۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۲۹۰۱۴۸
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

وحدت عمل دربین روحانیت عامل تقویت حوزه‌های علمیه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: وحدت عمل در بین روحانیت عامل تقویت حوزه های علمیه می شود.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر جدید حوزه های علمیه برادران آذربایجان غربی که در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: در ایام خجسته و مبارکی قرار داریم و دو عید قربان و غدیر از اعیاد بزرگ مسلمانان جهان است که امیدوارم همه بتوانیم از برکات این ایام و روز عرفه که در آن قرار داریم بهره مند شویم.

 

 

وی با اشاره به خدمات شایان مدیر مستعفی حوزه های علمیه برادران آذربایجان غربی، افزود: حجت الاسلام قهرمانی در سال های مسؤولیت شان تلاش های بسیار زیادی را به کار بسته و موانع بسیاری را از سر راه حوزه های علمیه استان برداشتند.

 

امام جمعه ارومیه ادامه داد: در زمان تصدی مدیریت توسط این روحانی فعال و تلاش گر کارهای زیربنایی و اساسی زیادی جهت تقویت و گسترش حوزه های علمیه برادران استان صورت گرفت، بنابراین لازم است که از ایشان تقدیر و قدردانی به عمل آید و تلاش های مخلصانه ایشان ارج نهاده شود.

 

وی گفت: بنده آشنایی طولانی مدتی با حجت الاسلام قهرمانی دارم و در این مدت شاهد خلوص نیت و تلاش های صادقانه ایشان بودم و از این رو برای ایشان آرزوی توفیق بیشتر در آینده را دارم.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه ما علاقمند به حضور بیشتر این استاد برجسته حوزه علمیه و مدیر مدبر در استان بودیم، اضافه کرد: حجت الاسلام قهرمانی قصد رفتن به قم را دارند، اما تقاضای ما این است که در ارومیه بمانند تا ما در این استان از خدمات ایشان استفاده کنیم.

 

وی در مورد مدیر جدید حوزه های علمیه برادران آذربایجان غربی گفت: حجت الاسلام محمدی فردی مخلص هستند و هوای نفس را در دل خود از بین برده اند، امیدواریم که در مدیریت و مسؤولیت جدید خود بتوانند موفق تر عمل کنند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به نقش علما در بسط و گسترش علوم و فرهنگ دینی در جامعه اسلامی و انسانی، خاطرنشان کرد: از علمای شهر و استان انتظارم این است که در کنار حجت الاسلام محمدی باشند و ایشان را در انجام هر چه بهتر و موفق تر نقش و وظایف خود یاری رسانند.

 

وی افزود: اگر روحانیت دست در دست هم دهند و با کمک هم حوزه های علمیه را اداره کنند، در این صورت موفقیت حاصل می شود، اما اگر همه کنار بروند و انتظار داشته باشند که مدیر حوزه علمیه به تنهایی همه مسایل و مشکلات را حل کند در این صورت توفیقی حاصل نمی شود.

 

رییس شورای عالی روحانیت آذربایجان غربی در پایان خواستار شد: مدیران و مسؤولان حوزه های علمیه ارومیه و سایر شهرستان ها همگی همت کنند تا شاهد پیشرفت حوزه های علمیه باشیم./936/202/ب3

ارسال نظرات