۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۲۸۴۶۶۳
استاد حوزه خواهران مطرح کرد؛

کمرنگ‌شدن روابط عاطفی در خانواده و تخریب روحیه مهم‌ترین آسیب فضای مجازی

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه خواهران با بیان این‌که کمرنگ‌شدن روابط عاطفی در خانواده مهم‌ترین آسیب فضای مجازی است، گفت: فضای مجازی اثرات جبران‌ناپذیری بر روحیات فرزندان دارد و استفاده از آن نیازمند فرهنگ‌سازی است.
فضاي مجازي كودكان

خانم اسماعیلی، استاد حوزه علمیه خواهران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: فضای مجازی می تواند در ارتقای دانش بشر نقش مهمی داشته باشد اما نکات منفی آن هم غیر قابل انکار است، پس باید قبل استفاده از این فضاها فرهنگ سازی شود.

 

استاد حوزه علمیه خواهران افزود: در خانواده ها کودکان سن دبستان از این فضاها استفاده نکنند، هم چنین اعتیاد به این فضاها هم معزل بزرگی است که والدین هم از آن در امان نیستند و سبب می شود روابط عاطفی در خانواده کمرنگ شده و صمیمت اعضای آن بهم بخورد.

 

وی درباره یکی دیگر از پیامدهای منفی فضای مجازی گفت: پیامد قابل ملاحظه دیگر روابط در این فضاها این است که مشکلات بسیاری را می آفرینند، اعم از اینکه جنس مؤنث خودش را مرد معرفی می کند و بالعکس و حتی گفت و گوهایی که در این فضا است که سبب کمرنگ شدن روابط عاطفی خانواده می‌شود.

 

استاد حوزه تصریح کرد: والدین نباید به بهانه ی مشغله کاری فرزندان خود را ساعت ها در این فضا تنها بگذارند، بلکه باید آن‌ها به پارک ها ببرند و با آن ها بازی‌های سالم بکنند تا خود کودک درک کند که فضای مجازی بیش از اندازه مضر است.

 

وی در پایان افزود: برخی والدین خوشحال هستند که فرزندان خود ساعت ها با این شبکه ها سرگرم هستند و خود به کارهایشان می پردازند ولی در آینده که تأثیرات این کار را می‌بینند پیشمان می‌شوند و فرصت جبران را ندارند./9704/ت302/ح

ارسال نظرات