۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۲۹۱۸۳۲
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین:

ایجاد انحراف در واقعه غدیر بر خلاف دستور خداوند است

خبرگزاری رسا ـ معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این‌که بهترین راه نشر و گسترش فرهنگ غدیر بازخوانی احادیث و خطبه غدیریه است، گفت: ایجاد انحراف در واقعه غدیر برخلاف دستور خداوند است.
حجت الاسلام نظري غدير خم

حجت‌الاسلام عباس نظری معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به جایگاه و ارزش والای عید غدیر گفت: در واقعه غدیر سرنوشت نهایی دین مقدس اسلام مشخص شد.

 

وی با بیان این‌که پیامبر اکرم(ص) در 23 سالگی که به پیامبری مبعوث شدند برای نشر و گسترش دین اسلام زحمات زیادی را متحمل شدند، اظهار کرد: همه تلاش‌های پیامبر به یک موضوع حیاتی امامت و ولایت ختم شد.

 

معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به آخرین حج پیامبر که معروف به حجه‌الوداع است، عنوان کرد: از جمله اهداف این سفر تبیین مقوله ولایت بود که رسول خدا در صحرای عرفات و مناء به آن اشاره کرده و در غدیرخم به شکل ویژه این خبر را اعلام کردند.

 

حجت‌الاسلام نظری با بیان این‌که در پایان مراسم حج و بازگشت حجاج پیغمبر گرامی اسلام پیامی جدید و سرنوشت‌ساز دریافت کرد، یادآور شد: به پیامبر(ص) وحی شد که آنچه بر شما نازل شده است را به مردم ابلاغ کن که اگر این کار را انجام ندهی، رسالت تو ناتمام می‌ماند.

 

وی اضافه کرد: پیامبر اکرم(ص) پس از دریافت وحی دستور دادند حجاج توقف کنند، آن‌هایی که رفته‌اند برگردند و آن‌هایی که عقب مانده‌اند برسند؛ پیامبر در جمع حجاج خطبه‌ای را خواند که دارای مبانی مهم و اساسی است و ما باید خطبه غدیر را همانند متون و آموزه‌های دینی با تأمل بخوانیم.

 

معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: پیامبر بعد از خواندن خطبه از 120 هزار نفر جمعیتی که بودند اقرار گرفتند و سپس دست حضرت علی(ع) را بالا بردند و فرمودند که هر کس من مولا و سرپرست او هستم بعد از من علی، مولا و سرپرست اوست» که در اینجا مولا به معنای ولی است.

 

بزرگداشت عاشورا بدون تکریم مقام ولایت معنا ندارد

این مسؤول انتصاب امام علی(ع) را به مقام امامت از جانب خدای متعال دانست و عنوان کرد: ما معتقد هستیم که انتصاب تمامی امامان از جانب خدای تبارک و تعالی بوده است چراکه خداوند بعد از انتصاب امام علی(ع) می‌فرماید که دین شما را کامل و نعمت را بر شما تمام کردم.

 

حجت‌الاسلام نظری با اشاره به عدم پذیرش امامت امام علی(ع) از جانب برخی از گمراهان گفت: کسانی که مولا را به معنای دوست می‌پندارند اشتباه فاحشی را مرتکب شده‌اند چراکه عاقلانه نیست پیامبر برای بیان این موضوع که علی(ع) دوست شماست حجاج رفته و عقب مانده را فرابخواند.

 

وی با بیان این‌که بعد از اعلام رسول خدا همه جمعیت آمدند و به امیر مومنان تبریک گفتند، اظهار کرد: اتفاق ناگواری که تنها با گذشت 75 روز از تعیین امامت و بعد از رحلت پیامبر رخ داد این بود که عده‌ای جمع شدند و واقعه غدیر را دچار انحراف کرده و برخلاف دستور خدا عمل کردند.

 

معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به فضیلت برگزاری جشن عید غدیر خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) فرمودند که اطعام در روز غدیر ثواب میهمانی یک میلیون پیغمبر را دارد و این نشان از ارزش والای عید غدیر است.

 

این مسؤول بهترین راه نشر فرهنگ غدیر را بازخوانی احادیث و خطبه غدیریه دانست و تصریح کرد: بزرگداشت عاشورا بدون تکریم مقام ولایت و امام علی(ع) معنا ندارد.

 

حجت‌الاسلام نظری در پایان گفت: در کنار برجسته‌سازی مکتب عاشورا باید غدیر را نیز قدر بدانیم و علاوه بر مراسم جشن و شادی معارف و اهمیت این واقعه عظیم را بازگو کنیم./955/302/ب3

ارسال نظرات