۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۲۹۲۰۶۵
معاون آموزش حوزه علمیه قزوین مطرح کرد؛

نگاه اسلام نگاه خدماتی به حاکمیت است/ ولایت هویت اصلی اسلام

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه علمیه قزوین گفت: دین اسلام بدون غدیر دین ناقصی است چون هویت اصلی اسلام به ولایت است و اگر خداوند دین اسلام را دین خاتم قرار داد به خاطر همراه بودن دین با ولایت بود.
حجت الاسلام محبي

حجت الاسلام محمد محبی معاون آموزش حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به جایگاه رفیع ولایت گفت: امامت در دین مبین اسلام جایگاه رفیع و تاثیرگذاری بسیاری در تمام مسایل فرهنگی شیعه دارد.

 

معاون آموزش حوزه علمیه بیان داشت: خداوند متعال امیر مومنان(ع) را به ولایت منصوب کردند و پیامبر(ص) بنا به دستورات الهی در آخرین حج خود در غدیر خم ولایت امیر مومنان(ع) را اعلام کردند.

 

وی در ادامه افزود: حاکمیت دینی و اسلامی نقش مهمی در نهادینه کردن آموزه‌های دینی دارد و اگر آموزه‌های دینی تضعیف شود دین نمی‌تواند در حوزه‌های مختلف جاری شود.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این‌که دو نگاه نسبت به حاکمیت وجود دارد ابراز کرد: نخست نگاه ابزاری و خدمت کردن به مردم و نگاه دوم رسیدن به منافع شخصی است.

 

نگاه اسلام نگاه خدماتی به حاکمیت است

حجت الاسلام محبی نگاه اسلام را نگاه خدماتی به حاکمیت دانست و تصریح کرد: پیامبر(ص) با حاکمیت اسلامی و برای تامین منافع مردم در راستای تعالی دین، امیر مومنان(ع) را به مردم معرفی کردند.

 

معاون آموزش حوزه علمیه اظهار کرد: در غدیر خم عده‌ای به دنبال منافع شخصی بودند و برای رسیدن به قدرت و ثروت دسیسه‌هایی را به وجود آوردند.

 

وی در ادامه بیان داشت: پس از رحلت پیامبر(ص) دشمنان با حیله و تبلیغات مسموم تلاش کردند تا امیر مومنان(ع) به ولایت نرسد.

 

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: افرادی که با اسلام عناد داشتند به تحریک اقوام و قبیله ها پرداختند و جهالت و نادانی مردم باعث شد حق ولایت امیر مومنان(ع) از بین رود.

 

 حجت الاسلام محبی تاکید کرد: دین اسلام بدون غدیر دین ناقصی است چون هویت اصلی اسلام به ولایت است و اگر خداوند دین اسلام را دین خاتم قرار داد به خاطر همراه بودن دین با ولایت بود.

 

هویت اصلی اسلام به ولایت است

معاون آموزش حوزه علمیه بیان کرد: حادثه غدیر منبع محکم و قوی در جوامع اسلامی است که مسؤلان، علما و نخبگان باید به آن توجه داشته باشند.

 

وی با بیان این‌که بحث غدیر باید از لحاظ فرهنگی، تاریخی، اجتماعی و حقوقی برای مردم جهان تبیین شود ابراز کرد: در احیا کردن غدیر خم عده‌ای فعال و عده‌ای بی تفاوت عمل کرده‌اند.

 

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: حوزه‌های علمیه، مبلغان علوم دینی و کارشناسان باید از تمام ظرفیتهای خود برای تبیین غدیراستفاده کنند.

 

حجت الاسلام محبی در پایان گفت: حقوقدانان لازم است در عرصه بین المللی وارد شوند و ولایت اهل بیت(ع) را به جهانیان بشناسانند و پیام غدیر را با جنایت هایی که حکومت‌های طاغوت انجام می‌دهند تشریح کنند./838/302/ب3

ارسال نظرات