۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۲۸۳۹۷۶

رسوایی تازه تبلیغات سعودی در جنگ یمن

خبرگزاری رسا ـ در پی نمایش قدرت ارتش و نیروهای کمیته‎های مردمی یمن در چند روز اخیر، رسانه‎های سعودی در اقدامی ناشیانه تصاویر بازی‎های جنگی رایانه‎ای را به جای تصاویر جنگی خود در یمن منتشر کردند.
يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سایت خبری العهد در گزارشی آورده است: آنچه در زیر می آید یک طنز نیست بلکه ساخته و پرداخته کشوری است که همه امید خود را برای کسب حداقل یک دستاورد نظامی از دست داده است و به سخیف ترین ترفندها و ساده ترین آنها روی آورده تا ذره ای روحیه کسب کند.

 

به نوشته العهد داستان از اینجا آغاز شد که به دنبال انتشار فیلم وعکس هایی از انهدام گسترده خودروهای نظامی سعودی در منطقه مرزی جیزان و سرنگون کردن بالگردهای ارتش سعودی از سوی جنبش انصار الله یمن، عربستانی ها از حول حلیم به دیگ افتاده و از آنجا که مستند و تصاویری از حمله به حوثی ها در اختیار نداشتند بخش هایی از یک بازی رایانه ای را به عنوان حملات گسترده بالگردهای آپاچی عربستان به حوثی ها در سطح گسترده ای منتشر کردند.

 

رسانه های کشورهای عرب خلیج فارس که دنباله رو دولت سعودی هستند، این ویدیو را با عنوان گزارش ستاد ائتلاف نیروهای عربی در سطح وسیعی منتشر کردند. این ویدیو یک بالگرد آپاچی را در حال گلوله باران مواضع غیرنظامی و به قتل رساندن نظامیان در مناطق صخره ای و ناهمواره به تصویر می کشد. آنها اسم این ویدیو را اینگونه گذاشتند که "آپاچی عربستان حوثی ها را در کوهستان صعده با دقت بالا شکار می کند".

 

مشکل واقعی اینجا بود که این رسانه ها به خود زحمت ندادند تا درباره منبع این ویدیو جستجو کنند و ببنید که آیا واقعا این ویدئو مربوط به یمن است. حتی یک رسانه گفت که این ویدئو را "ائتلاف عربی" به رهبری عربستان علیه یمن منتشر کرده است./981/ب102/د

ارسال نظرات