۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۲۹۳۹۱۲
جنتی در اصفهان:

تکامل سینمای ایران مدیون هنرمندان اصفهانی است

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بخشی از تکامل سینما در ایران و توفیقات پیاپی این هنر مدیون هنرمندان اصفهان است و ریشه‌های عمیق هنر نمایش در اصفهان نهال سینمای ایران را آبیاری و درپا گرفتن این نهال نقش اساسی ایفا کرده است.
علي جنتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، علی جنتی در نخستین جشن سینمای اصفهان با بیان این که نمی‌توانم خشنودی خودم را از حضور در زادگاهم که مهد فرهنگ و تمدن و هنر آیینی است پنهان کنم، گفت: همجواری با شما هنرمندان افتخاری وصف ناشدنی است و مفتخرم در نخستین جشن سینمای اصفهان توفیق حضور یافتم.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که سینمای اصفهان در طول سه دهه گذشته در صحنه‌های مختلف بین‌المللی افتخار آفرینی کرده افزود: بخشی از تکامل سینما در ایران و توفیقات پیاپی این هنر مدیون هنرمندان اصفهان است و  ریشه‌های عمیق هنر نمایش در اصفهان نهال سینمای ایران را آبیاری و درپا گرفتن این نهال نقش اساسی ایفا کرده است.

 

وی با اشاره به مکتب کمدی ایران بیان کرد: مکتب کمدی انتقادی در تئاتر ایران از اصفهان و با هنرمندی هنرمندانی چون ارحام صدر آغاز شد و بعدها به مکتب تئاتر اصفهان مشهور شد و از سال 27 که ناصر فرهمند نخستین تئاتر حرفه‌ای را تأسیس کرد و به تدریج گروه‌های دیگر هنری پا به عرصه هنر گذاشتند و سینما سپاهان و پارس با تئاتر شروع کردند وس سینما تئاترهای اصفهان همیشه مشهور بودند.

 

جنتی با بیان این که هنرمندان تئاتر اصفهان در صدر آنها ارحام صدر مکتب انتقادی تئاتر اصفهان را تشکیل دادند، خاطرنشان کرد: ارحام صدر بخشی از هنرمندان بودند که با تئاتر پا به سینما نهادند و اصفهان همواره در ساحت هنر پربار بوده و نسل جدید هنرمندان و سینما گران را در دامن هنرپرور خویش پرورانده است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعتقاد بر این که شهری که قدر هنرمندانش را بداند پایا و مانا است، تصریح کرد: اصفهان زیبا است و این زیبایی حاصل اندیشه‌های هنرمندان این شهر است که گاه در صنایع دستی و گاه در سینما خود را ظاهر می‌کند.

 

وی ضمن تشکر از استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برای تلاش در ارتقای هنر اصفهان، گفت: در نخستین جلسه شورای هنر خواسته‌های هنرمندان را شنیدم و درک کردم و نسبت به آینده فرهنگ و هنر در مرکز استان بسیار خوشبین هستم و این شورا می‌تواند به عنوان یک اتاق فکر برای مسئولان اجرایی استان عمل کند و در جهت تقویت هنرمندان رشته‌های مختلف را بر عهده بگیرد.

 

جنتی اظهار کرد: در سطح کشور تلاش زیادی برای سامان بخشی به وضعیت تئاتر آغاز کردیم و در حال حاضر سالن‌های زیادی ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده و 80 سالن در حال ساخت و 150 مجتمع فرهنگی و هنری در دست مطالعه داریم.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که سال آینده جشن سینمای اصفهان در سالن اجلاس بین المللی برگزار می‌شود، افزود: جشنواره کودک و دبیرخانه آن متعلق به اصفهان است و باید برای این شهر به عنوان مهد تمدن و فرهنگ و هنر جایگاه ویژه‌ای قائل باشیم./1304/202/ب2

ارسال نظرات