۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۲۸۳۷۷۵
حجت‌الاسلام پناهیان:

مماشات با طاغوت به معنای عدول از اصول اولیه انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت:‌ آنهایی که دچار تغییر مواضع سیاسی شده اند که این تغییر مواضع نیز برگرفته از اعتقاداتشان است باید بدانند که مواضع سیاسی انقلاب اسلامی برگرفته از نفس و ذات اعتقادات اسلامی بوده و خط قرمز ما محسوب می شود.
مماشات با طاغوت به معنای عدول از اصول اولیه انقلاب است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان کارشناس مذهبی شامگاه پنج شنبه 5 شهریورماه در مراسم هفتگی هیأت شهدای گمنام با اشاره به آیه 36 سوره نحل، گفت: خداوند فرمود که در هر مقطعی در بین امت رسولی برگزیده شد که به عنوان امام، منادی دو ندا است یکی اینکه مردم را به اطاعت و عبادت خدا دعوت و دیگری اینکه از طاغوت اجتناب کند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه مظهر طاغوت در قرآن شطان است، بیان داشت: شیطان به ذات خداوند قسم خورد که تمامی ابنای بشر را اغوا خواهد کرد بجز کسانی که عباد صالح هستند.

 

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه در انقلاب اسلامی رسولی به نام امام امت برگزیده شد، اظهار داشت: امام راحل همه را به اجتناب از طاغوت دعوت کرد و آمریکا را که مظهر طاغوت زمان بود شیطان بزرگ نامید.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر کسی به تاریخچه و نظام ساختاری آمریکا رجوع کند قطعا به این باور خواهد رسید که مجسم ترین نماد شیطان در طول تاریخ آمریکاست.

 

این کارشناس مذهبی با استناد به قرآن کریم درباره قوم یهود که به قوم عنود و جهول و ضد ارزش های بالای انسانی و اسلامی یاد شده است،افزود: صهیونیستها در خصومت با ارزش های اسلامی از قوم یهود هم پیشی گرفته اند وگرنه خود یهودیان هم این قوم نژاد پرست را قبول ندارند.

 

وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به ابهاماتی درباره ماهیت آمریکا که برخی ها در نقل قول هایشان آن را به امام(ره) نسبت می دهند، تصریح کرد: در بیانات و سخنان امام هیچ تردیدی وجود ندارد که امریکا واقعا نماد مجسمی از شیطان بزرگ است و هیچ فرعونی در طول تاریخ مثل آمریکا نیست که از خبث نفس و جنایت پیشه ای برخوردار باشد.

 

حجت الاسلام پناهیان افزود: آنهایی که دچار تغییر مواضع سیاسی شده اند که این تغییر مواضع نیز برگرفته از اعتقاداتشان است باید بدانند که مواضع سیاسی انقلاب اسلامی برگرفته از نفس و ذات اعتقادات اسلامی بوده و خط قرمز ما محسوب می شود. یعنی هویت، ماهیت و فلسفه وجودی جمهوری اسلامی "انعبد الله وجتنبوا الطاغوت" است و مماشات با طاغوت به معنای عدول از اصول اولیه انقلاب اسلامی است.

 

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: راه رهایی از ولایت طاغوت کفر به طاغوت به عنوان راه کمالی است. انسان از نظر بینشی و نگرشی می بایست به این جایگاه دست یابد که طاغوت نمی تواند راه کمال را به او نشان دهد و در جامعه زمینه رشد و بالندگی آنان را فراهم آورد؛ ولایت، حکومت و قضاوت طاغوت مسیری جز تباهی نیست.

 

وی در پایان افزود: اطاعت از طاغوت نخست در امور داوری جزیی و سپس در حکومت و قدرت و در نهایت دعوت به پرستش و عبادت طاغوت منجر می شود./817/پ202/ب4

ارسال نظرات