۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۲۸۷۰۹۶

امام جمعه بیروت نسبت به بی نتیجه ماندن مذاکرات هشدار داد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت نسبت به بی نتیجه ماندن گفت‎وگوها همانند مذاکرات پیش از این ابراز نگرانی کرد.
سيد علي فضل الله امام جمعه بيروت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد حسنین(ع) در منطقه حاره حریک لبنان برگزار شد، به اهمیت گفت‌وگوها بین طرف‌های سیاسی در حل مشکلات کشور تاکید کرد و گفت: با وجود اینکه برپایی این مذاکرات ضرورت دارد اما بیم آن می رود که این گفت وگوها نیز مانند گفت وگوهای سابق بی نتیجه باشد.

 

وی افزود: جلسه اول گفت‌وگوها تنها به بهبودی شرایط ارتباطی مسؤولان و احزاب با یکدیگر پرداخته شد و هیچ مسؤول و حزبی حاضر نشد، به خاطر حل مشکلات از منافع خود دست بکشد.

 

فضل الله ابراز امیدواری کرد که ادامه مذاکرات بهتر از آنچه گذشت پیش برود و اظهار داشت: مسؤولان باید بدانند که آسیب فروپاشی نظام سیاسی کشور متوجه همه خواهد بود و راهی نیست جز اینکه به خواسته‌های مشروع مردم جامه عمل پوشانده شود.

 

این روحانی لبنان به جنبش‌ اعتراضی مردم اشاره کرد و گفت: معترضان تنها کسانی نیستند که به خیابان‌های بیروت سرازیر شدند؛ بلکه تمام شهروندان لبنانی به شرایط دشوار موجود در کشور اعتراض دارند.

 

خطیب جمعه در پایان بیروت هشدار  داد: در صورت ادامه این شرایط کشور در لبه پرتگاه خطرناکی قرار می گیرد و این نظام سیاسی فاسد و شکست خورده این توانایی را دارد که مشکلات جدیدی را برای مردم ایجاد کند./1321/ب902/د

ارسال نظرات