۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۲۹۳۰۶۷
معاون تعلیم و تربیت بسیج طلاب سیستان و بلوچستان:

آل سعود از بروز حوادث منا و شکسته شدن حرمت خانه خدا ناراضی نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام سجادی با تأکید بر مطالبه علمای جهان اسلام از دولت عربستان، گفت: دولتی که مستعمره باشد هیچ تدبیری از خود ندارد، آل سعود نیز که دست نشانده آمریکا و اسراییل است، از بروز حوادثی چون منا و شکستن حرمت خانه خدا ناراضی نیست.
فاجعه منا

حجت ‌الاسلام سید روح الله سجادی، معاون تعلیم و تربیت بسیج طلاب سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: حادثه منا یک اتفاق سهوی نبود و شواهد نشان می‌دهد که دست‌های پشت پرده این ماجرا فراوان هستند.

 

معاون تعلیم و تربیت بسیج طلاب سیستان و بلوچستان اهداف رقم زدن فاجعه منا را برشمرد و افزود: تحت الشعاع قرار دادن مناسک حج به عنوان یکی از مؤلفه‌های قدرت جامعه اسلامی و به راه انداختن دعوای عرب و عجم مهمترین اهداف دشمنان در قبال این حادثه است.

 

وی بیان کرد: دشمن سعی کرد تا اذهان جامعه جهانی را نسبت به مسلمانان بدبین و از حوادث منطقه دور کند بعد از فاجعه منا مناطق حساس یمن به شدت بمباران شد و تلفات فراوانی برجای گذاشت همچنین طالبان در افغانستان جنایات خود را دوباره آغاز کرد تمام اینها توطئه دشمن است.

 

حجت ‌الاسلام سجادی ادامه داد: دولتی که مستعمره باشد هیچ تدبیری از خود ندارد آل سعود نیز که دست نشانده آمریکا و اسراییل است، از بروز حوادثی چون منا و شکستن حرمت خانه خدا ناراضی نیست.

 

وی درباره موضع بزرگان دینی جهان اسلام عنوان کرد: علمای شیعه و سنی بویژه عالمان اهل سنت که اکثریت جهان اسلام را تشکیل می‌دهند، نباید به شعار اکتفا کنند باید وارد عمل شد و مطالبه کرد که عربستان را وادار به پاسخگویی کند و مدیریت حج را به دست تمام کشورهای اسلامی بدهد.

 

معاون تعلیم و تربیت بسیج طلاب سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت نیز همانطور که رییس جمهور محترم بیان کرد با تمام توان خود پیگیر خواسته‌ها و مطالبات ما از عربستان باشد تا هم خانوده‌های داغدیدیگان تسلی یابند و هم حقیقت ماجرا مشخص شود./831/303/ب2

ارسال نظرات