۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۲۹۲۷۶۸

انتشار 35 کتاب حوزه دفاع مقدس در تبریز

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی گفت: تاکنون ۳۵ جلد کتاب در خصوص خاطرات شهدا، مادران شهدا و رزمندگان، به چاپ رسانده‌ایم.
سردار عزت الله جعفري، مديرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس آذربايجان شرقي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار عزت الله جعفری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی امروز در حاشیه بازدید از سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز و ششمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، با اشاره به اهمیت کتاب دفاع مقدس در انتقال فرهنگ جنگ تحمیلی و آرمان‌های امام و شهدا، خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای اساسی انتقال فرهنگ شهدا و ایثارگری رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس انتشار کتاب است، البته کتبی که بتواند نسل جوان را با جذابیت‌های خاص با فرهنگ دفاع مقدس آشنا کند.


سردار جعغری با بیان این‌که تاریخ، تمدن و فرهنگ گذشتگان به وسیله کتاب به نسل حاضر منتقل شده است، تصریح کرد: در حوزه دفاع مقدس کتاب‌های زیادی به چاپ رسیده است که اساس این کتب خاطرات رزمندگان اسلام بوده، خاطراتی که می تواند راهگشای جوانان امروز باشد.


مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی افزود: اگر خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس به جوانان امروز آن‌گونه که بوده است، منتقل شود، قطعا شاهد استقبال جوانان از این فرهنگ غنی خواهیم بود، چراکه شهدا به خاطر عشق الهی، ماندگاری اسلام و کشور جان خود را فدا کردند.


سردار جعفری با بیان این‌که هشت سال دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ ایران اسلامی است، گفت: فرهنگ دفاع مقدس نجات‌بخش جامعه از معضلات اجتماعی و اخلاقی است، وظیفه اصلی امروز اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه انتقال این فرهنگ انسان‌ساز به جامعه است.


وی کتاب و کتابخوانی را یکی از مؤثرترین راه های انتقال فرهنگ دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: هم اکنون در آرشیو بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان نزدیک به 1200 ساعت خاطره گویی دفاع مقدس به صورت ضبط و آرشیوی موجود است، که در آینده تبدیل به کتاب خواهند شد.


مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی افزود: این خاطرات به عنوان تاریخ شفاهی دفاع مقدس محسوب می شوند که هنوز بخش اعظمی از این گنجینه استخراج نشده است. البته برخی از اسناد، تصاویر و خاطرات به صورت مکتوب در اختیار همگان است./935/پ202/ق

ارسال نظرات