۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۲۸۹۷۳۷
تولیت مدرسه علمیه امام حسین بابل مطرح کرد؛

ضرورت راه اندازی مدارس علمیه به ویژه در حوزه تخصصی تبلیغ

خبرگزاری رسا ـ تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل راه اندازی مدارس علمیه به ویژه در حوزه تخصصی تبلیغ را مهم دانست و گفت: امروز با پیشرفت رسانه ها و جهش ناگهانی در حوزه ارتباطات، لازم است تا روحانیت در این عرصه عقب نماند و آشنایی با روش‌های نوین تبلیغی در این راستا مهم است.
جلسه جامعه روحانيت گتاب جلسه جامعه روحانيت گتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور، تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل امشب در جلسه جامعه روحانیت منطقه گتاب با اشاره به تلاش روحانیت برای نشر فرهنگ دینی در سطح جامعه گفت: امروز یکی از رسالت‌های مهم روحانیت باید در تبیین باور و اندیشه های دینی در سطح جامعه باشد.


وی با بیان اهمیت تبلیغ در حوزه دینی افزود: امروز با پیشرفت رسانه ها و جهش ناگهانی در حوزه ارتباطات، لازم است تا روحانیت در این عرصه عقب نماند و آشنایی با روشهای نوین تبلیغی در این راستا مهم است.


استاد حوزه و دانشگاه راه اندازی مدارس علمیه به ویژه در حوزه تخصصی تبلیغ را مهم دانست و خاطرنشان کرد: منطقه گتاب شهرستان بابل دارای قدمتی درخشان در حوزه دین باوری است و تعداد روحانی بالای این منطقه نشانه مهم این مدعا محسوب می شود.


وی ادامه داد: یکی از کمبودهای این منطقه نداشتن یک حوزه علمیه بود که خوشبختانه امسال با راه اندازی حوزه علمیه سفیران هدایت امام حسین(ع) این مهم محقق شد.


حجت الاسلام تقی پور با اشاره به جذب بیش از 30 طلبه در آغاز به کار این مدرسه علمیه، اظهار داشت: همدلی، همراهی و تلاش مضاعف روحانیان منطقه گتاب برای ارتقای جایگاه حوزه علمیه امام حسین(ع) لازم و ضروری است.


وی افزود: امروز مواجه با حجم عظیم شبیخون فرهنگی دشمنان به باورها و اندیشه دینی جامعه اسلامی هستیم و روحانیت باید نقش خود را برای گره گشایی از شبهات ذهنی حاصل از تبلیغات دشمن ایفا کند.


امام جمعه گتاب با تأکید بر نقش حوزه های علمیه برای ادامه مسیر نورانی فقه پویای شیعه، گفت: تلاش برای افزایش آگاهی های روز در کنار ارتقای سطح اطلاعات و تحصیل در حوزه فقه و دین یکی از نیازهای روحانیت است که همواره باید یک روحانی خود را طالب علم بداند.


وی با اشاره به در پیش بودن ایام دهه ولایت و امامت و عید سعید غدیر خم، خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین عید اسلامی یعنی عید سعید غدیر خم به معنای امتداد نبوت در قالب امامت، باید در باشکوه هر چه تمام تر برگزار شود.


حجت الاسلام تقی پور با بیان این مطلب که عید غدیر باید در فضای جشن و شادی در تمام محلات و روستاها نمود عینی پیدا کند، تصریح کرد: با تشکیل ستاد مرکزی غدیر در سطح  منطقه گتاب، در سطح محلات و روستاها نیز این ستاد تشکیل شود تا طعم شیرین این عید به مردم به ویژه جوانان و نوجوانان جامعه چشانده شود.


تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) با تأکید بر فضاسازی شهر گتاب و محلات برای استقبال از جشن عید غدیر، افزود: آذین بندی مناطق مختلف شهر گتاب و روستاهای منطقه باید تداعی کننده شور و اشتیاق مردم برای گرامیداشت عید الله الاکبر باشد./1313/202/ب2

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
پیشنهاد ضرورت راه اندازی مدارس علمیه به ویژه در حوزه تخصصی تبلیغ خیلی خوب بوده ولی هنوز اقبال جدی به این موضوع نبوده
0
0