۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۲۹۵۴۴۴

نماینده فلسطین در سازمان ملل خواستار حمایت بین المللی از قدس شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل اعلام کرد: فلسطینیان خواستار استقرار نیروهای بین المللی از سوی شورای امنیت در قدس شرقی اشغالی هستند.
رياض منصور نماينده دائم فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ریاض منصور نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل  در گفت وگوی مطبوعاتی در نیویورک اعلام کرد: فلسطینیان خواستار استقرار نیروهای بین المللی از سوی شورای امنیت در قدس شرقی اشغالی برای کمک به توقف خشونت هستند.
 

منصور گفت: طرح قطعنامه فلسطین خواستار عقب نشینی نظامیان رژیم صهیونیستی از مناطق درگیری ها واستقرار نیروی بین المللی در اطراف مسجد الاقصی در قدس شرقی اشغالی است.


وی افزود: ما معتقدیم استقرار ناظران یا نیروی بین المللی در اطراف حرم قدسی برای تضمین تداوم وضعیت موجود وبرای حمایت از فلسطینی هایی که برای اقامه نماز به این مسجد می روند امری ضروری است.


نماینده فلسطین در سازمان ملل تاکید کرد وضعیت کنونی ودرگیری های شدید نظامیان صهیونیست با فلسطینیان که از شهرک قدیمی ومسجد الاقصی شروع شد ضرورت حمایت از مردم فلسطین در سرزمین های اشغالی را می طلبد.


وی ادامه داد که دفتر امور قانونی سازمان ملل یک سند 44 صفحه ای از جزئیات گزینه های حمایت از فلسطینیان را آماده کرده است وشورای امنیت باید آن را بررسی کند.


نمایندگان کشورهای عرب عضو سازمان ملل امروز پنجشنبه برای بررسی تشکیل جلسه فوق العاده شورای امنیت در خصوص تحولات کرانه باختری وقدس گردهم می آیند این در حالی است که شورای امنیت هفته آینده جلسه عادی خود درباره خاورمیانه را تشکیل می دهد.


محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین شب گذشته در گفت وگوی تلویزیونی نسبت به تداوم تروریسم صهیونیست که منجر به شعله ور شدن درگیری های دینی وسوخته شدن خشک وتر در آن می شود هشدار داد.


محمود عباس خشم فلسطینیان را ناشی از تجاوز های مکرر نظامیان صهیونیست وشهرک نشینان افراطی به مسجد الاقصی دانست.


وی افزود: تروریسم صهیونیسم نه تنها منجر به شعله ور شدن آتش درگیری دینی در منطقه می شود بلکه دامنه آن همه جهان را در بر گیرد وحوادث کنونی واقدامات رژیم صهیونیستی عملیات صلح وثبات را تهدید می کند.


نظامیان رژیم صهیونیستی وشهرک نشینان صهیونیست طی روزهای اخیر با حملات مکرر به نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی در پی اجرای توطئه شوم تقسیم زمانی ومکانی مسجد الاقصی هستند این در حالی است که این امر موجب خشم مسلمانان جهان به ویژه درگیری فلسطینیان با نظامیان صهیونیست در شهرهای قدس، کرانه باختری وغزه شد./994/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات