۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۸۹۳۸۸

اذعان افسر سابق آمریکا به کمک این کشور به داعش

خبرگزاری رسا ـ افسر سابق ارتش آمریکا و تحلیلگر مبارزه با تروریسم گفت: هدف واشنگتن از طرح آموزش نیروهای در جنگ با داعش، انتقال سلاح به نیروهای مخالف سوریه است که درصد سرنگونی دولت بشار اسد رئیس جمهوری این کشور هستند.
داعش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اسکات بنت افسر سابق ارتش و تحلیلگر آمریکایی در گفت وگو با خبرگزاری روسی اسپوتنیک یادآورشد که آمریکا در تامین نیازهای داعش نقش داشته است.


وی توضیح داد: آمریکا سلاح و امکانات، مهمات و مواد غذایی را در اختیار داعش قرار داده است. هدف از این عملیات استفاده از مزدوران داعش به عنوان نیروهای بی ثبات کننده در سوریه است.


بنت، سیاست واشنگتن را در خاورمیانه محکوم کرد و با تقدیر از نقش روسیه در شکست دادن شبه نظامیان داعش گفت: این وظیفه ای بود که کاخ سفید نتوانست انجام دهد.


کارشناس مسایل تروریسم ابراز امیدواری کرد نفوذ «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه در حمله به داعش به ایجاد ائتلافی از کشورها کمک کند که خواستار نابودی افراط گرایی هستند.


وی همچنین از آمریکا خواست کمک به مزدوران داعش را متوقف کند.

 

مقام سابق نظامی آمریکا سپس به گزارش های محرمانه ای اشاره کرد که برخی از کشورهای خلیج فارس را به پولشویی در بانک های سوییس به منظور انتقال به تروریست ها متهم می کند.


دولت «باراک اوباما» رییس جمهوری آمریکا پیشتر برنامه ای را برای آموزش شبه نظامیان مخالف دولت سوریه به منظور جنگ با داعش در سوریه و عراق اعلام کرد.


«لوئید اوستین» رییس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) هفته گذشته در کمیته خدمات نیروهای مسلح سنا گفت: برنامه آموزشی واشنگتن طبق برنامه پیش نرفته و اهداف نظامی آمریکا برای آموزش 15 هزار شبه نظامی سوری در 3 سال در مهلت مقرر آن انجام نخواهد شد.


سوریه از حدود 5 سال پیش با بحران حضور گروه های مسلح و تروریستی همچون داعش که از سوی غرب و همپیمانان منطقه ای آمریکا حمایت می شوند، روبه رو است./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات