۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۲۸۶۴۶۴
رییس دادگستری آمل مطرح کرد؛

ضرورت توجه مراکز تخصصی حوزوی به رشته های قضایی

خبرگزاری رسا ـ رییس دادگستری آمل بر ضرورت توجه مراکز تخصصی حوزوی به امر قضاوت تاکید کرد و گفت: نیاز است تا مراکز تخصصی حوزوی توجه و نگاه شایسته ای به رشته های قضایی داشته باشند که ثمرات و برکات گرانقدری دارد.
رييس دادگستري آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام فضل الله سیفی، رییس دادگستری آمل، شب گذشته در جمع طلاب و اساتید حوزه های علمیه آمل با بیان این که حوزه های علمیه از ظرفیت های ارزنده و والایی برخوردار هستند، گفت: ضرورت دارد تا از این ظرفیت ها در مسیر تعالی و تحقق اهداف والای نظام اسلامی استفاده شود.

 


وی تصریح کرد: نگاه بعضی از طلاب به دستگاه قضایی نگاه مثبتی نیست و باید تغییر رویه نسبت به نگاه طلاب در راستای حضور در دستگاه قضایی کشور ایجاد شود.

 


حجت الاسلام سیفی با بیان این که حکومت، فلسفه علمی فقه است، بیان داشت: جامعه به طلاب علوم دینی نیاز دارد که باید از ظرفیت های طلاب در مسیر خدمت به مردم و تحقق اهداف ارزشمند نظام اسلامی استفاده شود.

 


رییس دادگستری آمل با اشاره به این که مردم روحانیان و طلاب را به عنوان نماد دین می شناسند و دین را از ما انتظار دارند، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان رسالت مهم و ارزشمندی برعهده دارند که باید در راستای تحقق آن به بهترین نحو ممکن کوشا باشند.

 


وی ادامه داد: طلاب وارثان انبیای الهی هستند که باید همانند دیگر امور تلاش کنیم قضاوت را از این بزرگواران به ارث ببریم و حضور فعالی در عرصه قضاوت داشته باشیم.

 


حجت الاسلام سیفی تصریح کرد: دستگاه قضایی نیازمند حضور طلاب در عرصه قضاوت است که این افراد در حوزه کار قضایی موفق تر از افراد دیگر هستند که باید زمینه حضور طلاب در این کار مهم و ارزنده ترویج شود.

 


رییس دادگستری آمل با بیان این که حضور در مسیر دین و اهل بیت معصومان(ع) برای انسان صیانت می آورد و دایره کاری او امن تر است، گفت: قانون در برابر ما قرار دارد که باید در اجرای آن به بهترین نحو ممکن گام برداریم.

 


وی بر ضرورت توجه مراکز تخصصی حوزوی به امر قضاوت تاکید کرد و بیان داشت: نیاز است تا مراکز تخصصی حوزوی توجه و نگاه شایسته ای به رشته های قضایی داشته باشند که ثمرات و برکات گرانقدری دارد.

 


حجت الاسلام سیفی با بیان این که جامعه ما نیازمند بهره گیری از ظرفیت های طلاب است، گفت: امید داریم تا طلاب در حوزه قضاوت ورود پیدا کنند و بتوانند گام های خوبی را در این عرصه مهم و ارزشمند بردارند./1314/202/ب1

ارسال نظرات