۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۲۸۶۹۹۴
امام جمعه آمل:

آمریکا به دنبال گسترش سلطه طلبی و مظلوم کشی در جهان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل گفت: هویت نظام اسلامی در راستای دفاع از مظلومان است اما آمریکا تلاش دارد تا سلطه طلبی و مظلوم کشی را در جهان گسترش دهد.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل، امروز در خطبه های نمازجمعه شهر آمل با بیان این که انسان باید خود را از گناهان آزاد کند تا بتواند به مراتب ارزنده ای برسد، گفت: نیاز است تقوامحوری را سرلوحه امور خود قرار دهیم و در مسیر حقیقت ولایت حرکت کنیم.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که قرآن کریم به عنوان سرمایه ای گرانبها در اختیار ما قرار دارد که باید از معارف ارزشمند آن استفاده کنیم، بیان داشت: تکریم جایگاه والای قرآن کریم امری ضروری و مهم است که نیاز است انسان تلاش کند تا معارف والای این کتاب نورانی را عمل کند.


وی تصریح کرد: همه ما مراقب اعمال و رفتار خود باشیم که در سرای آخرت باید برای تمام اعمال پاسخگو باشیم و ضرورت دارد ره توشه ای ارزنده برای آن دنیا فراهم کنیم.


امام جمعه آمل با بیان این که بهترین اعمال انتظار فرج است که محب اهل بیت معصومان(ع) و ولایت در مسیر سعادت و رستگاری قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: انتظار فرج به معنای انتظار عدالت و حکومت اسلامی است که زمینه تعالی جامعه بشری فراهم می شود و با ظهور امام عصر(عج) همه مشکلات و ستم های جهان هستی حل و به عدالت تبدیل می شود.


حجت الاسلام رحمانی آملی ادامه داد: انسان و جامعه بدون امنیت نمی توانند با آرامش حرکت کنند تا به خواسته های خود برسند و امروز امنیت ارزنده ای به همت دست اندرکاران و مردم در ایران اسلامی وجود دارد.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که اختلافاتی در کشور وجود دارد و حاضر نیستیم کشور درگیر جنگ ها و اختلافات قومی و گروهی شود، گفت: رویکرد دشمنان در راستای ایجاد تفرقه و اختلاف در نظام اسلامی است که باید مراقب باشیم.


وی ادامه داد: دشمنان در عرصه ها و نقاط مختلف در حال کار هستند تا تفرقه و اختلاف در کشور ایجاد شود اما مردم ما فریب ایادی استکبار جهانی را نمی خورند و در مسیر ارزش های نظام اسلامی ثابت قدم و پایدار هستند.


امام جمعه آمل با بیان این که مدیران تمام توان خود را در راستای خدمت به مردم قرار دهند، گفت: مدیران باید عدالت محور باشند که اگر مدیری رانت خواری کند زیردستان او دست به کارهای بدتری می زنند که نیازمند دقت است.


حجت الاسلام رحمانی آملی تصریح کرد: گسترش پدیده طلاق نگران کننده است و ضرورت دارد تا مدیران و دولتمردان برای جلوگیری از گسترش طلاق و تحکیم بنیان خانواده تلاش های ارزشمندی صورت دهند.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران افزود: ازدواج های بسیاری منجر به طلاق می شود و نباید با یک اختلاف کوچک به دنبال طلاق برویم که مهریه های سنگین و توقعات نابجا امری نادرست است و باید سنت های گذشته ازدواج را در جامعه احیاء کنیم.


وی با بیان این که مقابله با گسترش پدیده طلاق نیازمند تحکیم بنیان خانواده است، گفت: مدیران و خانواده ها باید دلسوز امور باشند تا شاهد فروپاشی کانون اثربخش و گرانقدر خانواده در جامعه نباشیم که ضرورت دارد از سیره اهل بیت معصومین(ع) و تعالیم والای دینی بهره گیری کنیم.


امام جمعه آمل در ادامه سخنان خود با اشاره به این که چه توافق بشود یا نشود ما با صبر و پایداری امور خود را پیش می بریم، تصریح کرد: فرهنگ ایثار و مقاومت به نحوی شایسته در ایران اسلامی وجود دارد که هم اکنون نیز شهدای مدافع حرم در راستای دفاع از ارزش های دینی شهید می شوند.


حجت الاسلام رحمانی آملی افزود: هویت نظام اسلامی در راستای دفاع از مظلو
مان است اما آمریکا تلاش دارد تا سلطه طلبی و مظلوم کشی را در جهان گسترش دهد./1314/201/ب1

ارسال نظرات