۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۲۹۳۳۶۲
در پی دعوت از سلمان رشدی مرتد؛

نمایندگان تشکل‌های نشر حضور ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت را بررسی کردند

خبرگزاری رسا ـ نشست نمایندگان تشکل‌های نشر و ناشران دارای غرفه در نمایشگاه کتاب فرانکفورت با هدف بررسی حضور ایران در این نمایشگاه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، نشست نمایندگان تشکل‌های نشر و ناشران دارای غرفه در نمایشگاه کتاب فرانکفورت با حضور سیدعباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف بررسی حضور ایران در این نمایشگاه صبح امروز در وزارت ارشاد برگزار شد.
 
نمایندگان تشکل‌های نشر در این جلسه درباره چگونگی اعتراض به حضور سلمان رشدی در نشست خبری قبل از افتتاحیه نمایشگاه کتاب فرانکفورت به همفکری پرداختند.
 
تمام تشکل‌ها و ناشران حاضر در این نشست ضمن ابراز انزجار از دعوت این نویسنده، بر ضرورت اعتراض و اقدام هماهنگ داخلی و همگامی با سایر ناشران جهان اسلام تأکید کردند و راهکارهای اتخاذ موضع منطقی و قاطع علیه این اقدام به بحث گذاشته شد.
 
در این نشست، مقرر شد اعتراض وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تشکل‌های نشر و ناشران در مورد تغییر برنامه نشست خبری در قالب‌های گوناگون به‌گونه‌ای جدی پیگیری شود و در صورت بی‌توجهی به این درخواست، راهکارهای لازم اتخاذ شود./998/د102/ق 

منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ارسال نظرات