۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۲۸۸۸۳۹
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی:

ایجاد جریان های تکفیری برای به انزوا کشاندن جریان مقاومت و غفلت از مبارزه با اسرائیل است/ مسؤولان بدون ترس از استکبار و با مقاومت کشور را به پیش ببرند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با بیان این که نباید از قدرت های بیگانه و تهدیدهای مستکبران ترسید، گفت: مسؤولان باید بر اساس عقل، منطق و مقاومت باید کشور با به پیش ببرند.
حجت الاسلام والمسلمين اعرافي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی رییس جامعة المصطفی امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، مشورت در خانواده را یکی از اصول زندگی دانست و گفت: همسرانی که از یکدیگر دور هستند در مسیر اشتباهی قدم بر می دارند که این مسأله سبب عدم رشد خانواده می شود.


وی افزود: مشاوره به اندازه ای مهم است که خداوند در قرآن کریم می فرماید حتی اگر زن و شوهر از یکدیگر جدا شده باشند باید برای تربیت فرزند خود مشورت کنند؛ اگر می خواهیم که بنیان خانواده متزلزل نشود باید به اصول اسلام در خانواده توجه داشته باشیم.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خطبه دوم با بیان این که روز عرفه یاد آور راز و نیازهای اولیای برزگ الهی است، روز عرفه را فرصتی بسیار مهم عنوان کرد و اظهار داشت: فرصت بی نظیر عرفه را نباید از دست داد و همه باید با حضور پر شور از این دعای بسیار عالی استفاده کنند؛ عید قربان نیز یادآور زندگی توحیدی است از این رو هر کس در حد توان خود سعی کند که در قربانی کردن مشارکت داشته باشد.


وی ادامه داد: خداشناسی، خود شناسی، واکاوی اعماق وجود، به یاد نعمت های الهی بودن، ضرورت شکر و عدم امکان شکر کامل از محورهای مهم این دعا است، روز عرفه با بزرگترین روزهای سال برابری می کند از همین رو باید همه نهایت استفاده را ببرند.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به آغاز سال تحصیلی ابراز داشت: 20 میلیون دانش آموز، دانشجو، طلبه و اساتید آن ها فعالیت خود را آغاز می کنند، همه این گروه ها باید در مسیر اسلام ناب و انقلاب هروز برای جهوری اسلامی افتخار بیافرینند.


وی شهادت امام محمد باقر(ع)، ارتحال آیت الله ابوالقاسم خزعلی عضو مجلس خبرگان رهبری و در گذشت حجاج ایرانی در حاثه مکه را تسلیت گفت و برای این عالم دینی و حجاج علو درجات را از خداوند متعال خواستار شد.


امام جمعه قم با اشاره به حرکت بسیار زشت رژیم غاصب صهیونیستی در تعرض به مقدسات اسلام و مسجد الاقصی عنوان کرد: این کار زشت تعرضی در ادامه انواع خشونت های این رژیم جعلی است که دل همه مسلمانان را به درد آورده است.


وی خاطرنشان کرد: اسرائیل غاصب باید بداند که امت اسلام با وجود تمامی توطئه ها آگاه و بصیر است، انواع توطئه ها از سوی دشمنان به کار گرفته شده تا جهان اسلام از تمدن خود دور شده و از رژیم صهیونیستی غافل شود، دشمن جریان های تکفیری را به راه انداخته تا افکار را به آن ها مشغول کرده و مسلمانان را از مبارزه با اسرائیل غاصب غافل کنند.


حجت الاسلام و المسلمین اعرافی با بیان این که جریان تکفیری برای به انزوا کشاندن جریان مقاومت و انقلاب اسلامی پدید آمده است، گفت: با وجود تمامی توطئه ها ملت ایران در صحنه است و همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند ما در همه شرایط از مقاومت دفاع می کنیم؛ از این رو امروز نیز فریادهای مرگ بر اسرائیل از امت شنیده می شود.


وی فرارسیدن هفته دفاع مقدس را یادآور شد و  با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا، افزود: دفاع مقدس در تمام ابعاد تسلیحاتی، تدارکاتی و تبلیغاتی جنگ نابرابری به شمار می رفت که در تاریخ معاصر نیز کمتری داشت، این جنگ یادآور عاشورا و جنگ نابرابر امام با دشمنان بود.


رییس جامعة المصطفی با بیان این که دفاع مقدس از طولانی ترین جنگ ها و دارای میدان کم نظیر 1800 کیلومتر دامنه جنگ بود، اظهار داشت: در این جنگ خطرناک ترین و پیشرفته ترین سلاح ها به کار گرفته شد در جنگ ایران و عراق تنها سلاح اتمی به کار نرفت؛ کسانی که امروز دم از گزینه می زنند و تهدید می کنند بدانند که ملت ایران از چنین جنگی سرافراز بیرون آمده است.


وی ادامه داد: همین کسانی که امروز ادعاهای دروغین می کنند در زمان دفاع مقدس علیه انقلاب اسلامی به اعراق کمک می کردند، ملت ایران به ویژه جوانان باید خود را باور کرده و افتخار بزرگ دفاع مقدس را فراموش نکنند، جنگ ایران و عراق دارای ابعاد ملی، انقلابی، اسلامی و بین المللی بود.


عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که رهبری بی نظر حضرت امام و نقش بی بدیل جوانان در جنگ سبب پیروزی جمهوری اسلامی شد، ابراز داشت: دفاع مقدس سبب شکل گرفتن تجربه های جدید شد، در این جنگ دشمن به هیچ کدام از اهدافش که عبارت از فرو پاشی و تجزیه کشور بود نرسید.


وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی پس از جنگ در مسیر رشد و تعالی قرار گرفت و امواج مقاومت در همه عالم طنین افکن شد، جنگ سستی اراده منافقان را نشان داد و بنی صدرها را مفتضح کرد؛ شکست دشمن اقتدار اسلام و انقلاب بود.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که جوانان باید جنک را شناخته و دفاع را تحلیل کنند، خاطرنشان کرد: مسؤولان باید مکتب عشق دفاع مقدس را ترویج دهند، دنیا برایجنگ های کوچک نمایشگاه های برزگ برگزار و به آن افتخار می کند، باید افتخارات جنگ را حفظ کنیم.


وی اضافه کرد: نباید از قدرت های بیگانه و تهدیدهای مستکبران ترسید، مسؤولان باید بر اساس عقل، منطق و مقاومت باید کشور با به پیش ببرند؛ پیدایش حماس، حزب الله و مقاومت از برکات جنگ بود، از برکات جنگ بود که دانشمندان قله های علم را در نوردیدند و به انرژی هسته ای رسیدند؛ آثار شهادت شهیدان دفاع مقدس در همه جهان در خشید، حضرت امام جام زهر را نوشیدند اما در پس این جام زهر به برکت خون شهیدان خورشیدهای فرزان طلوع کردند./1323/پ201/ج

ارسال نظرات