۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۲۹۰۳۵۲
یکی از روحانیان لبنان:

مشکلات کنونی جهان اسلام از جهالت دولتمردان عرب نشات می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ یکی از روحانیان لبنان، عید حقیقی مسلمان را زمانی دانست که وحدت اسلامی در میان کشورهای منطقه متجلی شود.
حجت الاسلام شيخ احمد قبلان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد قبلان، امام جمعه برج البراجنه بیروت در خطبه های نماز عید قربان، با تاکید بر اصل وحدت اسلامی، گفت: عید قربان که موسم شادی مسلمانان باید مقدمات عید واقعی که ایجاد یک اتحاد کلی میان مسلمانان است را فراهم کند.

 

وی افزود: متاسفانه در سالی که گذشت صدای گرسنگان و ناله آوارگان شادی را در دل مسلمانان به غم مبدل کرد. مشکلات فراوانی که گریبان گیر مسلمانان منطقه است از جهالت برخی سیاستمداران و دولتمردان عربی است.

 

این روحانی لبنانی از مردم کشور خود خواست که با ایستادن در یک صف واحد در پی تحقق خواسته های مشروع خود باشند و تا عدم تحقق این امر دست از اعتراضات برندارند؛ چرا که این امر یک اهرم فشار برای مسؤولان به حساب می آید. 

 

حجت الاسلام قبلان با بیان اینکه توطئه گری در لبنان بسیار عمیق است، گفت: گفت‌وگوی میان  سیاستمداران در صورتیکه به نتیجه برسد و به مفاد آن عمل شود می تواند روزنه امیدی برای حل مشکلات باشد.

 

امام جمعه برج البراجنه بیروت در پایان به مساله فلسطین اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی همواره در کمین است تا ازغفلت مسلمانان سوء استفاده کند و طرح یهودی سازی مسجد الاقصی را پیش ببرد. مسلمانان نباید با فتنه افروزی دشمنان اسلام، در پازل نقشه های شوم دشمن قرار گیرند./1321/ب902/د

ارسال نظرات