۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۲۹۵۲۴۱
موگرینی:

ایران و روسیه می‌توانند نقشی کلیدی در حل بحران سوریه ایفا کنند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا در سخنانی عنوان داشت که ایران و روسیه می‌توانند نقشی کلیدی در حل بحران سوریه ایفا کنند.
فدريکا موگريني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، فدریکا موگرینی، مسؤول امور خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا اعلام کرد که ایران و روسیه می‌توانند نقشی کلیدی در حل بحران سوریه ایفا کنند.

 

وی گفت: نقش روسیه (در حل بحران) می‌تواند به شدت مهم باشد.

 

موگرینی افزود: ما همگی با روسیه موافقیم که باید در فرآیند تحت رهبری سازمان ملل سرمایه‌گذاری زیادی کنیم و این علت مذاکرات و گفتگوهایی است که استفان دی‌میستورا (فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه) روز گذشته در مسکو (با سرگئی لاوروف) داشت، من باور دارم که آن‌ها از این جنبه بسیار مهم هستند.

 

وی تصریح کرد: روسیه هم‌اکنون و زمانی که باید فشار وارد آورد، می‌تواند نقش‌آفرین مهمی باشد، و نظام سوریه را به مشارکت در فرآیند سیاسی، گفتگوها و به آمدن به سراغ میز مذاکره متقاعد کند. همچنین نقش ایران از این جنبه حیاتی است.

 

مسؤول امور خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا ادامه داد: اگر ما خواهان یک وضعیت سیاسی برای اقدام درون سوریه و آغاز فوری فرآیند سیاسی هستیم، نیازمند وارد کردن کنشگران دارای نفوذ بر این نظام (سوریه) هستیم. این نکته علت چرایی اهمیت حیاتی روسیه و ایران است.

 

وی همچنین گفت که ترکیه، عربستان سعودی و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس نیز باید وارد این فرآیند شوند./982/ب101/د

ارسال نظرات