۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۲۹۱۰۲۵
نماینده شرق مازندران در مجلس:

رژیم آل سعود هم پیمان صهیونیست‌ها در کشتار مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم شرق مازندران بر ضرورت تشکیل جلسه سازمان کنفرانس اسلامی برای بررسی ابعاد حادثه تأسف بار منا تأکید کرد و گفت: تکرار اتفاقات اخیر در این کشور در ایام برگزاری مراسم معنوی حج نشان دهنده عدم مسؤولیت پذیری مسؤولان عربستانی در تأمین امنیت حجاج خانه خدا است.
کشتار حجاج

احمد علی مقیمی، نماینده مردم بهشهر، نکا در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، با اشاره به فاجعه تأسف بار منا در حج تمتع امسال بیان کرد: این حادثه نخستین جنایت و سهل انگاری سعودی ها نیست و در چند سال اخیر تا امروز در حوادث منا و عرفات هفت هزار نفر کشته شده اند.

 

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با بیان این که این حادثه غم بار بی کفایتی حکومت عربستان در مدیریت حج را به اثبات رساند، افزود: کشورهای اسلامی باید در برابر این مسأله واکنش نشان دهند.

 

مقیمی عواقب اهمال و بی توجهی این امر را متوجه دولت عربستان دانست و خاطرنشان کرد: دولت سعودی به هیچ وجه صلاحیت مدیریت حج را ندارد.

 

وی با بیان این که متأسفانه رژیم آل سعود همه توان خود را برای جنایت و آدم کشی در یمن به کار گرفته است، خاطرنشان کرد: متأسفانه رژیم آل سعود به جای مدیریت صحیح حج امروز به کشتار ملت بی گناه یمن مشغول است.

 

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس بر ضرورت تشکیل جلسه سازمان کنفرانس اسلامی برای بررسی ابعاد این حادثه تأسف بار تأکید کرد و گفت: تکرار اتفاقات اخیر در این کشور در ایام برگزاری مراسم معنوی حج نشان دهنده عدم مسؤولیت پذیری مسؤولان عربستانی در تأمین امنیت حجاج خانه خدا است.

 

وی با بیان این که آل سعود در حالی خود را خادم الحرمین می داند که امروز به بزرگترین جنایت کار در منطقه شناخته شده است، تصریح کرد: جنایت های آل سعود در کشورهای منطقه بر همگان آشکار است.

 

مقیمی با تأکید براین که جنایت و خونریزی امروز در کشورهای منطقه ناشی از سیاست های غلط سعودی ها دانست و خانطرشان کرد: آل سعود متأسفانه به جای تأمین امنیت حجاج خانه خدا به جنایت و کشتار مردم بی گناه در منطقه به ویژه یمن مشغول است.

 

وی با بیان این که دولت عربستان باید پاسخگوی این حادثه دلخراش باشد، تصریح کرد: متأسفانه برخی خبرها از عربستان حاکی از بی توجهی دولت عربستان نسبت به وضعیت کشته شدگان و مجروحان این حادثه است.

 

نماینده مردم بهشهر در مجلس با بیان این که ماهیت رژیم آل سعود خونریزی، جنایت و خیانت است و 80 سال است این رژیم موروثی، نامشروع و مزدور بر حرمین شریفین مسلط هستند، افزود: کشتار روز عید قربان حجاج ایرانی و برخی کشورهای مسلمان در سرزمین منا بیانگر بی تدبیری دولتمردان عربستان سعودی است.

 

مقیمی با اشاره به این که متأسفانه امروز آل سعود که از عمال آمریکا و انگلیس است، در منطقه مشکل آفرین شده و خانه خدا را که می بایست محل اتحاد مسلمین باشد، بر اثر بی تدبیری نا امن کرده است، گفت: کشته شدن هزاران مسلمان در سرزمین منا و عرفات قابل توجیه نیست و نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت.

 

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سکوت کشورها و سازمان های بین المللی و مدافع حقوق بشر در برابر جنایت دلخراش انسانی در رمی جمرات و منا در کشور عربستان که از سوی دولت آل سعود به وقوع پیوست تعجب آور است./1317/302/ب3

ارسال نظرات