۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۲۹۵۳۳۵
حجت الاسلام هاشمی نژاد:

جامعه با فقر فرهنگ احسان مواجه است

خبرگزاری رسا ـ محقق و پژوهشگر دینی گفت: فرهنگ احسان ار معصومین(ع) نشات گرفته است و باید در جامعه اسلامی جاری باشد ولی ما هر روز شاهد کاهش آن هستیم.
سيد حسين هاشمي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین هاشمی نژاد، شب گذشته مصادف با اول محرم در حسینیه بیت رقیه(س) تهران با عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری امام حسین(ع) و با اشاره به کم توجهی به امر احسان بیان داشت: فرهنگ احسان که برگرفته از فرهنگ معصومین (ع) است باید در جامعه اسلامی جاری باشد ولی هر روز کاسته می‌شود به گونه‌ای که کشورهای غیراسلامی از ما پیشی گرفته است.

 

وی با اشاره به کلام معصوم که احسان مانند قطرات باران است و همه را در برمی‌گیرد تصریح کرد: احسان جزء مواردی است که در آن دین و مذهب فرد مدد گیرنده نقشی ندارد و انسان باید به هرکسی احسان کند و شرایطی را برای احسان تعین نکند.

 

حجت الاسلام هاشمی نژاد افزود: برای اشاعه این مهم باید طلاب و مردم مومن به صورت جدی تلاش کنند و از هیچ چیز برای اجرای این فرهنگ گران‌بها دریغ نکنند.

 

وی با یادآورشدن این مطلب که احسان به خود شخص برمی‌گردد ابراز داشت: وقتی انسان به شخصی احسان می‌کند در واقع دنیا و آخرت خود را اصلاح می‌کند و با توجه به روایاتی که از اهل بیت (ع) آمده است خانه ای که در آن احسان و خیری به مردم برسد همانند ستاره درآسمان‌ها می‌درخشد.

 

حجت الاسلام هاشمی نژاد افزود: انسان با تقوای الهی، خدا راحاضر وناظر بر اعمال خود می‌بیند و اگر جامعه‌ای یکایک افرادش به این مهم دست پیدا کنند جامعه از بی‌بند و باری پاک خواهد شد.

 

وی با توجه به اینکه، این موارد با داشتن واعظ درونی حاصل می‌شود تاکید کرد: نفس بشر همیشه نیاز به موعظه و اندرز دارد و این اندرزها انسان را به سوی کمال و سعادت پیش ‌می‌برد.

 

حجت الاسلام هاشمی نژاد با اشاره به اینکه پیامبر(ص) بشیر و نذیر بودند اظهار داشت: وجه نذیر پیامبر(ص) بر بشیر بودنش پیشی داشت واگر ایشان تنها بر بشارت که خاصیت بازدارندگی دارد را داشتند کسی از ایشان اطاعت نمی‌کرد.

 

وی هم چنین با بیان اینکه جهنم در ذات تکوینی رحمت است بیان داشت: آنچه که ما را در حالت عادی از جهنم دور می‌کند و مانع از حرکت انسان به سمت گناهان می‌شود خود جهنم است./9668/202/ب3

ارسال نظرات