۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۲۸۵۱۵۵
یکی از علمای اهل سنت لبنان:

هجمه مفتی عربستان به فیلم محمد رسول الله به دلیل ایرانی بودن این اثر است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای اهل سنت لبنان فتوای مفتی وهابی عربستان درباره فیلم محمد رسول الله(ص) را سیاسی دانست و تأکید کرد که هجمه به این فیلم به دلیل ایرانی بودن آن صورت می‎گیرد.
صهيب حبلي از علماي اهل تسنن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ صهیب حبلی، عضو جمعیت علمای مسلمان لبنان، در برنامه ای تلویزیونی به فیلم محمد رسول الله (ص) اشاره کرد و گفت: فتوای مفتی عربستانی مبنی بر تحریم فیلم ایرانی محمد رسول الله (ص)، یک فتوای سیاسی محض است.


وی افزود: این مساله نشانگر لزوم تفاوت قائل شدن میان عالمان ربانی و عالمان درباری است.


این عالم اهل سنت لبنان ادامه داد: این فیلم دوران کودکی پیامبر گرامی اسلام(ص) را به تصویر می کشد و بیانگر عصمت رسول الله (ص)، از دوران کودکی تا به هنگام وفات است.


صهیب حبلی تاکید کرد: از آنجا که این فیلم تنها در بردارنده دوران کودکی پیامبر است، و در این دوران مساله ای نیست که میان پیروان فرق مسلمانان در آن اختلاف نظری باشد، از این رو این اثر هنری هیچ گاه نمی تواند ضربه ای به وحدت مسلمانان بزند.


عضو جمعیت علمای مسلمان لبنان بر اصل وحدت میان مسلمان تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره طلایه دار وحدت اسلامی بوده و تمام تلاش خود را برای تقریب بین مذاهب انجام می دهد و اهداف این فیلم نیز خارج از مسیر اتحاد مسلمانان نبوده است.


وی ضمن تشریح فتوای عبدالعزیز آل الشیخ، مفتی وهابی عربستانی، اظهار داشت: این مفتی عربستانی بدون اینکه این فیلم را مشاهده کند دست به صدور چنین فتوایی زده است و اساسا این مفتی هر کاری را که ایران اسلامی در آن نقش داشته باشد غیرقابل قبول دانسته و رد می کند.


این عالم اهل سنت لبنان در پایان از سازندگان این فیلم قدردانی و تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان اسلام با تبلیغات سوء سعی دارند که وجهه پیامبر رحمت را خدشه دار کنند، این فیلم با هدف نشان دادن چهره حقیقی و رحمانی پیامبر، می تواند برنامه های اسلام هراسی دشمنان را خنثی کند./1321/ب902/د

ارسال نظرات