۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۲۸۷۱۹۱

هفت استان مجری طرح ملی تلاوت قرآن کریم هستند

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت گفت: هم اکنون 400 نفر از نخبگان قرآنی از هفت استان تحت پوشش این طرح هستند، که در نظر داریم تا پایان سال 20 استان بتوانند با این طرح همکاری داشته باشند.
کرسي ملي تلاوت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسین مقدم‌کیا، دبیر ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن کریم امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه آذربایجان شرقی با بیان این‌که هم اکنون 400 نفر از نخبگان قرآنی از هفت استان تحت پوشش این طرح هستند، اظهار داشت: در نظر داریم تا پایان سال 20 استان بتوانند با این طرح همکاری داشته باشند.


مقدم‌کیا با بیان این‌که طرح ملی تلاوت ویژه دانش آموزان پسر 8 تا 14 سال بوده و نوجوانان مستعد می توانند در این طرح نام‌نویسی و شرکت کنند، خاطرنشان کرد: طرح در دو مرحله مقدماتی و پیشرفته برگزار می شود که مدت زمان اجرای هر دوره 16 ماه است.


وی هدف از برگزاری طرح در پایان دوره مقدماتی را رسیدن قرآن آموزان به سطح قاریان مطرح استان و در مرحله پیشرفته رسیدن به سطح قاریان بین المللی عنوان کرد و گفت: نظارت مستمر، برگزاری جلسات تخصصی قرآن، برپایی محافل و کرسی های تلاوت و گزینش استعدادهای درخشان از جمله ویژگی طرح است.


دبیر ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت ادامه داد: کشف، شناسایی و پرورش نوجوانان مستعد قرآنی به منظور تربیت چهره های تأثیرگذار قرآنی، رشد، ابعاد اخلاقی و
علمی قاریان نوجوان، بهره گیری از روش های نوین و سنتی آموزش قرآن، آمخوزش رشته های صوت، لحن، تجوید، حفظ، وقف و ... همچنین آموزش اجرای تلاوت های اثرگذار و معناگرا از دیگر اهداف طرح است.


مقدم کیا با اشاره به این‌که طرح ملی تلاوت هم اکنون در استان‌های آذربایجان شرقی، مرکزی، سیستان و بلوچستان، اصفهان، قزوین، مازندران و خراسان رضوی اجرایی می شود، گفت: پس از ثبت نام علاقه‌مندان، 4 تلاوت کوتاه از اساتید عبداباسط، مصطفی اسماعیل، منشاوی و شحات انور در اختیار داوطلب قرار می گیرد تا بر اساس علاقه خود یکی از تلاوت ها را تقلید و برای شرکت در آزمون آماده شود.


وی تصریح کرد: پس از ارزیابی قرائت قرآن‌آموز استعداد وی بر اساس کیفیت در دوره اصلی طرح ملی تلاوت قرار می گیرد و یا اگر از سطح کیفی پایین تری برخوردار باشد، به دو طرح ابرار و ملکوت سوق داده می شود که این دو طرح این قرآن‌آموزان را به سطوح عالی قرائت تربیت می کند.


دبیر ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت در پایان با اشاره به این‌که استان آذربایجان شرقی نیز یکی از استان‌های فعال در اجرای این طرح است، افزود: مجمع قاریان تبریز مجری این طرح قرآنی در استان است که علاقه‌مندان برای نام‌نویسی می توانند از سوی این مؤسسه با دیگر برنامه های ستاد آشنا شوند.


به گفته مقدم کیا، ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن کریم با حمایت و نظارت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می کند./935/202/ب3

ارسال نظرات