه در آذربایجان‌غربی موجود است.

 

کریم زاده با بیان اینکه 130 پروژه بخش دامداری در استان آماده افتتاح شده است افزود: برای افتتاح واحدهای پرورش دام، دام شیری و زنبورداری مبلغ 87 میلیارد ریال هزینه شده است.

 

رییس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از افتتاح 7 پروژه گیاهی در استان نیز خبر داد و بیان کرد: در این باره طرح زراعت و اصلاحات باغی، توسعه زراعت و تولیدات گیاهی با هزینه‌کرد 26 میلیارد و 850 میلیون ریال افتتاح می‌شود.

 

وی آذربایجان‌غربی را قطب تولید ماهیان گرمابی و سرمابی در استان‌های غیرساحلی عنوان کرد و اظهار داشت: در این رابطه 570 واحد پرورش ماهیان گرمابی و سردابی با تولید سالیانه 17 هزار تن ماهی در استان فعال است.

 

رییس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه 65 درصد کل واحدهای صنایع تبدیلی کشور یعنی کنستانتره و آبمیوه در آذربایجان غربی است گفت: در این زمینه ظرفیت واحدهای صنایع تولیدی آذربایجان‌غربی 400 هزار تن است.

 

وی میزان تولید شیر در استان را 600 هزار تن عنوان کرد و گفت: 25 درصد تولیدات دامی استان به شکل صنعتی است.

 

کریم‌زاده از کشت پاییزه چغندرقند در استان خبر داد و بیان کرد: در این باره امسال 1500 هکتار زمین، جایگزین کشت بهاره چغندرقند می‌شود تا بدین صورت مصرف آب به یک سوم کاهش یابد./1301/پ202/ح

ارسال نظرات