۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۲۸۳۴۴۷
مسؤول نمایندگی دفتر ولی فقیه در دانشگاه آزاد قزوین:

وظیفه دولت اسلامی توجه به هدایت معنوی جامعه است/ رهنمودهای رهبری سرلوحه برنامه‌های دولت باشد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی دفتر ولی فقیه در دانشگاه آزاد قزوین وظیفه حکومت دینی و آنچه که سبب متمایز ساختن دولت اسلامی از غیر اسلامی شده است توجه به هدایت معنوی است، گفت: دولت برای موفقیت در این مسیر باید رهنمودهای رهبری را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهد.
حيدري

حجت الاسلام حسین حیدری، مسؤول نمایندگی دفتر ولی فقیه در دانشگاه آزاد قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با برشمردن نقاط قوت دولت تدبیر و امید گفت: حل و فصل قضیه هسته‌ای از نقاط برجسته دولت است، کلیت موضوع هسته‌ای مطلوب است و امیدواریم با حفظ اصول منافع ملت را تأمین کند.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد قزوین در ادامه افزود: دولت کنونی بدحرف زدن ها و با بداخلاقی در جامعه ظاهر شدن‌ها را به روال عادی برگرداند.

 

وی با بیان این‌که ارتباط با کشورهای جهان برای تعالی یک کشور لازم است، ابراز داشت: ایجاد دیپلماسی فعال و ارتباط با کشورهای جهان برای تعالی کشور لازم است، دولت تدبیر و امید توانست گره هایی که در این زمینه وجود داشت را باز کند.

 

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: تعدیل نابسامانی های اخلاقی و رفتاری که در  دولت قبل مشاهده شد یکی از نقاط قوت دولت حاضر است.

 

وی سپس به بیان نقاط ضعف دولت یازدهم پرداخت و اظهارداشت: دولت باید در زمینه نگاه به داخل که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته است فعال‌تر عمل کند، مطالبات مردم در این زمینه را مورد توجه قراردهد و برنامه ای برای این امر داشته باشد.

 

حجت الاسلام حیدری به سیاه نمایی در رابطه با عملکرد دولت قبلی اشاره کرد و گفت: برخی سیاه نمایی ها در رابطه با عملکرد دولت قبلی نیز از نقاط ضعف دولت کنونی است، باید در نظر داشت که دولت قبلی نیز دارای خدمات مثبتی بوده است.

 

وی ادامه داد: ابتدا در دولت جناح گیری کم‌تر بود اما در ادامه راه تصمیم گیری ها قدری متزلزل شد و جناح گیری صورت گرفت و این با مطالبات مردم که خواهان فراجناح نگری و شایسته سالاری هستند در تضاد است.

 

نماینده ولی فقیه  در دانشگاه آزاد قزوین خاطرنشان کرد: در برخی موارد دولتمردان متانت خود را از دست دادند و دچار جوزدگی شدند.

 

وی به فاصله گرفتن رییس جمهور از روح یک انسان حوزوی به عنوان نقطه ضعف اشاره کرد و گفت: برخی حرف‌های رییس‌جمهور  از جمله این‌که دولت در رابطه با مسائل معنوی مسؤولیتی ندارد با روح یک انسان حوزوی فاصله دارد.

 

حجت الاسلام حیدری توضیح داد: وظیفه حکومت دینی و آنچه که سبب متمایز ساختن دولت اسلامی از غیر اسلامی شده است توجه به هدایت معنوی است، بنابراین اگر نگاهی غیر از این وجود د اشته باشد باید مورد بازنگری قرار گیرد.

 

وی درباره نقدپذیری دولت تدبیر و امید بیان کرد: با این‌که روحیه نقد پذیری در کلیت امر وجود داشته است، اما توجه به این امر بدون اشکال نیز نبوده است و ما شاهد عصبانیت در مواجهه با برخی نقدها بوده‌ایم.

 

این کارشناس سیاسی تأکید کرد: البته منتقدان نیز باید به دنبال نقد و انقاد منصفانه باشند و نه انتقام تا طرف انتقاد شونده نیز نقد او را بپذیرد، این امر در برخی از نقدها نادیده گرفته شده است و نقدهای غیرمنصفانه‌ای نیز صورت گرفته است.

 

وی با بیان میزان مطابقت منش دولتمردان حاضر با منش شهیدان رجایی و باهنر ابراز داشت: نه تنها دولت کنونی بلکه سایر دولت ها نیز با درجه بندی های متفاوت رویه خدمت به مردم و الهی بودن دولت شهیدان رجایی و باهنر را سرلوحه خود قرارداده اند و از مدار خارج نشده اند.

 

این مقام مسؤول افزود: باید مورد توجه قرارداد که سرلوحه قراردادن منش شهیدان رجایی و باهنر به این معنا نیست که دولتمردان به دور از خطا باشند، دولتمردان با این‌که خدمت به مردم  و روحیه الهی بودن ر دارند ا ما گاهی نیز خطاهایی را مرتکب می‌شوند.

 

حجت الاسلام حیدری در پایان به پیروی از رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: مطالبه مردم این است که دولتمردان حرف شنوی کامل از رهبرمعظم انقلاب داشته باشند، چیزی که در دولت وجود دارد، زیرا هر چقدر این امر وسیع تر باشد اهداف بیشتری تحقق خواهد یافت./955/ت302/ح

ارسال نظرات