۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۲۸۳۳۱۹
امام جمعه موقت کرمان:

مبارزات علمی امام رضا به انحراف فکری و فرقه ای پایان داد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه کرمان گفت: مبارزات علمی به ویژه مباحثه های قوی امام رضا به انحراف فرقه ها پایان داد و جلوی انحطاط و گمراهی شیعیان را گرفت.
ميلادامام رضا عليه السلام حجت الاسلام محمد صباحي استاد حوزه و دانشگاه حجت الاسلام محمد صباحي امام جمعه موقت کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمد صباحی، امام جمعه موقت کرمان، امشب در مسجد جامع این شهر، ضمن تبریک سالروز میلاد امام رضا(ع)، گفت: روایات و احادیث منقول از این امام همام نشان می دهد که در سیره رضوی نماز بر هر چیزی ترجیح دارد و شیعه اهل البیت باید بیش هر چیز به این واجب الهی توجه کند.

 

وی در ادامه با اشاره به فضائل زیارت امام رضا، افزود: براساس روایات موجود در باب زیارت اولیای الهی، بعد از زیارت امام حسین هیچ زیارتی از جهت فضیلت همانند زیارت این امام همام نیست و توفیق زیارت امام رضا نعمت بزرگی است که خداوند آن را نصیب مردم ایران کرده است و ما باید قدر این نعمت را بدانیم.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به سیره علمی و عملی امام رضا، تاکید کرد: مبارزات علمی به ویژه مباحثه های قوی این امام بزرگوار با پیروان فرقه (واقفیه) به انحراف فکری و فرقه ای شیعیان پایان داد و خواص را بیدار ساخت و  جلوی انحطاط و گمراهی شیعیان را گرفت.

 

وی با اشاره به شرایط سیاسی و اختناق زمان امام رضا، خاطرنشان کرد: تاریخ دوران امامت این امام همام نشان می دهد که اوضاع سیاسی و شرایط زمانه، هرگز این ولی خدا را از رسالت خود باز نگرداند و این حجت الهی پیوسته به سوالات و شبهات مربوط به امامت پاسخ محکم داده است و در کتب حدیثی می توان نمونه های مشهور آن را مطالعه کرد.

 

این کارشناس مسائل دینی گفت: رسیدن به هدایت و قدم گذاشتن در مسیر حقیقت به راحتی ممکن نیست و نیاز به مطالعه، شناخت، علم و تفکر دارد.

 

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به عنایت ها و برکات امام رضا، افزود: برکات و عنایات امام رضا در دنیا و آخرت نجات دهنده شیعیان و محبین ایشان از خطرات و مشکلات است.

 

استاد حوزه علمیه کرمان با اشاره به یکی از برکات اخروی زیارت امام رضا گفت: براساس روایات موجود از این امام همام هر تعداد که انسان به زیارت این حجت الهی برود، این ولی خدا در لحظه های هولناک قیامت و مرگ به سراغ زائران خود می آید و همچون نوری در شب تاریک، نجات دهنده آن ها خواهد بود.

 

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به شرایط و ویژگی های زیارت، خاطرنشان کرد: ما باید در حرم ائمه معصومان به گونه ای زیارت نامه بخوانیم که ارتباط قلب انسان با امام حاصل شود تا از این درگاه بتوانیم مشکلات روحی و معنوی خود را درمان کنیم.

 

حجت الاسلام صباحی در پایان اظهار کرد: حرم اهل البیت باید پایگاه تجمع عاشقان ایشان و محلی برای برپایی و تقویت شعائر دینی باشد و این فضای معنوی، مکانی مناسب برای تبلیغ  و ترویج معارف ائمه اطهار است./9704/پ202/ب4

ارسال نظرات