۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۲۹۴۱۸۳
امام جمعه خرم آباد:

تدبر و تفکر در قرآن از آداب تلاوت قرآن است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خرم آباد با تأکید بر این که تدبر در قرآن باید همراه با تفکر باشد، گفت: تدبر و تفکر در قرآن از آداب تلاوت قرآن است و برای بهره‌گیری بیشتر از آیات قرآن باید با آداب خاص قرآن را تلاوت کرد.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي نماينده ولي فقيه در لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، ظهر امروز در مراسم تفسیر آیات 98 تا100 سوره نحل گفت: موضوع این آیات استعاذه در قرائت قرآن است.


وی پناه بردن به خدای متعال از شر شیطان را از آداب قرائت قرآن بیان کرد و افزود: برای بهره‌گیری بیشتر از آیات قرآن باید با آداب خاص قرآن را تلاوت کرد.


نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر این که باید لفظی و قلبی از شر شیطان به خدا پناه ببریم، تصریح کرد: به صورت لفظی باید «اعوذ بالله من الشیطان الرجیم» را پیش از «بسم الله الرحمن الرحیم» بیان کرد.


وی اظهار داشت: پناه بردن به خدا از شر شیطان به صورت قلبی یعنی این که افکار شیطانی به خدا پناه ببریم.


حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که آداب قرائت قرآن در دو بخش ظاهری و باطنی است، عنوان داشت: وضو داشتن و رو به قبله نشستن از جمله آداب ظاهری است.


وی با بیان آداب باطنی در تلاوت قرآن ادامه داد: با توجه به آیات قرآن طهارت، خشوع، دوری از اخلاق زشت و کینه از جمله این آداب است.


امام جمعه خرم آباد در ادامه ترتیل در قرائت قرآن را مهم بیان کرد و افزود: امام صادق(ع) فرمودند قرائت قران باید آرام و شمرده باشد.


وی با بیان این که تدبر و تفکر در قرآن از آداب تلاوت قرآن است، عنوان داشت: قرائت قرآن باید همراه با تدبر و تفکر باشد چرا که قرائت بدون تدبر همچون ضبط صوت است.


حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی سکوت و روبه قبله نشستن، خشوع و خضوع را از دیگر آداب تلاوت قرآن بیان کرد.


قرآن کلام خدا است
نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که قرآن کلام خدا است، افزود: قاری قران بالاترین فرد و افضل انسان ها است.

 

وی با بیان این که شیطان در هر کجا که مقدس باشد و تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد، وسوسه ایجاد می کند، عنوان داشت: شیطان ریسمانی دارد ولی برخی افراد ریسمان نمی خواهند و رفیق شیطان هستند.


حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی خاطرنشان کرد: تلاوت قرآن باید بر روح، رفتار و وجود ما تأثیر بگذارد.


ایمان مهم ترین عامل برای در امان ماندن شر شیطان است
امام جمعه خرم آباد ایمان را مهم ترین عامل برای در امان ماندن شر شیطان بیان کرد و گفت: شیطان بر کسانی که ایمان می آورند و به خداوند متعال توکل دارد نمی تواند نفوذ کند.


وی در ادامه با بیان این که آمریکا شیطان بزرگ است، اظهار داشت: آمریکا به عنوان شیطان بزرگ تلاش می کند در خواص جامعه نفوذ کند.


حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی تصریح کرد: از خطرنفوذ دشمن در کارهای مقدس و در بین افراد خواص جامعه نباید غافل شد.


وی با تأکید بر پذیرفتن ولایت الله خاطرنشان کرد: اگر ولایت الله را قبول کنیم، دیگر شیطان جایی ندارد و نمی تواند بین ما نفوذ کند./9459/202/ب2

ارسال نظرات