۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۲۸۸۳۵۴
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت:

برای مقابله با خام فروشی نیازمند ارتقای دانش و فنآوری هستیم

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای پرهیز از خام فروشی و ارزش سهم افزوده نیازمند ارتقای فنآوری و معرفی محصولات جدید به بازار های داخلی و خارجی هستیم.
اقتصاد مقاومتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خسرو تاج قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در دومین همایش بین المللی «نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار» با موضوع کارآفرینی اشتغالزایی که پیش از ظهر امروز در سالن خلیج فارس مرکز  نمایشگاه بین الملی تهران  برگزار شد، گفت: در اقتصاد کشور ما تأکید بر اقتصاد منابع بوده است.

 

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های کشور برای رشد اقتصادی گفت: از جمله مزیت های اقتصاد در کشور مزیت بخش انرژی، چهار فصل بودن آب و هوای کشور برای تولید محصولات و ظرفیت جهانگردی در بخش توریسم در ایران است.

 

قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به رویکرد جدید برای رشد توسعه اقتصادی، خاطرنشان کرد: نگاه جدید به اقتصاد متکی بر کارآفرینی است تا ظرفیت های خلاقیت ها منابع را به کار بگیریم و و به کار آفرینی در توسعه اقتصای اهمیت بیشتر داده شود.

 

تاج با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی و ظرفیت کارآفرینی باید مورد توجه قرا گیرد، اظهار داشت: موضع کار آفرینی و نقش آن محور رشد بهروری در اقتصاد، پسنداز ملی است و فرصت های برای زنان در این زمینه وجود دارد.

 

وی با اشاره به برخی از سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور، مطرح کرد: اصلاح الگوی مصرف، محیط زیست، بهروری سرمایه، عوامل تولیدی و محصولات جدید، بومی سازی و نوآوری ها از جمله سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

 

قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه فعالیت مبتنی بر ایده پردازی در دانش سنتی محصولات قابل صدور  به کشورهای دیگر است، بیان کرد: توسعه کارآفرینی به معنی تولید محتوای ایرانی اسلامی در بخش صنعت معدن کشاورزی وجود دارد، در بخش ارتقای ارزش افزوده و پرهیز خام فروشی و ارزش سهم افزوده نیازمند ارتقای فن آوری و معرفی محصولات جدید به بازارهای داخلی و خارجی هستیم.

 

 تاج در بخش دیگری از صحبت های خود به فعالیت های اقتصادی زنان در جامعه اشاره داشت و مطرح کرد: فعالیت اجتماعی کار آفرینی زنان  در اوقات فراغت، ساخت شهرک های و بنگاهی برای زنان کار آفرین، مشاوه و تعلیم و تربیت بخش دیگر فعالیت زنان کارآفرین است./818/202/f3

ارسال نظرات