۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۲۸۳۶۶۷
مدیر مدرسه علمیه خواهران آمل تأکید کرد؛

ضرورت توجه به پژوهش محوری در حوزه های علمیه

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل حضور طلاب در عرصه های پژوهشی را عاملی برای تعالی حوزه های علمیه دانست و گفت: روح حوزه های علمیه در تحقیق و پژوهش است که باید برنامه های پژوهشی در این نهاد مقدس به جدیت و تلاشی وافر دنبال شود.
هفته پژوهش

کبری مهربان، مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با بیان این که حوزه های علمیه از ظرفیت ارزشمندی برای ترویج ارزش ها و تعالیم والای دینی برخوردار هستند، گفت: حوزه های علمیه رسالتی مهم و اساسی در شرایط کنونی بر عهده دارند که باید در راستای انجام آن کوشا باشند.


وی با تاکید بر این که حوزه های علمیه نقش والایی در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان دارد، بیان داشت: بهره گیری از ظرفیت های ارزشمند حوزه های علمیه و روحانیت برای مقابله با جنگ نرم از وظایف مهم و اساسی  است.


مهربان با بیان این که حوزه های علمیه و روحانیت باید در مسیر مقابله با شبهات و ترویج بصیرت و معنویت گام بردارند، تصریح کرد: امروز حوزه و روحانیت نقشی ارزشمند در راستای ترویج اسلام ناب محمدی بر عهده دارند که باید در راستای انجام شایسته تکالیف خود کوشا باشند.


مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل تصریح کرد: حوزه های علمیه و روحانیت نقش گرانقدری در راستای تقویت باورهای دینی جامعه دارد که باید اهتمام خوبی برای ترویج معارف قرآنی و سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) صورت گیرد.


وی با بیان این که پژوهش و توجه به آن اهمیت ویژه ای دارد که دین مبین اسلام نیز به این امر مهم اشاره می کند، گفت: ترویج پژوهش محوری در حوزه های علمیه ضرورتی اساسی و انکارناپذیر است که باید در راستای تحقق آن تلاش شود.


مهربان حضور طلاب در عرصه های پژوهشی را عاملی برای تعالی حوزه های علمیه دانست و تصریح کرد: روح حوزه های علمیه در تحقیق و پژوهش است که باید برنامه های پژوهشی در این نهاد مقدس به جدیت و تلاشی وافر دنبال شود.


مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل با اشاره به فعالیت های پژوهشی این مدرسه علمیه بیان داشت: برنامه ها و فعالیت های پژوهشی به نحوی شایسته در مدرسه علمیه خواهران آمل در حال پیگیری است و تلاش داریم تا در مسیر تحقق اهداف خود کوشا باشیم.


وی با بیان این که برنامه های پژوهشی مدرسه علمیه خواهران آمل به صورت هدفمند و با برنامه ریزی صورت می گیرد، تصریح کرد: این امر ارزنده سبب شده است بتوانیم خروجی های خوبی در زمینه ارائه آثار پژوهشی اثرگذار داشته باشیم.


مهربان برگزاری مستمر نشست های علمی پژوهشی در مدرسه علمیه خواهران آمل را رویکردی اساسی و مهم دانست و خاطرنشان کرد: توجه به پژوهش های مورد نیاز جامعه می تواند ثمرات و برکات شایسته ای داشته باشد و
 تلاش داریم در فعالیت های پژوهشی طلاب به مشکلات و آسیب های شهری و جامعه توجه کنیم تا کار ما همراه با اثربخشی و فواید بسیاری برای همگان باشد.


وی افزود: حاصل تلاش های پژوهشی طلاب پس از جمع بندی در اختیار ادارات و نهادهای مرتبط امر قرار داده می شود تا با دیدی عمیق و علمی برای رفع مشکلات موجود تصمیم گیری کنند./1314/ت302/ب4

ارسال نظرات