۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۲۹۱۵۷۳

شیعیان مراکش خواستار واگذاری مدیریت مناسک حج به سازمان همکاری اسلامی شدند

خبرگزاری رسا ـ شیعیان مراکش از جوامع اسلامی خواستند که مدیریت حج را از مقامات سعودی سلب و آن را به سازمان همکاری اسلامی به‌عنوان یک نهاد بی‌طرف و مستقل واگذار کنند.
فاجعه منا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در راستای فاجعه منا  در روز عید سعید قربان که منجر به کشته‌شدن شمار زیادی از حجاج شد، شیعیان مراکش از مقامات عربستان خواستند تا غرامت جان حجاج کشته‌شده را به خانواده های آنان بپردازند.


شیعیان مراکش همچنین از جوامع اسلامی خواستند تا مدیریت حج را از دست مقامات سعودی خارج کرده و آن را در اختیار سازمان همکاری اسلامی به‌عنوان یک نهاد بی‌طرف و مستقل است، قرار دهند.


اعتراض مراکش به بی‌مسؤولیتی عربستان در حادثه منا


رییس بعثه حج مراکش علت تاخیر در اعلام آمار جان باختگان مراکشی در حادثه منا را ممانعت مسئولان سعودی از جستجو برای یافتن آنها در روز حادثه دانست.


«محمد بوسعید»، وزیر اقتصاد و دارایی و رییس بعثه حج مراکش گفت: ما برای جمع‌آوری اطلاعات درباره جان باختگان حادثه منا مجبور بودیم به سردخانه‌های محل نگه‌داری اجساد برویم، اما مسؤولان سعودی تا دو روز بعد از حادثه به ما اجازه جستجو برای یافتن قربانیان مراکش را ندادند.


بوسعید افزود: برخی از حجاج مراکش دراین حادثه ناپدید شدند، اما عربستان به پزشکان بدون مجوز و حتی آمبولانس‌ها هم اجازه کمک‌رسانی به مجروحان حادثه منا را نمی‌داد./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات