۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۳
کد خبر: ۲۸۶۲۲۵
در مرکز فرهنگی سرچشمه تهران برگزار شد؛

یادبود شهدای 17 شهریور و نقش زنان در مسیر انقلاب

خبرگزاری رسا ـ به همت انجمن بین المللی حمایت از خانواده‌های شهدای ترور و بنیاد آیه‌های ایثار و تلاش و با حضور آیت الله حایری شیرازی مراسم یادبود شهدای هفدهم شهریور ماه برگزار شد.
يادبود هفده شهريور يادبود هفده شهريور آيت الله حائري شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم یادبود شهدای 17 شهوریور و بررسی نقش زنان در مسیر انقلاب اسلامی، با حضور آیت الله محی الدین حائری شیرازی نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان، حجت الاسلام زائری مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب، جمعی از بانوان عضو خانواده شهدا و برخی از چهره‌های سرشناس اجرایی، غروب دو‌شنبه 16 شهریور در محل مجموعه فرهنگی شهدای سرچشمه برگزار شد.

هیچ حکومتی با اعمال فشار موفق نمی‌شود

در این مراسم، آیت الله محی الدین حائری شیرازی که به عنوان سخنران ویژه حضور داشت، با اشاره به موضوع اِعمال خشونت برخی حکام بر مردم خود، گفت: هیچ حکومتی نمی‌تواند با اعمال خشونت آمیز ضامن بقای خود باشد، زیرا در نهایت موج مردم هستند که در مقابل این نوع رفتار حکام ایستادگی می‌کنند.

وی با اشاره به مقاومت مردم یمن و فلسطین، تاکید کرد: مبارزه جانانه مردم مظلوم یمن و فلسطین در مقابل هجوم ددمنشانه رژیم‌های فاسد و جانی منطقه نشان می‌دهد که در آخر این جریان ایمان و مقاومت است که بر کفر و خشونت غلبه می‌کند و به حول قوه الهی اسلام است که در پایان این رخداد‌ها پیروز می‌شود.

جوانان امروز با مبانی انقلاب نا‌آشنا هستند

در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام محمد‌رضا زائری با اشاره به موضوع دوری نسل جدید از مبانی انقلاب و اسلام، گفت: متاسفانه به دلیل کم توجهی مسؤولان به بسط و گسترش موضوعات انقلابی، امروز ما شاهد یک‌نوع بیگانگی نسل جدید با جریان فکری انقلاب هستیم و این اتفاق قطعا در سال‌های آتی به نهضت انقلابی ما ضرر خواهد رساند.

وی افزود: در بسیاری از موارد ما شاهد هستیم که ارگان‌های فرهنگی به یادمان‌های انقلاب و جریانات با ارزش دفاع مقدس بی توجهی می‌کنند و حتی در روز‌هایی که یوم الله نیز نام دارند، حرکتی در سوی گسترش مبانی فکری و اعتقادی نظام جمهوری اسلامی انجام نمی‌دهند.

در واقعه 17 شهریور، زنان در خط مقدم قرار داشتند


در ادامه این مراسم، سرکار خانم لاجوردی، دختر شهید لاجوردی با بیان مطلبی در خصوص ارزش ماه شهریور، گفت: اگر وقایع تاریخ معاصر انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار دهیم، خواهیم دید که در ماه شهریور بسیاری از عناصر ارزشمند انقلاب و کشورمان به صورت‌های مختلف شهید شده‌اند و لازم است که ما این ماه را بسیار مورد توجه خود قرار دهیم.

وی افزود: در ماجرای 17 شهریور میدان ژاله، همانند بسیاری از اتفاقات تاریخ انقلاب اسلامی زنان در خط اول مبارزه با طاغوت قرار داشتند و در این روز بسیاری از این شیر زنان به شهادت نیز رسیدند.

لاجوردی با بیان مطلبی در خصوص تاثیر‌گذاری زنان در جامعه، تاکید کرد: در اندیشه‌های امام خمینی(ره) زنان نقش بسیار مهمی داشتند، باید از این ظرفیت به‌خوبی استفاده شود و هر روز نقش موثر زنان در جریان حفظ انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

وی به موضوع تمرکز دشمن بر روی زنان جامعه ما اشاره کرد و ابراز داشت: امروز دشمن تمام اهداف خود را در جهت اغفال و به فساد کشاندن زنان در جامعه ما متمرکز کرده است، زیرا اگر دشمن بتواند زنان را دچار افسردگی و بی ایمانی کند می‌‎تواند به‌راحتی به جریان انقلاب و اسلام در کشور ضربه وارد کند.

لاجوردی با انتقاد شدید از برخی رفتار‌های صورت گرفته از سوی مسؤولان اجرایی، تصریح کرد: انگار بسیاری از دست انداکاران کشور فراموش کرده‌اند که امام راحل(ره) هرگز تن به سازش با دشمن نمی‌داد، اما با کمال تعجب شاهد تحرکاتی هستیم که انگار می‌خواهد این آرمان را نادیده بگیرد و به سمت ایجاد رابطه با دشمن پیش رود.

وی انقلاب ما را بر اساس یک سیستم اسلامی دانست و بیان داشت: انقلاب ما بر اساس امیال مادی هرگز شکل نگرفت و این اصول دینی و اعتقادی بود که مسیر و حرکت انقلاب را تعیین کرد.

لاجوردی در پایان با تمجید از مواضع رهبر معظم انقلاب، بیان داشت: ما در راه مبارزه با استکبار پا‌برجا هستیم و بر اساس منویات مقام معظم رهبری تا آخر مسیر مبارزه با جهان ظلم همچون شهدا ایستاده‌ایم.

گفتنی است در این مراسم با پخش کلیپی، از مقام شامخ شهدای شهریور ماه تمجید شد.

لازم به‌ذکر است که در پایان این مراسم میزگرد با حضور بانوان مختلف از خانواده‌های شهدا در خصوص تاثیر زنان در شکل‌گیری جریان انقلاب اسلامی برگزار شد./856/پ202/ص

ارسال نظرات