۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۶
کد خبر: ۲۹۲۶۰۰
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی:

حقوقدانان فاجعه منا را پیگیری کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با اشاره به فاجعه منا، گفت: حقوقدانان باید جوانب مختلف این حادثه را به عنوان مرزبانان عزت ایران اسلامی پیگیری کنند.
آيت الله کاظم صديقي آيت الله کاظم صديقي آيت الله کاظم صديقي حقوقدانان بسيجي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در مراسم گردهمایی حقوقدانان بسیجی که شامگاه شنبه در حسینیه فاطمه الزهرا(س) برگزار شد با اشاره به حادثه منا، گفت: بی سابقه بودن این حادثه بسیار مشخص است، عدم رسیدکی به هزاران نفر و نرساندن آب به آنان ساده به نظر نمی رسد، حقوقدانان باید جوانب مختلف این حادثه را به عنوان مرزبانان عزت ایران اسلامی پیگیری و اعلام کنند.

 

وی با بیان اینکه انسان نیاز به تذکر دارد، گفت: شنیدن موعظه وظیفه یک مومن است، پیامبر اسلام(ص) با توجه به جایگاه والایشان با اینکه اول مخلوق عالم هستند به جبرئیل دستور به موعظه خویش دادند، سوال می شود چرا حضرت چنین خواسته ای داشتند، پیامبر اکرم(ص) به مقام قرب رسیده و بالاتر از مقام نجوی حضرت موسی را داشتند، باید توجه شود پیامبراکرم(ص) از معراج برنگشته و قلب ایشان در نزد پروردگار مانده بود.

 

امام جمعه موقت تهران، افزود: دلیل اقدام رسول اکرم(ص) اسوه بودن ایشان برای خلائق است، پیامبر اکرم(ص) بنا دارند هرچه می گویند خودشان به آن عمل کنند، بسیاری از نصایح را مردم می شنوند ولی به آن عمل نمی‌کنند، احادیث باید شنیده و رعایت شود.


حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه فقه یک مسیر است، ابراز داشت: فقه جاده ای است که به انسان راه رفتن را یاد می دهد، یک فقیه و حقوقدان هم خود نور دارند و نیز دیگران را راهنمای می کنند، اطاعت از دستورات الهی خواسته پیامبراکرم(ص) از انسان ها است.

 

وی با اشاره به معنای هجرت، گفت: هجرت یعنی بالندگی، عقب گرد نکردن و به وضع موجود راضی نبودن، خیلی ها به آنچه دارند راضی هستند، افرادی که دو روزشان یکی باشد مغبون هستند، نماز انسان باید با روز گذشته اش تغییر داشته باشد، برخی وقتی دوسال در یک کلاس هستند خجالت می کشند آیا نماز انسان نباید تغییر کند.


 
امام جمعه موقت تهران، افزود: امامت فیض الهی است، ظرفیت انسان نباید کم باشد، ذکر سلام به امامان معصوم(ع) سبب ارتقای معرفت انسان می شود، کسب کمال جدید و حذف عیب به صورت روزانه لازم و ضروری است، قلب سلیم قلبی است که غیر از خدا چیزی در آن نباشد، خدا رحمت کند فردی را که عیب ها و ایرادات خود را بشناسد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به توصیه ای از پیامبر اکرم، تصریح کرد: پیامبراکرم(ص) توصیه به پیشرفت معنوی انسان ها می کنند، امام صادق(ع) توصیه به قرائت 40 آیه داشته و انسان باید حداقل به یک آیه در روز عمل کند.

 

وی با بیان اینکه همبستگی و پراکنده نشدن چهارمین پیشنهاد پیامبر اکرم(ص) است، ابراز داشت: در آیات قرآن خداوند می فرماید؛ قَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ.

 

امام جمعه موقت تهران با طرح این سوال که در دوره های مختلف چرا یک فرد حزب اللهی مسؤول نمی شود، اظهار داشت: عدم همدلی مردم با بکدیگر علت این امر است، غربی ها و سکولارها به حرف های مسؤولان خود عمل می کنند ولی ما به سخنان ولی فقیه که ایشان را نایب امام زمان(ع) می دانیم گوش فرا نمی دهیم.


حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به مساله جهاد از توصیه های پیامبر اکرم(ص): اگر یک مشرک در دنیا وجود داشته باشد انسان باید با وی به مخالفت بپردازد، دشمنان قصد نابوی استقلال و ثروت ما را دارند و تا مردم را از بین نبرند نخواهند ایستاد.
 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در غدیر برای همیشه مساله امامت رفع شده است، ابراز داشت: تعیین خلیفه در قرآن کریم آمده است و ذکر این آیه برای اثبات اماممت کافی است، قرار دادن خلیفه و راهنما میان مردم از صفات خداوند است.

 

وی افزود: اگر یک چتری بالای سر رؤسای جمهور نباشد مملکت دچار مشکل می شد، در آیات قرآن به افرادی که در برابر حکم خدا قرار دارند کافر و فاسد گفته می شود، دستور ائمه اطهار(ع) برای انتخاب ولی فقیه پشتوانه ولایت فقیه است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به واقعه غدیر، گفت: در غدیر به نحو روشنی امیرمومنان(ع) و با حضور 125 هزار نفر برای جانشینی انتخاب شده است./811/201/ب1

ارسال نظرات