۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۲۹۴۳۹۱
با حضور مسؤولان کشوری و لشکری؛

پیکر سردار همدانی تشییع شد

خبرگزاری رسا ـ پیکر مطهر سردار شهید حسین همدانی بر روی دستان خیل انبوه جمعیت مردم تهران تشییع و برای تدفین به همدان فرستاده شد.
تشييع سردار همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تشییع پیکر سردار شهید حسین همدانی، صبح یک‌‌شنبه 19 مهر و با حضور آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، محمد باقر قالیباف شهردار تهران، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی، سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران، حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهور، حجت‌الاسلام ناطق نوری، عباس آخوندی، علی اصغر فانی، سعید جلیلی، علی ربیعی، علی آقا محمدی، سرداران جلالی، کاظمینی، باقری، سلامی، پاکپور، امیر سیاری، امیر اسماعیلی، علی اکبر صالحی، وحیدی وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، حجت‌الاسلام میر تاج‌الدینی و جمع کثیری از روحانیان و فرماندهان سپاه پاسداران، جانبازان، اعضای شورای شهر و خیل جمعیت حامی نظام و انقلاب از مقابل حسینیه فاطمه الزهرا(س) میدان سپاه تهران برگزار شد.



امنیت سوریه، امنیت ایران است

در بخش سخنران ویژه این مراسم، محسن رضایی، فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در حسینیه فاطمه الزهرا(س)، گفت: رشادت‌ها و اقداماتی که امروز و از طریق سردارنی همچون سردار شهید همدانی در سوریه انجام می‌شود منجر به این شده است تا ما در امنیت و آرامش کامل به‌سر ببریم.

 


وی افزود: قطعا امنیت امروز سوریه به امنیت امنیت ایران منجر می‌شود، سردار همدانی با تشکیل گروه‌های مردمی در سوریه توانست خطرات بسیاری را از سر اسلام و انقلاب دفع کند.



رضایی تاکید کرد: اعمالی که امروز تکفیری‌ها و آل سعود انجام می‌دهند برای این است که جهان اسلام را به 1500 سال قبل ببرند، اما این فتنه نیز با رشادت سردارنی همچون شهید همدانی دفع شدنی است.

 


بیرق‌های سرخ خونخواهی بر دستان امت شهیدپرور

موضوعی که در این مراسم بیش از هر چیز خودنمایی می‌کرد، بیرق‌های سرخ‌رنگی بود که از سوی امت انقلابی حمل می‌شد، بیرق‌هایی که به نشانه خونخواهی سردار رشید اسلام در دستان موج ده‌ها هزار نفری جمعیت خودنمایی می‌کرد.

پلاکاردهایی نیز در این مراسم به چشم می‌خورد که حاوی شعارهایی با مضامین عاشورایی بود.



مُسلم حلب، جاودانه شد

شعارهای مراسم امروز تماما فضای کربلایی داشت و انگار محرم امسال با ورود پیکر شهید همدانی زودتر آغاز شد، شعار‌‎هایی که تماما به واقعه عاشورا منتهی می‌شد و یاور و مدافع حرم را تقدیس و تقدیر می‌کرد.



از نکات بارزی که در میان شعارهای امت همیشه در صحنه به گوش می‌رسید، تاکید بر ادامه راه جهادی و اعلام آمادگی مردم برای ادامه راه سردار شهید همدانی بود.



سردار دیار باباطاهر، غزل شهادت سرود


در بخش مداحی و اقامه عزای این مراسم، مداحان اهل بیت از پشت بلندگوهایی که از سوی ماشین‌ها حمل می‌شد با مداحی و روضه فضای بسیار حزن‌انگیزی را به مراسم بخشیده بودند.



مراسم سینه‌زنی و اقامه عزا نیز در خیابان‌های اطراف میدان سپاه نیز از دیگر اتفاقات آیین تشییع پیکر سردار همدانی بود.



در بخش دیگری از این مراسم نیز دسته سینه زنی بسیجیان که از مقابل لانه جاسوسی آمریکا به سمت مراسم حرکت کرده بودند، حضور داشتند.



در پایان این مراسم پیکر مطهر سردار شهید اسلام، مرحوم حسین همدانی برای انتقال به زادگاه وی در شهر همدان جهت تشییع و تدفین فرستاده شد.



گفتنی است سردار حسین همدانی غروب پنج‌شنبه و در حین انجام مسشتاری در حلب سوریه به شهادت رسید./856/201/ب1

ارسال نظرات