۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۵
کد خبر: ۲۸۹۲۲۶
مشروح مناظره تلویزیونی درباره برجام و راه های نفوذ دشمن در کشور؛

شریعتمداری: برجام تکیه گاه نفوذ و زمینه ای برای کاستن اقتدار ایران است/ خرازی: پسر خاله شدن آمریکایی ها نهایت ساده انگاری است

خبرگزاری رسا ـ حسین شریعتمداری در برنامه نگاه یک تاکید کرد که برجام تکیه گاه نفوذ غرب و آمریکایی ها در کشور و زمینه ای برای کاستن اقتدار منطقه ای جمهوری اسلامی ایران است و دکتر خرازی نیز تصریح کرد برنامه اقدام جامع مشترک نقاط قوتی دارد که در مخیله برخی دوستان نمی گنجید.
مناظره دانشگاه صادق خرازي صادق خرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین شریعتمداری مدیر مسؤول روزنامه کیهان و سید محمدصادق خرازی دیپلمات با سابقه کشورمان با حضور در برنامه زنده تلویزیونی نگاه یک درباره برجام، زمینه های نفوذ دشمن و راه های مقابله با این نفوذ به مناظره پرداختند.
 
مدیر مسؤول وبگاه دیپلماسی ایرانی در ابتدای برنامه درباره تلاش غرب و آمریکا برای نفوذ در کشور و هشدار و تاکید جدی رهبر معظم انقلاب در این باره، تعریف خود از معنای نفوذ در اصطلاح سیاسی را این گونه بیان کرد: رهبر معظم انقلاب هم حضور را یادآوری کردند و هم نفوذ را؛ هر دو در ادبیات بین الملل و دیپلماسی می تواند معنا پیدا کند، معمولا کشورهای برخوردار از ایدئولوژی برای اثبات آن به دنبال سلطه هستند.
 
آمریکا در هر کجا بوده نفوذ و حضور را به صورت توامان داشته است، به دلیل برخورداری از ادبیات ایدئولوژیک لیبرال دمکراسی که برای آن هزینه های بسیاری انجام می دهد؛ قبل از این که بخواهیم بگوییم نظام سلطه به دنبال حضور و نفوذ خود را چگونه بسط و گسترش دهند باید شناخت دقیقی از پیچیدگی های نظام سلطه داشته باشیم و اگر این شناخت تؤام با اخلاق و ملاحظات منطقی باشد که در شان نظام اسلامی و ملت ایران باشد جای نگرانی نیست.
 
اما اگر قرار باشد به یک سری شعارهای ابتدایی بسنده شود، کاری از پیش نخواهد رفت، قبل از این که بخواهیم به این موضوع بپردازیم که چه کسانی یا چه گروه هایی و تفکراتی به دنبال این هستند باید به دنبال قدرت و در عین حال اعتلای هویت ملی خود باشیم و همه را در یک سبد نگاه کنیم و شناخت دقیقی از پیچیدگی های نظام سلطه داشته باشیم و سپس وارد کارزار شویم.
 
البته ایران اسلامی ایدئولوژی مقاومت را تعریف کرده و به عنوان یک پاردایم در منطقه و جهان امروز تعریف کرده است.
 
حسین شریعتمداری نیز درباره مفهوم نفوذ و تاکید مکرر رهبر معظم انقلاب در این باره، خاطرنشان کرد: اشاره آقای دکتر اشاره درستی بود، ابتدا باید جغرافیایی که در آن حضور داریم را ترسیم کنیم.
 
ما نظامی داریم که بر اسلام ناب و ظلم ستیز استوار است، در مقابل قدرت استکباری را داریم که بر خوی استکباری و سلطه گری خود تاکید می کند و تفاوت این دو ماهوی است، نظام سلطه براندازی ما را به عنوان یک هدف استراتژی دنبال می کند اما نفوذ که اخیرا حضرت آقا در دو ماه اخیر پنج بار با تاکید بر آن اصرار کردند و پیش از این نیز حضرت امام در این زمینه تاکید داشتند.
 
 
نفوذ ورود پنهان برای تخریب است، یک موقع نفوذ برای عملیات تروریستی است، در این حالت عامل نفوذی تا موقعی که به هدف می رسد، از خود هیچ نشانه و پالسی بروز نمی دهد، برای این نفوذ راهکارهایی وجود دارد و مراکزی نیز برای مقابله وجود دارد که هر کدام کار خود را انجام می دهند.
 
نوع دوم نفوذ برای تغییر ساختار است، در این نوع نیروی نفوذی پنهان نیست، یک ویژگی هایی دارد، از جمله نیروهای نفوذی در این حالت «شکار میانجی است» و کم کم به هدف خود نزدیک می شود؛ حضرت امام نیز در این باره سخنان بسیار جالبی دارند.
 
نوع اصلی نفوذ، این نوع است، در این حالت کانال نفوذ کانالی چندان پنهان نیست و با بصیرت قابل کشف است و حضرت امام و رهبری بر این نکته تاکید دارند.
 
خرازی در پاسخ به سؤال دیگر مجری برنامه درباره ادبیات آمریکایی ها و اصرار آنها بر لزوم تغییر رفتار ایران و ریشه این نوع ادبیات و این که آیا می شود گفت آمریکایی با تکیه به برجام به تغییر جمهوری اسلامی دل بسته اند؟ خاطرنشان کرد: در دیپلماسی امری که مشهود است جنگ رودروی اذهان است که با پشتوانه فکری که دارند با طرف مقابل ستیز می کنند، گاهی ادبیات شان ادبیات تند می شود، گاهی متعارف و معمولی است.
 
در چارچوب بحث های دیپلماتیک همه حرف های خود را می زنند، آنچه از مذاکرات دوازده ساله ایران با دول غربی بر می آید اگر بخواهیم روزشماری برای آن تعریف کنیم آنها از روز اول دنبال چه بودند، با چه ادبیاتی وارد شدند اینها تفاوت دارد.
 
اینکه آمریکایی ها به دنبال مهار و کنترل ایران هستند، در این نباید تردید کرد، این که گفته شود آمریکایی ها پسر خاله شده است این سادگی و ساده انگاری ست، آنها هنوز هم در بخشی از هیات حاکمه شان، ادبیات آنها ادبیات براندازی است.
 
ما در مذاکرات هسته ای اگر بخواهیم روزشمار را ترسیم کنیم می بینیم آمریکایی ها ادبیات تهدید داشتند، یک روز ادبیات جنگ را دنبال کردند، اما به دلیل قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در منطقه و اقتدار ایران ناچار شدند با ایران انقلابی ادبیات خود را تعدیل کنند، این به منزله تمام شدن کار نیست.
 
روح سلطه گری آمریکایی ها وجود دارد، در این که می خواهند ادبیات خودشان را مستقر کنند، تردید نیست، ما منافع ملی خودمان را داریم و اگر این منافع و قدرت بازدارندگی را در کنار هم قرار دهیم که در برهه ای به دلیل رهبری داهیانه حضرت آیت الله خامنه ای این اتفاق افتاد.
 
به دلیل کارهایی که سردار سلیمانی انجام داد و همبستگی که ملت نشان داد ما شرایط دیگری را پدید آوردیم این به منزله نفی اهداف قدرت های استکباری نیست، اگر ما قوی عمل کنیم و هوشیار باشیم قطعا به اهداف شان نخواهند رسید.
 
اگر در نوع شناخت و معرفت مان از جهان سادگی کنیم ضربه پذیر خواهیم شد.
 
در آمریکا چند جریان با هم دارند کار می کنند، ماموریتی را وزارت خارجه، ماموریتی را سیا و ماموریتی را نیز پنتاگون انجام می دهند، در این که ما را تهدید می دانند بخش های امنیتی و نظامی ناچارند این گونه القا کنند چراکه بازار اسلحه شان در منطقه از بین می رود.
 
 
دیگرانی هستند که عاقل تر هستند اما نمی شود گفت نیت خیری دارند، اینها همه در یک سیستم عمل می کنند که فرق نمی کند خروجی آن اوباما باشد یا جورج بوش پسر.
 
این سیستم به این نتیجه رسیده که ایران یک قدرت منطقه ای است و نمی شود به همین راحتی با آن برخورد کرد و آنها در گفته های خود به این اذعان می کنند و به قدرت ما واقفتند و می گویند چاره ای نداریم و باید حرف های ایرانی ها را بشنویم. البته که اعتراف آنها را نباید به معنای تغییر سیاست های ایالات متحده دانست.
 
خرازی در پاسخ به این سؤال مجری که آیا برجام می تواند نقطه ای برای نفوذ آمریکایی ها باشد، گفت: بستگی به عملکرد ما دارد، اگر با عملکرد دقیق خود نقاط ضعف برجام را برطرف کنیم و در مابحث خود جدی باشیم می توانیم روزنه های نفوذ را بگیریم اما اگر ساده انگاری کنیم مشکلات فراوانی را خواهیم داشت.
 
حسین شریعتمداری نیز در این خصوص اظهار داشت: رجزخوانی هایی که آنها دارند آیا مصرف داخلی دارد یا چیز دیگری است، ما اقتدار داخلی و منطقه ای داریم و این اقتدار ما قدرت حریف را در عرصه های مختلف به چالش می کشد، اما معتقدم که این اقتدار ما را به برجام رسانده است، اما همین برجام در پی حذف و تضعیف اقتدار ما است.
 
من معتقدم در برجام در زمینه های مختلف زمینه هایی برای تضعیف اقتدار ما وجود دارد؛ آمریکایی ها در یک نقطه اشتراک نظر دارند و آن تضعیف اقتدار ایران و در نهایت تغییر رفتار و تغییر ساختار است.
 
درگیری آنها در مواردی جدی است اما این موارد کدام است، هر دو یک هدف را دنبال می کنند، اوباما و تیمش وقتی در کنگره حاضر می شوند خطاب به جمهوری خواهان می گویند آنچه شما دنبال آن هستید از طریق برجام قابل دسترسی است.
 
 
من با صراحت معتقدم برجام تکیه گاه نفوذ و زمینه ای برای کاستن اقتدار ما است؛ اساسا سیاست گذاران اصلی آمریکا با ما درگیری ماهوی دارند.
 
ما بر اسلام ناب و ظلم ستیز تاکید داریم، این اسلام تا مادامی که در حاکمیت است نظام سلطه در مقابل ما خواهد بود و تنها در دو حالت این تقابل بهم می خورد، این که برخی می گویند به دلیل عدم تنش زدایی و تندیی هایی که در گذشته شده، طرف مقابل با ما بد شده حرف درستی نیست.
 
ما اگر در حاکمیت از اسلام ناب به عنوان نسخه حکومتی دست بکشیم یا آمریکا از خر شیطان پیاده شود، در این صورت مشکل خواهد شد و این تقابل وجود نخواهد داشت.
 
خرازی در خصوص اظهارات شریعتمداری خاطرنشان کرد:
اگر ما نگران نفوذ دشمن از طریق برجام هستیم، یکی از راه های نفوذ دلسرد کردن مردم است، آیا نباید نگران قطعنامه های پی درپی شورای امنیت باشیم، اینها زیربنای قدرت ملی ما را تحت تاثیر قرار داده است.
 
این نگرانی قابل درک و تامل و درست است، اما مهم تر از آن فضایی است که نظام سلطه به دنبال است، ما با فضای تحریم و قطعنامه ها مواجه هستیم، این که کاغذ پاره بخوانند ثابت شد این گونه نیست.
 
البته نگرانی داشتن خوب است، اما باید روزنه های نفوذ را شناسایی کرد، قدرت بازدارندگی خود را در این حوزه ها تعریف کنیم. این که تصور کنیم در نظام سیاسی ایالات متحده همه یک دست هستند برداشت من به دلیل زندگی در آمریکا و مسؤولیتم این گونه نیست و نمی شود همه چیز را سیاه و سفید دید.
 
کسانی که در دستگاه های مهم ایالات متحده نگاه جدی آنها کاهش توان و قدرت ایران و تضعیف توان ایران است.
 
نکته دیگر درباره اسلام ناب که ما از آن دم می زنیم نمی تواند در مقابل ظلم و یاری نکردن مظلوم بی تفاوت باشد، جنگ فقر و غنا و یا مرفهین بی درد در ادبیات انقلابی شناخته شده است، این ادبیات هم قابل حذف نیست و اگر کسی تصور کند می توان این ادبیات را حذف کند اشتباه کرده است.
 
برداشت انتزاعی از ادبیات انقلابی اشتباه است
البته معتقدم برداشت انتزاعی از ادبیات انقلابی اشتباه است، باید زندگی و رفاه اجتماعی مردم را مد نظر داشته باشیم همان گونه که به دنبال نفی نفوذ و سلطه بیگانه هستیم.
 
اقامه حکومت جزو وظایف حاکمان اسلامی است، اسلامی که می خواهد اقامه حکومت کند همه جوانب را در نظر دارد، متاسفانه برخی در همین اواخر شعارهایی دیگری در این باره می دادند. بسم الله قاسم الجبارین بخشی از هویت و اعتقاد ما است، اما رحمان و رحیم نیز بخشی از هویت ما است.
 
شریعتمداری نیز در پاسخ به اظهارات خرازی اظهار داشت: اثبات شی نفی ما عدا نمی کند، اسلام رحمانیت و رحیمیت دارد، اما ما الان این بحث را نداشتیم، این وارد شدن به فضایی است که چهره ای که دشمنان از اسلام به دنبال تعریف کردن هستند.
 
مساله ما در این جلسه این موضوع نیست، آمریکایی ها مدت ها که به دنبال مطرح کردن اسلام رحمانیت هستند و اخیرا نیز رهبر معظم انقلاب نکاتی را در این باره بیان کردند.
 
برجام اساسا برای تضعیف قدرت جمهوری اسلامی تدارک دیده و تدوین شده است و در ضمن زمینه های نفوذ هم دارد.
 
در این که چه کسی گفته قطعنامه ها کاغذ پاره است کاری ندارم، اما اولین شخص حضرت امام بودند که این مساله را مطرح کردند.
 
آیا قطعنامه های قبلی شورای امنیت قانونی بود، قطعا خیر و قابلیت اجرایی ندارد، آیا این اسمی غیر از ورق پاره دارد؛ اما مرحله بعد در قطعنامه اخیر قطعنامه های قبلی لغو نشده، بلکه در این قطعنامه تجمیع شده است.
 
 
مکانیزم ماشه به راحتی قعطنامه های قبلی را برمی گرداند
در برجام در ماده سی و هفت و هم بند یازده و دوازده قطعنامه مکانیزم ماشه وجود دارد و هر لحظه که بخواهند به شکل بسیاری راحتی می توانند قطعنامه های قبلی را برگردانند.
 
قطعنامه 2231 اتفاقا مشکلاتی دارد که قبلی ها ندارند، قطعنامه 1929 اواخر خرداد 89 تصویب شده است، برخی از نظریه پردازان آمریکایی گفتند به خاطر حمایت از فتنه گران است.
 
خانم کلینتون در مصاحبه با واشنگتن پست می گوید بالاخره باید به مردم فشار بیاید، چه کسانی توصیه کردند که قعطنامه علیه ایران صادر شود به این کاری نداریم، نامه ای که برخی مدعیان اصلاح طلب به اوباما نوشته بودند، نوار یکی از متهمان فتنه را حتما گوش کرده اید که به طرف مقابل می گوید اگر می توانی برو در وزارت خزانه داری زمینه هایی برای افزایش و فشار تحریم ها پیدا کنی؟
 
در قطعنامه 2231 همه قطعنامه های قبلی تجمیع شده است و من معتقدم ساختار تحریم ها باقی مانده، البته برخی برداشته می شود اما یکی از راه های نفوذ همین مکانیزم ماشه است.
 
توافق وین قابلیت تحفظ و شرط گذاری ندارد
توافق وین با ملحقات آن به عنوان یک معاهده دو جانبه تعریف شده، یک سو ایران است و یک سو 5+1 و اتحادیه اروپا، مطابق کنوانسیون 1969 وین توافق و معاهده دو جانبه قابلیت تحفظ و شرط گذاری ندارد.
 
این که ما می توانیم جلوی نفوذ را بگیریم، بله می توانیم بگوییم که اینها را قبول نداریم اما نمی توانیم چون قابلیت تحفظ و شرط گذاری ندارد و آقای عراقچی نیز این سخن را بیان کردند؛ من معتقدم کنگره باید خیلی احمق باشد که این توافق را رد کند.
 
اما من تاکید می کنم مشکل برجام تنها روزنه های نفوذ آن نیست.
 
خرازی نیز با وارد کردن مناقشاتی در اظهارات شریعتمداری اظهار داشت: این که برای اثبات حرف های خود به اظهارات کسانی که می گوییم فاسق هستند استناد کنیم این نقض غرض است و به لحاظ اخلاقی صحیح نیست.
 
 
حاج حسین شریعتمداری و دوستان اصلاح طلب من همه سوار یک کشتی هستیم، این که بخواهیم از اظهارات آمریکایی ها برای اثبات حرف های خود وام بگیریم درست نیست، حقوقدانان برجسته معیار ارزیابی ما هستند.
 
آیا ما گزینه و راه های دیگری هم داشته ایم، بحث ما بحث برجام نیست، این که بخواهیم نسبت دهیم به فتنه، فتنه دو روی سکه دارد، یک روی سکه انحراف بوده چرا به آن اشاره نمی کنید که با مردم و منابع ملی و سیاست خارجه ما چکار کرد.
 
آقایی که به اوباما و خانم صدر اعظم آلمان و سارکوزی و دیگران نامه نوشت و جواب نگرفت، این یک سیاست خارجه است، یک سیاست هم این است که مسائل و مشکلات کشور را حل می کند و مورد تایید رهبری هم هستند.
 
بنده سال ها در دستگاه سیاست خارجی بودم، توافق وین را توافقی بر اساس آنچه آقای شریعتمداری گفتند نمی بینم.
 
برجام نقاط فوق العاده مثبتی دارد که دوستان ما در مخیله شان هم نمی گنجید، اگر در دولت قبلی شده بود دوستان ما چند تا جشن هسته ای هم گرفته بودند.
 
شریعتمداری نیز در این خصوص اظهار داشت: این که فرمودند چرا به اظهارات خانم کلینتون استناد می کنید حرف درستی است، اگر تنها به حرف آنها استناد کنیم حرف ایشان درست است، اما این یک بخش است، شواهد را چه می کنید.
 
در مورد فتنه، خطر قرمز است ،در این جریان کسانی دست به وطن فروشی زدند تا جایی که نتانیاهو گفت بزرگ ترین سرمایه ما در داخل هستند،
 
خرازی نیز در پاسخ به شریعتمداری اظهار داشت: همین آقای نتانیاهو هم گفت دولت تندروی احمدی نژاد نعمتی برای اسرائیل است.
 
حسین شریعتمداری در مقام پاسخ اظهار داشت: دولت نهم و دهم خدماتی داشت، انحراف دولت قبل دقیقا از جایی شروع شد که فلش حرکت خود را به سمت فلش اصلاح طلبان برد و برای این دلیل دارم.
 
در عرصه فرهنگی چه تفاوتی با آنها می بینید، در عرصه سیاست خارجی، اقتصاد و دیگر عرصه ها از وقتی انحراف ایجاد شد به سمت اصلاح طلبان حرکت کردند.
 
خرازی نیز در پاسخ به شریعتمداری اظهار داشت: شما باید قدری منصفانه تر به قضایا و مسائل نگاه کنید.
 
در ادامه برنامه نگاه یک درباره ارزش های انقلاب اسلامی و نقشه دشمنان برای کمرنگ کردن این ارزش ها نظر دو میهمان را جویا شد که ابتدا دکتر خرازی تصریح کرد: تا روح مقدس امام در این کشور و وجود نازنین رهبری هست، ما خداوند را باید شاکر باشیم که خیانت به آرمان های مردم نکرده و نخواهیم کرد، این باوری است که همه همفکران من دارند، انقلابی بودن، انقلابی زندگی کردن و انقلابی ماندن سه نکته ای است که باید به آن توجه کنیم.
 
این بی انصافی است و ظلم به رهبری و نظام و آحاد ملت است که بخواهیم تفسیر به رای یا مصادره به مطلوب کنیم، از هر جناحی که می خواهد باشد، رهبری متعلق به همه است، افتخار دنیای اسلام این است که شخصیتی اینچنینی را در راس خود می بیند که جهان اسلام و مقاومت را در موقعیت بی نظیر قرار داده است.
 
در تبیین و تشریح مواضع رهبری باید منصفانه عمل کرد
در تشریح مواضع رهبر معظم انقلاب منصفانه باشیم و خطی عمل نکنیم، مصادره به مطلوب اشتباه بزرگ استراتژیک است، مردم ما مردم زیرک هستند و با هیچ دوره ای قابل قیاس نیستند، ملتی دارای هوش، صاحب تحلیل و زیرک هستیم.
 
 
مهم ترین عنصری که باعث شده نقش فزاینده داشته باشد و مقاومت را در منطقه ثبت کند همین روحیه انقلابی است، قدرت های جهانی به دنبال تغییر معادلات منطقه ای هستند و از برخی کشورهای اسلامی مثل ترکیه نیز ناشی گری ها و اشتباهات و خیاناتی دیده ایم.
 
اشتباهاتی که مقامات ترکیه کردند غیر قابل بخشودن است، اگر مقاومت تضعیف شود افکار و اندیشه های نظام سلطه راحت تر در منطقه ساری و جاری خواهد شد.
 
قلمرو اندیشه انقلابی به پاسداری نیاز دارد
قلمرو اندیشه انقلابی نیاز به پاسداری دارد، تمام کنش گران سیاسی کشور باید ارج گذار نگاه انقلابی به مسائل مهم باشند، البته نگاه انقلابی به معنای خشونت نیست. در بحث مقاومت و روحیه انقلابی و ایستادگی باید فراجناحی عمل کنیم.
 
حسین شریعتمداری در پاسخ به سؤال دیگری درباره القائات دشمنان و بدخواهان مبنی بر این که دوره انقلاب اسلامی گذشته است و طرح این مساله در پوشش های مختلف و راه های مقابله با آن، گفت: دکترین امام خمینی(ره) طبق اذعان اندیشمندان بزرگ غربی تمام شدنی نیست.
 
فرق خواص این دوره با صدر اسلام در چیست، در صدر اسلام به نسبت به جمعیت خواص بیشتر بود، الان اندک است، منتهی تفاوت این است در آن دوران نگاه مردم به دهان خواص بود و وقتی یک نفر از خواص دچار لغزش می شد جمعی را با خود همراه می کرد و آنها نیز دچار لغزش می شدند.
 
نگاه مردم مستقیما به رهبری است نه خواص
الان نگاه مردم به خواص نیست، نگاه مردم مستقیم به رهبری است و اگر یکی از خواص بلغزد خودش رفوزه می شود.
 
این که آقای دکتر خرازی فرمودند نباید فرمایشات رهبری تفسیر به رای شود حتما حرف درستی است؛ فرمایشات صریح ایشان قابل استناد است اما نباید تفسیر به رای کرد.
 
من معتقدم راه های نفوذ فراوان است، اصلی ترین خط نفوذ، خط نفوذ در مرکز تصمیم گیری و تصمیم سازی است. مراکز تصمیم سازی مراکزی است که مشاوران در آن می نشینند و تولید کننده هستند.
 
دشمن می تواند عوامل خود را در مراکز مشاوره نفوذ دهد، آقایی در کانون های تصمیم ساز است که با صراحت می گوید ما با جامعه ای طرف هستیم که به اسلام اعتقاد دارد و برای حضور در مراکز اثرگذار نباید هویت واقعی خود را فاش کنیم.
 
فلان آقا در زمان فتنه فرار می کند و به پاریس می رود، بدترین اهانت ها را به امام و انقلاب می کند وقتی بر می گردد با فلان مسؤول دیدار می کند و عکس می گیرد و این هنوز حضور دارد.
 
آقای مهاجرانی وزیر ارشاد است، آقای رمضان پور معاون فرهنگی وزیر و بسیاری دیگر از نمایندگان مجلس ششم که الان فراری هستند، اینها چه می کردند.
 
یکی از راه های نفوذ رسانه ها است، در یک برهه ای آقا گفتند برخی رسانه ها پایگاه دشمن هستند و آقای یونسی گفتند ما اینها را شناسایی کرده ایم.
 
شورای نگهبان، سپاه و بسیج می توانند مانع نفوذ شوند، اینها را می زنند، نیروهای انقلابی را به عنوان تندرو و افراطی می کوبند.
 
در همه نقاط سرنوشت ساز و روزهای حادثه همچون سال 78 و 88 نیروهای انقلابی  کف خیابان حضور داشتند، اینها را می کوبند، آقای مسؤول مسؤولیت خودت را مدیون اینها هستی چرا اینها را می کوبند؟
 
خرازی نیز در خصوص فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره بزک کردن چهره شیطانی آمریکا و مصادیق آن در داخل کشور که از سوی برخی افراد و جریان ها صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: هر کسی چه اصولگرا و چه اصلاح طلب از مواضع اصولی انقلاب عدول کند قابل نقد است.
 
اگر ما اصلاح طلبان پشت پا زدیم قابل نقدیم، اگر افرادی با شعارهای امام خواهی شعارهای آنچنانی دادند، قابل نقد هستند، دشمن چند جا را هدف قرار داده است، یک جا سپاه است که ستون فقرات امنیت کشور است.
 
 افتخار دوران عضویت در سپاه را حاضر نیستم با هیچ دوره ای عوض کنم
من سپاهی بودم و افتخار آن دوران را حاضر نیستم با هیچ دوره ای عوض کنم، اگر دشمن آشکارا این کار را انجام می دهند و کسانی در داخل به اشتباه گرا می دهند اشتباه می کنند و یقینا دوستان اصلاح طلب ما به این نکته واقف هستند و توجه دارند.
 
جای دومی که دشمن هدف قرار داده موقعیت ویژه ای است که حضرت آقا دارند، تلاش ویژه ای کردند تا موقعیت ایشان را متزلزل کنند اما علی رغم این تلاش ها راه به جایی نبردند.
 
جای دیگری که دشمن نشانه رفت، روحانیت بود، جای دیگر اندیشه های انقلابی بود؛ آن کسی که در پاریس آن کارها را انجام می دهد ضد انقلاب است، کسی که بخواهد به آرمان ها پشت پا بزند مورد قبول ما نیست.
 
نهادهای تصمیم ساز و و تصمیم گیر به مثابه تولید کننده و توزیع کننده هستند. ما باید مراقب باشیم در بحث خودی و غیر خودی باعث جدایی و رنجیده شدن دل های پاکی که به دنبال امام و انقلاب و یاران رهبری هستند، نباشیم چراکه یکی از اهداف دشمن همین نکته است.
 
بسیاری از کسانی که قلب شان با رهبری است و شاید در برهه های نیز اشتباهی کرده و یا دچار بی سلیقگی شده اند، اگر بخواهیم به جهات ایجابی نگاه کنیم این روزها دوران مهمی است و ما در اوج اقتدار خود هستیم. این نظام سیاسی را باید تقویت و پاسداری کرد.
 
آمریکایی ها هزینه زیادی می کنند تا بگویند دنبال پیشرفت ملت ها و دمکراسی ها خواه هستیم؛ در مصر، تونس و لیبی و سوریه چه اتفاقی افتاد، چرا اینها نسبت به سرنوشت ملت بحرین بی تفاوت هستند، اتفاقی که در یمن در حال وقوع است یک ارتش اجاره ای به صورت کور مردم را می کشد.
 
شکار میانجی یکی از راه های نفوذ دشمن است
شریعتمداری درباره انگیزه تطهیر کنندگان چهره هیولایی آمریکایی اظهار داشت:  آقای دکتر خرازی نکات خوبی را در این باره مطرح کردند، من می خواهم نکات دیگری را هم بیان کنم، ژاپن پیشرفتش را مدیون تلاش و کار خودشان است نه همراهی با آمریکایی ها، چرا بنگلادش را مثال نمی زنند.
 
یکی از راه های نفوذ شکار میانجی است، میانجی بایستی دو ویژگی داشته باشد، نخست این که حتما از مسؤولان و برای مردم شناخته شده باشد، اما به مجرد این که به هر علت با خطر اصلی نظام فاصله گرفت دشمن شکارش می کند.
 
میانجی که شکار شده، کم کم فاصله می گیرد و حرف های دشمن را بیان می کند؛ میانجی در این حالت واقعا جذب می شود.
 
یکی از دیگر راه های نفوذ فرزندان هستند، ما الان افرادی داریم و افراد و شخصیت های بزرگی نیز داشتیم مثل مرحوم آیت الله خزعلی، مرحوم آیت الله مشکینی و مرحوم آقای گیلانی وقتی در موقعیتی قرار گرفتند، دشمن می خواست از طریق فرزندان اهداف خود را پیگیری کند.
 
خرازی: رهبری همواره تاکید می کنند مراقب خود و خانواده خود باشید
خرازی در بیان آخرین نقطه سخن خود در تردیدی نیست که دشمن به دنبال شکار است، یکی از توصیه های همیشگی رهبر انقلاب این بوده که مراقب خود و خانواده و بیت و محیط پیرامونی خود باشید.
 
یکی از مهم ترین ویژگی هایی که گفته ایم شکار می کنند، شکار کردن شعارها و مسیرها انقلابی است تا یاران و صحابه انقلاب و امام و رهبری را بدنام کنند، به راحتی تهمت بزنند و توهین کنند.
 
یکی از مهم ترین مشخصات ما اگر متخلق به اخلاق اسلامی باشیم و حد و حدود خود را رعایت کنیم، یکی از مهم ترین نکاتی است که مورد نظر رهبری نیز هست، رهبری کمتر اسم کسی را می برند و کسی را متهم می کنند.
 
من از صمیم دل به همه دوستان عرض می کنم مراقب باشیم، صحبت های رهبری را در دشمن شناسی جدی بگیریم، خودی را نرنجانیم و مراقب نفوذ بیگانه نیز باشیم.
 
عوامل داخلی فتنه کاملا برای مردم شناخته شده هستند
شریعتمداری نیز در بیان آخرین نکته خود در این برنامه زنده تلویزیونی اظهار داشت: رهبران فتنه مثلت آمریکا، اسرائیل و انگلیس بودند و عوامل داخلی شان نیز شناخته شده هستند.
 
در مورد یاران انقلاب و امام و رهبری نیز حضرت امام تاکید می کنند که ملاک حال فعلی افراد است. /924/
ارسال نظرات