۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۲۹۱۲۰۷
استاد اخلاق حوزه علمیه:

آل سعود مجری دستورات انگلیس و آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام وطن‌خواه، حوادث مصیبت‌بار مسجدالحرام و منا را به کشته و زخمی شدن تعداد بسیاری از زائران انجامید، عمدی خواند و گفت: آل سعود مجری دستورات انگلیس و آمریکا است که همواره در فکر نابودی مسلمانان بوده‌اند.
جان باختگان حادثه منا

 

حجت الاسلام حسن وطن‌خواه، استاد اخلاق حوزه علمیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در ارتباط با حوادث مصیبت‌بار مکه و منا ابراز  داشت: تمام این حوادث ریشه در نقشه های آمریکا و انگلیسی دارد که  همیشه در فکر نابودی مسلمانان بوده اند و چه راهی بهتر از آل سعود که زاییده شده انگلیس است.

 

وی با اشاره به نفوذ عجیب کشورهای غربی به ویژه انگلیس در آل سعود، عنوان کرد: آل سعود در واقع مجریان فرامین و دستورات آنها هستند و از قرائن و شواهد مشخص است تمام این اتقاقات عمدی است تا مردم را نسبت به حج بدبین کنند تا به حج نروند اما سخت در اشتباهند چرا که مردم مسلمان با این جنایات بیشتر به این امر ترغیب می شوند.

 

حجت الاسلام حسن وطن‌خواه در ارتباط با ترغیب مردم به نرفتن به حج در شبکه های اجتماعی، گفت: این همان نقشه و خواسته دشمن است؛ اما این دستور خدا و امامان ما است که در هر شرایطی نباید حج تعطیل شده و باید همیشه عده‌ای دور خانه خدا طواف کنند تا عظمت اسلام و خدا بیشتر مشخص شود «وَلِلَّهِ عَلَى النَّاسِ حِجُّ الْبَیْتِ مَنِ اسْتَطاعَ الَیْهِ سَبیلًا».

 

وی ادامه داد: این درست است که آل سعود از قدیم شیعیان را تکفیر و آزار و اذیت می کند ولی نمی توان اصل آن را زیر سؤال برد چرا که حج افزون بر جنبه های شخصی و معرفتی که دارد، جنبه های اجتماعی فراوانی همچون اعلام یک دل بودن مسلمانان و کنار هم بودنشان را به ارمغان می آورد.

 

استاد اخلاق حوزه‌ علمیه در پایان خواستار شد: بایستی در حج به مسائل سیاسی و عبادی همچون قضیه فلسطین و مسجدالاقصی بیشتر توجه شود که البته بعثه مقام معظم رهبری در مکه نیز اقدامات قابل توجهی انجام داده است./1330/ت302/ی

ارسال نظرات