۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۲۹۵۹۰۰
آیت الله طبرسی:

محرم، بزرگ‌ترین رسانه شیعه برای رساندن پیام اهل‌بیت به جهانیان است/ عاشورا رمز بقاء و ماندگاری نظام اسلامی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران برگزاری مراسم عزاداری حسینی را تجدید عهد مردم با سیدالشهدا دانست و گفت: محرم بزرگ‌ترین رسانه شیعه برای رساندن پیام اهل بیت(ع) به جهانیان است.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت ایام محرم در امامزاه عباس(ع) ساری برگزار شد با اشاره به عشق و دلدادگی ملت ایران به اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) گفت: وجود بیش از هزار و 300 امامزاده در این استان نشان دهنده ولایت مداری مردم این دیار است.

 

وی برگزاری مراسم عزاداری حسینی را تجدید عهد مردم با سیدالشهدا دانست و خاطرنشان کرد: محرم بزرگترین رسانه شیعه برای رساندن پیام اهل بیت(ع) به جهانیان است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دشمنان امروز به دنبال از بین بردن اسلام و ریشه های دین هستند، خاطرنشان کرد: گروه های تکفیری که با دلارهای نفتی آل سعود به کشتار امت اسلامی مشغول هستند، با هدف از بین بردن ریشه اسلام به وجود آمدند.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که دشمنی ها علیه اسلام ناب هیچ گاه پایانی ندارد، ادامه داد: امروز ما نیز وظیفه داریم با برگزاری با شور و شعور عزای حسینی از دین و ارزش های اسلامی دفاع کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که وضعیت امروز منطقه و کشورهای اسلامی به دلیل سیاست های مداخله جویانه مستکبران و همچنین همراهی برخی کشور به اصطلاح اسلامی و دست نشانده منطقه بحرانی است، خاطرنشان کرد: همه این لشگرکشی ها و جنایت های امروز منطقه به دلیل رویارویی با دین و ارزش های ناب اسلامی است.

 

امام جمعه ساری با اشاره به این که دشمنان اسلام همواره به دنبال تضعیف آرمان ها و ارزش های نهضت حسینی بوده و هستند، خاطرنشان کرد: امروز آحاد جامعه اسلامی باید در عزاداری ها به دنبال کسب معرفت حسینی باشند و از توجه به ظواهر دوری کنند.

 

وی با بیان این که علیرغم توطئه دشمنان، عزاداری حسینی هر سال با عظمت بیشتری برگزار می شود، گفت: جامعه اسلامی نیز باید با پرهیز از برخی خرافه و بدعت در عزاداری مانع سوء استفاده دشمنان شود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، حقایق ماه محرم را حقایق ابدی دانست و با بیان این که آرمان ها و ارزش‌های نهضت حسینی با توطئه افکنی های دشمنان اسلام تضعیف نخواهد شد، گفت: با وجود همه تلاش های دشمنان اما آرمان ها و ارزش های قیام امام حسین هر روز تقویت می شود.

 

وی با تأکید بر این که در عزاداری ها باید شأن ماه محرم و صاحب این ماه عزیز حفظ شود، تصریح کرد: متأسفانه برخی مسائل در ایام عزاداری محرم رعایت نمی شود و همین مسأله موجب لطمه زدن به این برنامه عظیم می شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که فلسفه عزاداری سالار شهیدان را باید منطقی و عالمانه تبیین کنیم، تصریح کرد: بیان صحیح این نهضت عظیم سبب خنثی شدن شبهه افکنی‌ها و تهدید‌های جدی می‌شود همان تهدیدهایی که فلسفه قیام عاشورا را نشانه گرفته‌اند.

 

وی ادامه داد: حرکت امام حسین (ع) موجب ترویج فرهنگ ظلم‌ستیزی شد و امروز هر چه داریم به برکت سیدالشهدا و فرهنگ عاشورا است و هشت سال دفاع مقدس ما به برکت سیدالشهدا بود و اندیشه‌های بلند امام که فرمودند هرچه داریم از محرم و عاشوراست.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی نیز با تأسی از نهضت حسینی به پیروزی رسید، افزود: رزمندگان ما نیز در هشت سال دفاع مقدس با الهام گیری از همین فرهنگ ارزشمند عاشورایی توانستند در برابر دنیا با اقتدار بیاستند و از میهن اسلامی دفاع کنند.

 

آیت‌الله طبرسی رمز بقاء و ماندگاری نظام اسلامی را بهره گیری از فرهنگ عاشورا دانست و تصریح کرد: اگر امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه جهانی عزت و اقتدار دارد به برکت همان آرمان های حسینی است./950/202/ب2

ارسال نظرات