۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۲۸۷۷۹۲
رییس حوزه علمیه معصومیه شهرضا:

امید به زندگی، عبادت و توحید مهم‌ترین پیام امام جواد به شیعیان است

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه معصومیه شهرضا امید به زندگی و عبادت و توحید را مهم ترین پیام امام جواد(ع) به شیعیان خود برشمرد و گفت: زندگی مادی انسان ها همواره دست خوش تغییرات و دگرگونی هایی بوده و هست اما آنچه افراد را در برابر تمام ناملایمات یاری می کند امید به خداوند و عبادت او است.
امام جواد(ع)

اکرم السادات قریشی، مدیر مدرسه علمیه معصومیه شهرضا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف هر مسلمانی کسب معرفت درباره زندگی و سیره امامان معصوم(ع) و بزرگان دینی است.

 

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت حضرت امام جواد(ع) عنوان کرد: به دلیل فشارهای سیاسی و کنترل شدید امام جواد(ع) از طرف دربار خلافت و عمر کوتاه ایشان که حدود 25 سال بوده، دایره فعالیت آن حضرت بسیار محدود بوده است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران شهرضا تصریح کرد: تعداد راویان و اصحاب امام جواد(ع) قریب به  110 نفر نقل شده و  جمعا 250 حدیث از ایشان روایت شده است.

 

قریشی با اشاره به حدیثی از امام جواد(ع) تحت عنوان «مَنْ عَتَبَ عَلَی الزَّمانِ، طالَتْ مَعتبَتُهُ» گفت: امام جواد(ع) در این حدیث می فرمایند «کسی که روزگار را با دیده بدبینی و انکار بنگرد و از روی خشم لب به ملامت روزگار بگشاید، ملامتش به درازا می کشد و از آن خیری نمی بیند».

 

وی در ادامه این مطلب افزود: زمان، بستر وقوع یک امر یا حادثه ای است که در آن موقع مخصوص و زمان ویژه، صورت می گیرد و خود زمان در وقوع آن، کوچک‌ترین دخالت و نفوذی ندارد، بلکه عوامل گوناگون دیگری در وقوع آن، دست به دست هم داده و آن را به وجود آورده اند.

 

مدیر حوزه علیمه خواهران شهرضا تصریح کرد: کسی که از پی‌جویی عوامل حقیقی غفلت ورزیده و نظر خود را به عوامل غیرحقیقی متوجه ساخته است، طبیعی است که دچار اشتباه خواهد شد و این اشتباه، او را به اشتباه‌های دیگری نیز خواهد کشاند.

 

قریشی اظهار کرد: دامنه این اشتباه به حدی که انسان را به مثابه یک فرد خیالی یا سوفسطایی درخواهد آورد و در زندگی دچار بحران های روحی و مشکلات عاطفی می کند و از شماتت، کوچک ترین بهره ای نخواهد برد.

 

وی تأکید کرد: بدبینی به روزگار، جز ایجاد نفرت و دور شدن از حقایق زندگی و سرد شدن از ابزار و عوامل توفیق و پیشرفت، ثمر دیگری نخواهد داشت.

 

رییس حوزه علمیه معصومیه شهرضا امید به زندگی و عبادت و توحید را مهم ترین پیام امام جواد(ع) به شیعیان خود برشمرد و گفت: زندگی مادی انسان ها همواره دست خوش تغییرات و دگرگونی هایی بوده و هست اما آنچه افراد را در برابر تمام ناملایمات یاری می کند امید به خداوند و عبادت اوست.

 

قریشی عنوان کرد: تأسی به تعالیم اهل بیت(ع) انسان را از انحرافات زندگی نجات می دهد و هر یک از احادیث ایشان دریچه ای به روی خیرات و برکات الهی است./868/302/ب2

ارسال نظرات